Skocz do zawartości

Membrana gaźnika zr1100 zephyr


letek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, rozkręciłem ostatnio gaźniki w celu czyszczenia i sprawdzenia stanu, membrany po wyjęciu są dość miękkie i mają większą średnicę niż miejsce na nie w gaźniku, tak jakby rozciągneły się, nie są poprzerywane. czy takie membrany kwalifikują się do wymiany?(wykres mocy z hamowni jest pofalowany od około 7000 obr/min, czy to wina tych membran?) szukałem zamienników ale niestety nie występują do tego modelu, w serwisie membrana wystębuje tylko z przepustnicą i kosztuje 560 zł za sztukę (potrzebuje 4) :) czy pasują z innego modelu, ewentualnie czy można jakoś ten temat inaczej przeskoczyć? motocykl to kawasaki zr1100 zephyr z 1992 roku, kod ramy ZR10A gaźniki KEIHIN CVK (więcej numerów na nich niestety nie ma). proszę o pomoc. pozdr :icon_rolleyes:

owca-czarna.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tego nie przeskoczysz, membrana to najdrozsza czesc gaznika i czasem taniej kupisz dobre uzywki gazniki niz nowe membrany.

 

Adam M.

 

czyli jesli membrana wyglada tak jak to opisal letek, to kwalifikuje sie do wymiany?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to bardzo dziwne, bo jak pamiętam membrana twardnieje od wypracowania, wymieniałem niedawno u siebie i na szczęście mam membranki oddzielnie, kupiłem orginałki z serwisu, ale w Larsonie były w podobnej cenie zamienniki (i tu i tu cena około 115zł za sztuke). Objawy były takie iz obroty dość mozolnie spadały, ale wkręcać sie normalnie wkręcała. Takze sprawdz w katalogach jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie mozesz dostac do danego moto to szukaj do danego gaźnika. Moze Kawasaki dawało takie gaźniki w innych sprzętach.

 

 

A ostatnia deska ratunku na takie membrany, dość prymitywna ale czasem działa to podgrzej lekko membrany nad gazem, ale tak aby sie nie nagrzaly zbyt mocno, nie przypaliły bo wtedy nie bedziesz miał żadnych. Ja robiłem tak ok.30-40cm nad ogniem, nie trzymając ich tam długo tylko wsuwając i wyciągając z "tunelu" ciepła. Membrany mają to do siebie że pod wpływem niewielkiej temperatury powracają do pierwotnego kształtu jesli nie są maksymalnie zniszczone. Moja wróciła i róznica w pracy moto była, niewielka ale widoczna. Po tym procesie dało sie ją w ogóle schować pod pokrywkę w gaźniku bo normalnie to nie chciała wejść.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i to bardzo dziwne, bo jak pamiętam membrana twardnieje od wypracowania, wymieniałem niedawno u siebie i na szczęście mam membranki oddzielnie, kupiłem orginałki z serwisu, ale w Larsonie były w podobnej cenie zamienniki (i tu i tu cena około 115zł za sztuke). Objawy były takie iz obroty dość mozolnie spadały, ale wkręcać sie normalnie wkręcała. Takze sprawdz w katalogach jeszcze raz

 

Wcale nie dziwne, a powiem nawet że normalne... Miałem ten sam problem w swoim gpz 500, właściwie to nie trzymał wolnych obrotów i nie chciał schodzić z obrotów. Wymiana membran pomogła.

 

Koszt 1 membrany z przepustnicą ( bo jakoś muszą zarobić) to 250zł. Proponuję poszukać używek, tak jak ja to zrobiłem. Gaźniki Keihina,bardzo przyjemnie się je reguluje i regeneruje... Miałem co prawda z nimi trochę problemów ale to przez to że moto stało 7 lat nieuzywane.

 

Możliwe że od gpz będą pasowały membranki. Musisz dobrze poszukać

Edytowane przez IG x]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ceny membran w PL to niezłe mają. W USA internetowy sklep oferuje takowe z przepustnicą za 99.16USD co daje ci trochę ponad 200 PLN za sztukę.

 

Zresztą luknij sam, nr części 16126:

 

http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycl...yr-1992/o/m9714

 

 

Bede w polskim warsztacie w Londynie za kilka dni to mogę podpytać czy mają takie coś i ile sobie liczą. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest jakieś wyjście awaryjne, jak masz dobre, tzn. nie wyrobione przepustnice to możesz zastosować coś takiego http://www.motorradbay.de/main/home.php jest to sama membrana wklejana na miejsce starej. W spisie moto do których to pasuje nie jest wymieniony zephyr ale napisz maila czy pasuje do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

membrana ważna rzecz w gażniku rzeczywiscie tak jak kolega qurim napisał że można podgrzać i powinna powrócic do swojej poprzedniej postaci;oczywiście gdy jest lekko rozciagnieta;jednak najważniejsze żeby ją dokładnie założyć tzn. żeby się niepodwinęła i dokęcić właściwymi momentami śruby kopułki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...