Skocz do zawartości

co jak poco co ile Fazer 1000


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy chciałbym się dowiedzieć od pewnego źródła jak (po jakim czasie) należy wykonywać różnego rodzaju wymiany/regulację :

Oleju , cieczy chłodzącej , przewodów hamulcowych , klocków , filtrów , tarczy jednostki napędowej ( łańcuch+ zębatki ), płynu hamulcowego czyli takich podstawowych rzeczy które można zrobić samemu w garażu . przepraszam że zadaję takie banalne dla Was pytania ale chciałbym to wszystko zebrać w jedną kupę na jednym temacie punkt po punkcie na przykładzie fazera 1000 z 2003r . z góry wielkie dzięki .... :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze by było jakbyś poszukał serwisówki, tam powinno wszystko być, ale tak w skrócie, a okresy przeglądowe w różnych moto się różnią, ale tak z grubsza to będzie tak:

 

olej i filtr oleju co 6kkm lub co rok

 

chłodniczy dobrze by było co roku

 

hamulcowy co rok

 

przewody hamulcowe dobrze by było co 2do 3 lat

 

tarcz i klocki wedle ich stanu(grubości)

 

napęd też wg stanu

 

filtr powietrza, też wg stanu, ale jak sporo jeżdzisz to mniej więcej co 2 lata

 

świece zależy jakie masz, ale co 6kkm chociaż do nich zajrzeć nie zawadzi

 

oprócz tego co roku kontrola wszelkich linek (stan i ustawienie), łożysk

 

zobacz czy z tu znajdziesz serwisówke: http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual

Edytowane przez kazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

olej i filtr oleju co 6kkm lub co rok

Akurat co 10 kkm

chłodniczy dobrze by było co roku

 

hamulcowy co rok

 

przewody hamulcowe dobrze by było co 2do 3 lat

Nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu :buttrock:

Zaden producent nie zaleca wymiany co rok plynow-z reguly sa to dwa lata.

 

Zawory sprawdza sie co 40 kkm.

Reszte znajdziesz w serwisowce.

 

Koledzy chciałbym się dowiedzieć od pewnego źródła jak (po jakim czasie) należy wykonywać różnego zebrać w jedną kupę na jednym temacie punkt po punkcie na przykładzie fazera 1000 z 2003r . z góry wielkie dzięki .... :biggrin:

No akurat jest to bzdura-bo kazdy typ/model motocykla ma inne wymagania serwisowe. Sprobuj przejechac banditem czy zzr przejechac 40 kkm do regulacji zaworow :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy chciałbym się dowiedzieć od pewnego źródła jak (po jakim czasie) należy wykonywać różnego rodzaju wymiany/regulację :

Oleju , cieczy chłodzącej , przewodów hamulcowych , klocków , filtrów , tarczy jednostki napędowej ( łańcuch+ zębatki ), płynu hamulcowego

 

Olej co 10000 ale ja wymieniam raz na rok nawet jak 10kkm nie przkrocze, płyn w chłodnicy trzymam ze 3 lata chyba że temperetura zamarzania mocno spadła a to mierze przed zimą z racji że garaż nie ogrzewany. Przewody hamulcowe trzeba obejrzeć czy nie są popękane i za mocno nie puchną ale mysle ze nie częściej jak 5 lat, płyn można częściej co 3 lata i nie powinno się nic wydarzyć. Klocki mają swoją grubość, filtr oleju wiadomo razem z olejem, powietrza nie trzymam dłużej jak 3 lata. Zawory w zależności od modelu, u ciebie nie masz co się martwić,chyba co 40kkm ale raz na 2 lata wypadało by sprawdzić luz dla własnego spokoju.A odnośnie napędu,to było już wałkowane na forum nie raz :crossy: .Mamy w chorym kraju taką sutyacje,że jak każdy miałby być tak nadgorliwy to te sprzęty puściły by nas z torbami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zmieniałem oleju a chciałbym żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik to wystarczy odkręcić tą najniższą śrubkę na dekielku i tą do wlewu oleju spuścić stary olej i wlać nowy czy należy jeszcze przepłukać trochę nowym olejem i dopiero nalać ?? i w fazerku 1000/03 ten olej powinien być nalany w tym oczku do pełna połowy czy poprostu musi być widoczny w tym szkiełku ?? zadaję tak banalne pytania ale po prostu nie mam serwisówki a nigdy tego nie robiłem ... z góry wielkie dzięki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zmieniałem oleju a chciałbym żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik to wystarczy odkręcić tą najniższą śrubkę na dekielku i tą do wlewu oleju spuścić stary olej i wlać nowy czy należy jeszcze przepłukać trochę nowym olejem i dopiero nalać ?? i w fazerku 1000/03 ten olej powinien być nalany w tym oczku do pełna połowy czy poprostu musi być widoczny w tym szkiełku ?? zadaję tak banalne pytania ale po prostu nie mam serwisówki a nigdy tego nie robiłem ... z góry wielkie dzięki :D

Przeciez strona z serwisowkami zostala podana w jednym z postow powyzej, poczytaj ja sobie najpierw. Jak strona manualnej obslugi motocykla jest Tobie zupelnie obca, to lepiej oddaj go do serwisu na wymiane-od wydanych 20 zlotych wiecej nie zbiedniejesz, a przy okazji nauczysz sie czegos na przyszlosc by zrobic to potem samemu. Olej nie powinien przekraczac poziomu wyznaczonego przez dwie kropeczki znajdujace sie mniej wiecej w 3/4 wysokosci okienka, oraz nie powinno go byc mniej niz poziom minimalny rowniez wyznaczony przez dwie kropeczki znajdujace sie w 1/4 wysokosci okienka.

Jak zadajesz tak banalne pytania, to az boje sie co bedzie jak na droge w koncu wyjedziesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ty się nie martw co będzie jak wyjadę na drogę bo nie latam od dziś po prostu chcę się czegoś nauczyć z obsł a nie lecieć na idiotę i oddawać na serwis przy odkręceniu się wentyla ! a jak się czegoś uczyć to od deski do deski poza tym forum jest chyba od tego żeby pytać nawet o banały . dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forum jest chyba od tego żeby pytać nawet o banały . dzięki .

Wiec korzystaj z tego co Ci ludzie pod nos podtykaja. Masz podana strone z serwisowkami ,to czerp z niej wiedze a nie zadawaj pytania na ktore w niej znajdziesz odpowiedz :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wiatm czy ktos z forumowiczów wi może ile wchodzi oleju do fazera 1000 z wymiana filtra oleju a ile bez wymiany filtra i jaki olej najlepiej wlac.

Z góry dziekuje za opinie:_)

Nastepny leń ktoremu sie nie chce do serwisowki zajrzec :evil:

3/2,8 l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Powinienem luknąć do filtra powietrza. Jak sie do niego dobrać? O ile znam sie na medycynie ,powinien być pod zbiornikiem - czy tak?

FZS 1000

Tak.

Przy zakładaniu baku nie pozaginaj węży z paliwem bo nie ujedziesz za daleko .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...