Skocz do zawartości

Wszystko o kawasaki klx 250/300


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak sobie radzicie z zimą a niedogrzaniem silnika? bo nie wierzę że chowacie KLX do garażu na zimowanie (no chyba że ja jestem odmieńcem :icon_twisted: ). Zasłoniłem dużą chłodnicę i w sumie było ok dopóki nie przyszły mrozy, jak przymroziło to ciężko utrzymać silnik w dobrej temperaturze (czyt. wiecznie niedogrzany) przy endurowaniu po polach i lasach. Dodam że mam wersję R bez termostatu, termostat by pewnie załatwił sprawę ale na pewno słono kosztuje, więc chyba odpuszczę sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jak sobie radzicie z zimą a niedogrzaniem silnika? bo nie wierzę że chowacie KLX do garażu na zimowanie (no chyba że ja jestem odmieńcem :icon_twisted: ). Zasłoniłem dużą chłodnicę i w sumie było ok dopóki nie przyszły mrozy, jak przymroziło to ciężko utrzymać silnik w dobrej temperaturze (czyt. wiecznie niedogrzany) przy endurowaniu po polach i lasach. Dodam że mam wersję R bez termostatu, termostat by pewnie załatwił sprawę ale na pewno słono kosztuje, więc chyba odpuszczę sobie.

 

Jak masz całą chłodnicę zasłoniętą i się nie dogrzewa to zmień sobie świece na niższą/wyższą ciepłotę. Poczytaj trochę na necie o tym, bo ja akurat nie pamiętam. Wiem tylko, że to może pomóc. Ewentualnie poszukaj sobie tego termostatu, amerykanie sprzedają taki zestaw.

 

EDIT - Znalazłem za 115$ http://members.cox.net/watt-man/TB%20order1.htm

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jak przygotowania do sezonu??

Garik odpalił dzisiaj swojego klx i tego roku za pierwszym :clap:

Jutro przeglądzik i jak temperatura na weekend będzie powyżej 13'C pierwszy wypad. :ph34r:

Co polecacie sprawdzić/przeglądnąć w warunkach po za warsztatowych.

Jeśli napisałem nie do tego działu to proszę o przeniesienie.

"Panie Władzo jechałem szybko gdyż ... lubię zapier$alać" :E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na wersje R z przodu zawias usd z tyłu aluminiowy zawias ale posiada ramę z wersji E albo ktoś dospawał nóżki dla pasażera. W serwisówce niema takiego modelu jak SR. Pewnie zawiecha cała jest z R a reszta z E.

Edytowane przez ryszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na wersje R z przodu zawias usd z tyłu aluminiowy zawias ale posiada ramę z wersji E albo ktoś dospawał nóżki dla pasażera. W serwisówce niema takiego modelu jak SR. Pewnie zawiecha cała jest z R a reszta z E.

 

Z rozmowy ze sprzedającym wynika, że motocykl pochodzi z rynku japońskiego, trafił do polski w 2008 roku i z całą pewnością nie był u nas przerabiany. Rozruch wyłącznie nożny, gaźnik podciśnieniowy (CVK na odlewie). Może tu tkwi klucz do oznaczenia?

 

A generalnie - jak Waszym zdaniem wygląda? Warto się w to pchać?

 

pzdr

y

Edytowane przez yahoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

 

Właśnie kupiłem Kawasaki KLX 250E.

Rocznik 1993

Elektryczny starter

6 biegów

Zapłaciłem 4900 PLN

Z tego co widzę, to na razie szykuje się wymiana tylnego amortyzatora, bo mokro pod nim.

Poza tym śmiga, ładnie pali itp.

 

Mam problem takiej natury, że jak po paru dniach chce odpalić, to się nie da. Okazuje się, że muszę spuścić paliwo z gaźnika i wtedy odpala. Słyszałem od brata, że tak często bywa. Wkurzające to jest. Czy da się to jakoś naprawić lub ktoś zna metodę jak to zminimalizować, oprócz metody zakręcenia kranika kilometr przed parkowaniem i oczekiwanie na parkingu aż się zdusi :) Jak jest ciepły, to nie zalewa.

