Skocz do zawartości

Wszystko o kawasaki klx 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Przede wszsytkim chciałem się przywitać, jestem tutaj nowicjuszem. Piszę w tym temacie, bo wiele problemów już dzięki niemu rozwiązałem, także jest pomocny :-)
Posiadam Kawasaki KLX 250 z roku '94 (lx250g wyposażony w kierunkowskazy i akumulator). Od jakiegoś czasu nęka mnie "drobna" denerwująca usterka. Nagminnie spala mi tylną żarókę (świateł mijania), stop świeci. Nie bardzo znam się na elektryce, sprawdziłem jedynie bezpieczniki - są ok.

Jakie objawy: po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł postojowych, żarówka ładnie świeci. Po włączeniu świateł mijania, wolfram w tylnej żarówce lekko mruga (być może to jest powodem jego przepalania), dlaczego mruga, pewnie nie dostaje takiej jakości prądu jak powinien.

Czy ktoś miał podobny problem? Lub ktoś bardziej kumaty byłby w stanie mnie naprowadzić? Zanim udam się do elektryka, chciałbym sam pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz przewody tylnej lampy i odepnij kostkę. Z tyłu jest bardzo dużo brudu, wody i ogólnej wilgoci więc często styki pokrywają się niebieskim nalotem a izolacja przwodów pęka. STOP może działać, bo nie pracuje pod stałym napięciem i przewody nie przepalają się tylko dlatego. Pewnie gdybyś go zostawił włączonego też by się przepalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie objawy: po uruchomieniu silnika i włączeniu świateł postojowych, żarówka ładnie świeci. Po włączeniu świateł mijania, wolfram w tylnej żarówce lekko mruga (być może to jest powodem jego przepalania), dlaczego mruga, pewnie nie dostaje takiej jakości prądu jak powinien.

 

Czy ktoś miał podobny problem? Lub ktoś bardziej kumaty byłby w stanie mnie naprowadzić? Zanim udam się do elektryka, chciałbym sam pokombinować.

Żarówka mruga bo akumulator jest skończony lub notorycznie rozładowany co zresztą kończy się jego zasiarczeniem i w krótkim czasie też nadaje się na śmietnik.

Druga sprawa jest taka, że niektóre regulatory do poprawnej pracy wymagają sprawnego akumulatora, bez niego głupieją i mogą przepalać żarówki.

 

Samo mruganie nie przepala żarówek, to przesąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podpiąłem akumulator pod prostownik, nie wyglądał na rozładowany.

Wymontowałem tylną lampę. Styki wyglądają dobrze (na moje oko). Izolacja była pęknięta w jednym miejscu, załączam fotki.. troszkę to naderwałem, w celu sprawdzenia czy izolacja poszczególnych przewodów gdzieś nie "poszła", nie wygląda, więc nie wiem czy to może być problemem, w każdym razie zaizolowałem i pozostaje włożyć lampę, aku i sprawdzić.

 

Brak czasu mnie ostatnio powala...

 

 

 

eoqie.jpg

 

ob1dj.jpg

 

kg5wb.jpg

Edytowane przez jaco424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protstownik rozpoczął ładowanie, po 10 minutach zasygnalizował pełne naładowanie akumulatora i przeszedł automatycznie do ładowania konserwacyjnego. Zrobię tak jak piszesz, podłączę żarówkę i sprawdzę.

Nie wiem czy pisałem, akumulator ma nie cały rok, stąd wcześniej nawet mi do głowy nie przyszło, że to może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączyłem żarówkę 12v 21/5w pod akumulator, świeciła ok. 7h.
Zaizolowałem to co pokazywałem kilka postów wyżej. Po podpięciu lampy, zrobiłem przegląd dalej. Jedna kostka po rozpięciu (akurat od tylnego światła) miała dość sporo niebieskiego nalotu na stykach, przeczyściłem to papierem ściernym. Dzisiaj rano pojechałem motorem do pracy, żeby sprawdzić (wcześniej żarówkę spalało mi po 5 minutach). Pojechałem drogą okrężną i jeździłem ok. 1h. Na razie ciągle działa... Żarówka nadal lekko mruga, no ale jak kolega DEAD pisał, mróganie nie przepala żarówek, więc się tym na razie nie martwię. Zobaczymy jak światło będzie się sprawowało dalej.

Edytowane przez jaco424
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sory że tak wale posty pod postem ale jestem w trakcie robienia przeglądu w swoim KLX 300 i mam jeszcze jedno pytanie, otóż mam krzywą przednią tarczę i czy da radę dopasować jakąś od innych modeli no 250 lub 650? Proszę o odpowiedź bo bardzo mi na tym zależy bo do puki jej nie wymienię nie mogę złożyć moto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Kx 250 pasuje modele z lat 94-97 chyba z tego co pamiętam. Luz jest taki sam z tego co pamiętam. Serwisówka http://www.gotocommerce.com/free_manuals/moto_manuals/data/Kawasaki%20KLX250%20Motorcycle%20-%20Service%20Manual%20and%20KLX300%20Suppliment%201997%20%7BEN%7D.pdf

Edytowane przez Rams
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie poszukuje linki gazu najlepiej kompletu czyli linki otwierającej i zamykającej choć mogą być aukcje do osobnych linek. Pilne :D Chodzi o KLX 300 choć myślę że od 250 lub 650 powinny być te same

ps. linki od KLR będą pasować do KLX?

Edytowane przez Brynda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...