borsuk2 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Wymieniłem olej w motorku . Zalałem go Motulem 20/50w polecił mi go sprzedawca mówił że będzie dobry.Więc proszę o opinie bardziej doświadczonych Kolegów.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Pytasz sie to odpowiadam-nie wiem jaka padake musialbym posiadac zeby zalac go mineralnym olejem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dimas Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 o ile sie nie myle to do tego motocykla powinien byc olej 10/40w kumpel ma F2 i własnie taki olej leje motul 5100 10/40w, a sprzedawaca moze dlatego ci polecił taki olej bo innego poprostu nie posiadał ( byc moze sie myle) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati27d Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 (edytowane) bardzo mylne kojażenie lepkości 20w50 z olejem mineralnym , każdy rodzaj oleju może mieć taką lepkość np 20w50 motul 7100 to syntetyk ,a 20w50 motul 3000 to minerał ps 20w50 to lepkość na bardzo ciepły klimat lub cieżkie warunki pracy co za tym idzie duża temperatura , książkowo powinno być 10w40 na nasz klimat , ale nic złego sie nie stanie na 20w50 , oczywiscie skłaniałbym sie w stronę syntetyka Edytowane 26 Marca 2008 przez mati27d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 Pytasz sie to odpowiadam-nie wiem jaka padake musialbym posiadac zeby zalac go mineralnym olejem... dlaczego padake ja mam taki zalany bo motorek wpieprza mi olej to i zalałem go mineralnym a co i chodzi a mechanik polecał mi go również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek1300 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam Borsuk2 napisz dokladnie jaki Motulem go zalales czyli symbol i poprawna lepkosc. Ja mialem swoja CBR F2 z 91r. i zalewalem ja syntetykiem 10W-40. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 dlaczego padake ja mam taki zalany bo motorek wpieprza mi olej to i zalałem go mineralnym a co i chodzi a mechanik polecał mi go równieżTo tylko potwierdzenie tego co napisalem powyzej :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 (edytowane) Pytasz sie to odpowiadam-nie wiem jaka padake musialbym posiadac zeby zalac go mineralnym olejem... Nie masz pojęcia o czym piszesz kolego.Jeden z najbardziej długowiecznych silników czyli silniki XJ jeździły od początku i śmigają dalej na mineralach - najczęściej 20W40/50. Edytowane 27 Marca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Nie masz pojęcia o czym piszesz kolego.Jeden z najbardziej długowiecznych silników czyli silniki XJ jeździły od początku i śmigają dalej na mineralach - najczęściej 20W40/50.Nie masz pojecia o czym piszesz kolego :icon_biggrin:To, ze w chwili konstruowania tego silnika nikt nie przewidzial lania do niego lepszego oleju(bo wtedy takowego nawet nie bylo) nie oznacza iz nie mozna takowego tam zaaplikowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Nie masz pojęcia o czym piszesz kolego.Jeden z najbardziej długowiecznych silników czyli silniki XJ jeździły od początku i śmigają dalej na mineralach - najczęściej 20W40/50.nie mam nic do mineralnych olejów, sam takowe lałem do starych singli XL i byłem bardzo zadowolony, ale...Ale czy XJ nie jest z deka mniej wysilona niż F2? Założyciel tematu prosił o opinię a opinia znacznej większości na forum powie że do F2 minerał to bardzo słaby wybór. Radzę zmienić na półsyntetyk, i to nie na byle jaki a zobaczysz że z czasem Cebra się odwdzięczy :icon_biggrin: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Nie masz pojecia o czym piszesz kolego :icon_mrgreen:To, ze w chwili konstruowania tego silnika nikt nie przewidzial lania do niego lepszego oleju(bo wtedy takowego nawet nie bylo) nie oznacza iz nie mozna takowego tam zaaplikowac.Ja do wszystkich silnikow (samochody, motocykle) zawsze lalem pelen syntetyk. W Cebuli zuzycie oleju na syntetyku spadlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Pewnie Łysy ,że do F2 nie zalewa sie minerala . Piszę tylko,że moto nie musi być padaką żeby zalewać go mineralnym olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borsuk2 Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Dokladna nazwa to Motul 3000 20w50.A gosc ktury mi go polecil mówi ze jest dobry.Nawet w Plocku w serwisie Yamahy powiedzieli mi ze mineralny i zaden inny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Pytasz sie to odpowiadam-nie wiem jaka padake musialbym posiadac zeby zalac go mineralnym olejem... Wcale nie musisz mieć padaki żeby zalać silnik olejem mineralnym...Kupiłem kawasaki ściągniete z Francji i nie wiedziałem jaki był tam wlany olej więc wlałem Castor GP 20w40 i nie widzę nic w tym nienaturalnego...Przynajmniej jestem pewny, że nie zatre panewek i nie będzie wycieków... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 (edytowane) .Przynajmniej jestem pewny, że nie zatre panewek i nie będzie wycieków...Taaa napewno miałeś kilogramy nagaru i szlamu w nim.Ja bym pomyślał o lepszej ochronie silnika niż mineralny w sportowym silniku.Ja jakoś zalałem syntetyka do XJ z 92roku z przebiegiem prawie 50tyś km. po motulu 5100(a prędzej nie wiem co było)i jakoś nie bałem się że mi pół silnika wypłucze. Edytowane 27 Marca 2008 przez Domel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.