 

Druga sprawa jest taka, że obok spustu oleju z silnika jest taka dziwna dziurka jakby bez gwintu i wystaje z niej zielony płyn. Co to jest? Domyślam się, że płyn z chłodzenia, ale co to jest. Jakiś zawór bezpieczeństwa czy co?

 

Ostatni jak na razie problem jest taki, że nie widzę poziomu oleju. Jest taka szybka, ale strasznie porysowana i nic nie widać. Jest jakaś inna metoda kontroli poziomu oleju?

 

P.S. Czy ten sam olej smaruje skrzynię biegów? Mam serwisówkę, ale po angielsku i chociaż znam ten język, to jakoś nie mogę się połapać.

"Jeśli pośród naszych gwiezdnych dróg

Pośród nieskończonych tras,

Gdzieś istnieje jeden wieczny Bóg

To na imię ma on: Czas"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W klx'ie olej smaruje skrzynie, sprzęgło i silnik, nie posiada oddzielnej komory. Olej najlepiej sprawdzaj po jeździe, spróbuj wyczyścić to okienko od oleju. W gaźniku pewnie już jest do wymiany zaworek iglicowy i dlatego jest taki problem, koszt tego zaworka to około 15zł. Mógłbyś zrobić zdjęcie tej dziury bez gwintu obok spustu oleju? Z tego co pamiętam u mnie czegoś takiego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Już problemy praktycznie rozwiązane.

 

Po prostu zakręcam kurek jak dojeżdżam do domu i jest ok z tym zalewaniem.

Znalazła się właściwa szybka kontroli oleju. Po prostu patrzyłem w gumową zaślepkę po kopniaku. Szybka była ukryta pod hamulcem. Głupio jak cholera z tą pomyłką, ale mam usprawiedliwienie, bo dopiero trzeci znawca pokazał mi gdzie to jest :)

A ta dziurka nie jest przy spuście oleju tylko przy spuście chłodziwa. Podobno informuje, że uszczelka przy pompie wody zaczyna popuszczać.

 

W sumie motorek kosztował mnie:

4900 - zakup

65 - lusterka

780 - amortyzator KYB

50 - mocowanie i przejściówka do lusterek

45 - wymiana chłodziwa z płukaniem wodą destylowaną, bo w chłodnicy miałem zielono, w zbiorniczku różowo, a kupiłem niebieski płyn i nie chciałem mieszać z nie wiadomo czym.

 

Razem: 5840 PLN.

"Jeśli pośród naszych gwiezdnych dróg

Pośród nieskończonych tras,

Gdzieś istnieje jeden wieczny Bóg

To na imię ma on: Czas"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może namiary na moduł zapłonu do klx? Mój właśnie jest niesprawny i przydał by się nowy ;)

Poszukaj na allegro albo w archiwum allegro, był caly klx na cześci. Ja głowice kupiłem od tego gościa, niestety nie mam namiarów.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W ramach się chwalenia powiem, że też właśnie wszedłem w posiadanie KLeXa 250. Rocznik 2006, model USA, z zawieszeniem upside-down, na podciśnieniowym gaźniku. Przebiegu niecałe 2tys mil, 8300 PLN.

 

Fajny. Tylko mały jakiś taki, spodziewałem się, że będzie większy, zwłaszcza wyższy, a to taki fajny rowerek :)

 

Z rzeczy do zrobienia:

- pierwszy przegląd w PL (brak postojówki i asymetryczna lampa...) i rejestracja;

- wymiana opon bo się kończą,

- wymiana płynów i regulacje - z tym sobie sam poradzę,

- stalowy przewód hamulcowy na przód - hamulec działa bez zastrzeżeń, ale jest gąbczasty

 

i chyba tyle. zamierzam kochać go po wsze czasy :D

 

--

pzdr

y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na allegro albo w archiwum allegro, był caly klx na cześci. Ja głowice kupiłem od tego gościa, niestety nie mam namiarów.

A jaki czas temu kupowałeś głowice? Na allegro kupiłeś? Strasznie trudno o taki moduł, za granicą można czasami coś znaleźć. Ale większość jest do 650cc, nie jestem pewny czy by też pasował do 250cc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...