Skocz do zawartości

Żółtawy szlam w okienku po całkowitej wymianie oleju.


kvos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Parę miechów temu zlałem cały olej, odkręciłem miskę olejową (wymiana uszczelki), chłodnicę oleju, odkręciłem filtr. Resztki oleju powoli przez ten czas powoli sobie skapywały.

Tydzień temu założyłem nowe uszczelki na miskę i pod pokrywę zaworów, leciutko uszczelniając silikonem, wkręciłem nowy filtr, spuściłem stary olej z chłodnicy. Po 24h zalałem olejem motocyklowym Midland Motorcycle 10W-40. Po odpaleniu w okienku poziomu oleju pojawił się na kilka minut taki żółtawy szlam, coś podobnego do budyniu. Po rozgrzaniu silnika szlam zniknął i już więcej się nie pojawił. Od czego to się wzięło?

 

Oleju kupiłem przez internet 4 litry, jednak przydało by się dolać jeszcze z pół litra. W serwisach mają tylko castrola. Można mieszać takie oleje? Oznaczenia mają takie same - półsyntetyki SAE 10W40, ale mój olej jest żółty a castrol czerwony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "budyń" to normalna sprawa , poprostu kondensacja wody, która odparuje po rozgrzaniu oleju.

Możesz mieszać oleje pod warunkiem , że spełniają takie same wymagania API, najczęściej jest to symbol SJ, SL i najnowszy SM, dodam , że te które tutaj wymieniłem są też mieszalne między sobą w dowolnej konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "budyń" to normalna sprawa , poprostu kondensacja wody, która odparuje po rozgrzaniu oleju.

Możesz mieszać oleje pod warunkiem , że spełniają takie same wymagania API, najczęściej jest to symbol SJ, SL i najnowszy SM, dodam , że te które tutaj wymieniłem są też mieszalne między sobą w dowolnej konfiguracji.

 

W 100% zgadzam się z Kolegą...Miałem to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sie cos takiego pojawiło. Na chwile obecna nie chce zniknac, ale to zapewne sprawka stania pod pokrowcem w te zimne i wilgotne dni. A sposobnosci zeby dobrze zagrzac olej narazie nie widac ( musiałbym chyba kartonem zasłonic potezna chłodnice...). Mam nadzieje ze to normalne i kiedy temperatury beda typowo wiosenne "zamglone" okienko nie bedzie wystepowalo. pzdr/sz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez sie cos takiego pojawiło. Na chwile obecna nie chce zniknac, ale to zapewne sprawka stania pod pokrowcem w te zimne i wilgotne dni. A sposobnosci zeby dobrze zagrzac olej narazie nie widac ( musiałbym chyba kartonem zasłonic potezna chłodnice...). Mam nadzieje ze to normalne i kiedy temperatury beda typowo wiosenne "zamglone" okienko nie bedzie wystepowalo. pzdr/sz.

 

a moze simmer przy pompie wody juz sie prosi o emeryture? ;)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to tez nie jest wykluczone. ( przedostajacy sie plyn chłodniczy do oleju silnikowego moze cos rozpirzyć?) W wolnej chwili bede musial sie wziac za powazne ogledziny. Ale patrzac za okno predzej ulepie bałwana niz uda mi sie podgotowac olej :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że tak. Jak cię nie stać na filtr za 10-30 zł. Pytanie po ch... ? Chyba że producent zaleca wymianę filtra co 12, a oleju co 6 to wtedy MOŻE to być uprawnione, niemniej mija się z celem.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...