kvos Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Parę miechów temu zlałem cały olej, odkręciłem miskę olejową (wymiana uszczelki), chłodnicę oleju, odkręciłem filtr. Resztki oleju powoli przez ten czas powoli sobie skapywały.Tydzień temu założyłem nowe uszczelki na miskę i pod pokrywę zaworów, leciutko uszczelniając silikonem, wkręciłem nowy filtr, spuściłem stary olej z chłodnicy. Po 24h zalałem olejem motocyklowym Midland Motorcycle 10W-40. Po odpaleniu w okienku poziomu oleju pojawił się na kilka minut taki żółtawy szlam, coś podobnego do budyniu. Po rozgrzaniu silnika szlam zniknął i już więcej się nie pojawił. Od czego to się wzięło? Oleju kupiłem przez internet 4 litry, jednak przydało by się dolać jeszcze z pół litra. W serwisach mają tylko castrola. Można mieszać takie oleje? Oznaczenia mają takie same - półsyntetyki SAE 10W40, ale mój olej jest żółty a castrol czerwony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ten "budyń" to normalna sprawa , poprostu kondensacja wody, która odparuje po rozgrzaniu oleju.Możesz mieszać oleje pod warunkiem , że spełniają takie same wymagania API, najczęściej jest to symbol SJ, SL i najnowszy SM, dodam , że te które tutaj wymieniłem są też mieszalne między sobą w dowolnej konfiguracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Ten "budyń" to normalna sprawa , poprostu kondensacja wody, która odparuje po rozgrzaniu oleju.Możesz mieszać oleje pod warunkiem , że spełniają takie same wymagania API, najczęściej jest to symbol SJ, SL i najnowszy SM, dodam , że te które tutaj wymieniłem są też mieszalne między sobą w dowolnej konfiguracji. W 100% zgadzam się z Kolegą...Miałem to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki_lauda Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 u mnie tez sie cos takiego pojawiło. Na chwile obecna nie chce zniknac, ale to zapewne sprawka stania pod pokrowcem w te zimne i wilgotne dni. A sposobnosci zeby dobrze zagrzac olej narazie nie widac ( musiałbym chyba kartonem zasłonic potezna chłodnice...). Mam nadzieje ze to normalne i kiedy temperatury beda typowo wiosenne "zamglone" okienko nie bedzie wystepowalo. pzdr/sz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 u mnie tez sie cos takiego pojawiło. Na chwile obecna nie chce zniknac, ale to zapewne sprawka stania pod pokrowcem w te zimne i wilgotne dni. A sposobnosci zeby dobrze zagrzac olej narazie nie widac ( musiałbym chyba kartonem zasłonic potezna chłodnice...). Mam nadzieje ze to normalne i kiedy temperatury beda typowo wiosenne "zamglone" okienko nie bedzie wystepowalo. pzdr/sz. a moze simmer przy pompie wody juz sie prosi o emeryture? ;) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki_lauda Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 to tez nie jest wykluczone. ( przedostajacy sie plyn chłodniczy do oleju silnikowego moze cos rozpirzyć?) W wolnej chwili bede musial sie wziac za powazne ogledziny. Ale patrzac za okno predzej ulepie bałwana niz uda mi sie podgotowac olej :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqruku Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 ( przedostajacy sie plyn chłodniczy do oleju silnikowego moze cos rozpirzyć?) No poza zatarciem silnika to nic nie powinno "rozpirzyć" :) , chyba że korby lub wał wyjda bokiem :notworthy: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqruku Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 ( przedostajacy sie plyn chłodniczy do oleju silnikowego moze cos rozpirzyć?) No poza zatarciem silnika to nic nie powinno "rozpirzyć" :) , chyba że korby lub wał wyjda bokiem :notworthy: :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 moze to tez kwestia jakosci oleju ?Ja tez mam "czerwony" olej Castrola 10W50 - syntetyk i zadnego szlamu nigdy na okienku nie widzialem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam warto przy okazji sprawdzic szczelnosc odmy... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Pytanie z innej beczki. Można wymienić olej bez wymiany filtra oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 (edytowane) Jasne że tak. Jak cię nie stać na filtr za 10-30 zł. Pytanie po ch... ? Chyba że producent zaleca wymianę filtra co 12, a oleju co 6 to wtedy MOŻE to być uprawnione, niemniej mija się z celem. Edytowane 28 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niki_lauda Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 rozgrzalem olej. okienko stało sie czyste. a wiec po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.