gonzales Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam! Przy suzuki Gsx-R 750 97' na wolnych obrotach słychac głuche niegłośne pukanie, ale ze wzrostem obrotów sie nienasila. Przy zimnym silniku nic niepuka, a dopiero po nagrzaniu słychac owo pukanie. Zaznaczam że olej jest do wymiany. I teraz tak, czy pomoże jeśli zaleje olej 10W/50 (obecnie jest wlany 10W/40)? Czy te stuki spowodowane są przez stary olej? Czy zalanie gęstrzego oleju zniweluje te pukanie? ;) Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam! Przy suzuki Gsx-R 750 97' na wolnych obrotach słychac głuche niegłośne pukanie, ale ze wzrostem obrotów sie nienasila. Przy zimnym silniku nic niepuka, a dopiero po nagrzaniu słychac owo pukanie. Zaznaczam że olej jest do wymiany. I teraz tak, czy pomoże jeśli zaleje olej 10W/50 (obecnie jest wlany 10W/40)? Czy te stuki spowodowane są przez stary olej? Czy zalanie gęstrzego oleju zniweluje te pukanie? ;) Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam raczej nie pomoze, a jesli juz to w takich przypadkach jest poprawa tylko krotkoterminowa, poprostu jakies podzespoly w silniku zlapaly juz luz... olej tak czy tak musisz zmienic wiec probuj, ja w tym przypadku wlalbym syntetyk 15W50 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 A ja uważam, że w tym wypadku żaden olej sytuacji nie zmieni ;) Wmoim przypadku było to tak: >> stuki stuki >> zatarta panewka na wale :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 No ale niekoniecznie w tym wypadku jesli z obrotami pukanie nie wzrasta.Pytanie co puka, jesli nie jest zwiazane z obrotami czyli z praca silnika - jezeli dobrze zrozumialem pytajacego ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 15W50? bez obrazy ale 15 to aby nie mineralny? 5syntetyk, 10 pól, 15 to mineral.Zmiana oleju nie uczyni tego że silnik nagle się naprawi. Zastosuj 10W50 jeśli widzisz podbieranie oleju, ponieważ on będzie miał większą gęstość przy większych temp. od 10W40. Nom suzuki same stuki, ale jedz do mechaniora niech ci to obada bo lepiej zrobić coś wcześniej niż sie puźniej wykosztować.A nie stuka ci to na panewce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzales Opublikowano 30 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Tak, próbuje dojść co to moze pukac i jak to zniwelowac ale niepozostaje mi nic innego jak zalać nowy olej i jak to niepomoze to szukac innej przyczyny. Aha i najbardziej dziwne jest to że słychac to tylko z góry motocykla ! A z boku silnika nic! :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 a zawory to byly regulowane? :rolleyes: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 15W50? bez obrazy ale 15 to aby nie mineralny? 5syntetyk, 10 pól, 15 to mineral.Zmiana oleju nie uczyni tego że silnik nagle się naprawi. Zastosuj 10W50 jeśli widzisz podbieranie oleju, ponieważ on będzie miał większą gęstość przy większych temp. od 10W40. Nom suzuki same stuki, ale jedz do mechaniora niech ci to obada bo lepiej zrobić coś wcześniej niż sie puźniej wykosztować.A nie stuka ci to na panewce? trzeba poczytac troche o olejach ten np to pelen syntetyk a wartosci o ktorych mowisz dla syntetyka sa w pelni osiagalne to wlasnie z minerala ciezko zrobic 5W lub 10W http://www.allegro.pl/item337106524_olej_s...najtaniej_.html uzywam go do kazdego motocykla chlodzonego powietrzem badz olejaka i bardzo go sobie cenie, leje go tez takim motorom w swoim warsztacie i wiem ze spelnia b dobrze wymagania tych silnikow Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Tak, próbuje dojść co to moze pukac i jak to zniwelowac ale niepozostaje mi nic innego jak zalać nowy olej i jak to niepomoze to szukac innej przyczyny. Aha i najbardziej dziwne jest to że słychac to tylko z góry motocykla ! A z boku silnika nic! :biggrin:jak z gory to co moze stukac, jedynie co to rozrzad;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 oo janusz , tu mnie masz. aktulanie leje 10W40 półs, choć w serwisówce jest 20W40, ale myśle że mu to nie zaszkodzi. Polecasz ten olej w linku ? Może przy najbliższej zmianie by sie na niego przerzucił mam powietrzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 No właśnie przysłuchaj sie gdzie to puka, z której strony, na górze czy na dole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 (edytowane) 5syntetyk, 10 pól, 15 to mineral.Nooo, to pokaż książkę gdzie tak pisze. Pierwsza cyfra określa płynnośc oleju w niskich temperaturach I NIC WIĘCEJ. Więc nie pisz takich rzeczy, bo jeszcze ktoś uwierzy. Owszem, twój podział MOŻNABY zastosować ale tylko w pojęciu tradycyjnym. Z punktu widzenia wiedzy, to taki "chłopski przesąd" opisałeś. Vide post poniżej - więc trzeba tak było od razu napisać. Że miałeś na myśli "opinię gminną" a nie fakty. i wtedy jest git... Jak już się wypowiadamy w tematach technicznych, to można być ścisłym.... Edytowane 31 Marca 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 można powiedzieć że to wytłumaczenie na chłopski rozum, bo takie są najczęstrze oznaczenia tychże rodzajów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 można powiedzieć że to wytłumaczenie na chłopski rozum, bo takie są najczęstrze oznaczenia tychże rodzajów.Owszem najczęstsze ale w samochodowych olejach.W motocyklowych jest bardzo róznie.20W50 są i syntetyki i mineralne to samo 15W50,10W40 mineralnego nie spotkałem ale syntetyki i pół są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gonzales Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Witam ponownie! Zalałem nowy olej Castrol Power 1 10W/50 , i pukanie praktycznie znikło!! :biggrin: Jednak czasem wymiana oleju pomaga. Dzięki wszystkim za rady! Pozdrawiam :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.