Jump to content
fedek

holowanie motocykla na haku

Recommended Posts

na allegro ukazalo sie mocowane za przednie kolo motocykla ,a nastepnie do haka auta,

czy ktos mial z tym sposobem transportowania motocykla doczynienia?

rownierz na ebay usa,jest sporo takich mocowan,bylaby to dosc tania alternatywa dla przyczepki,ale

najpierw wolalbym poznac opinie ,moze ktos z was mial z czyms takim doczynienia.

Niestety nie wiem jak wkleic linka do aukcji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak to ze zwykłymi motocyklami ale w UK często spotykam takowe haki do holowanie trajek za samochodem.


MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na allegro ukazalo sie mocowane za przednie kolo motocykla ,a nastepnie do haka auta,

czy ktos mial z tym sposobem transportowania motocykla doczynienia?

rownierz na ebay usa,jest sporo takich mocowan,bylaby to dosc tania alternatywa dla przyczepki,ale

najpierw wolalbym poznac opinie ,moze ktos z was mial z czyms takim doczynienia.

Niestety nie wiem jak wkleic linka do aukcji

Ciekawe... Chociaż podaj nazwę urządzenia - sam znajdę na allegro ;)

Edited by ptaq_

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj linki na jabaj , bo sam jestem ciekaw a nie mam pojecia jak to sie zwie. Pozatym nie wiem co na to skrzynia , bo przeciez walek zdawczy bedzie sie obkrecal i nie bedzie smarowany.


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten sposob holowania jest zabroniony przez polski kodeks drogowy

podobne przepisy obowiazuja w UE

W USA ten sposob holowania motocykla czy samochodu jest dozwolony

urzedzenia te uzywane w USA nie musza miec certyfikacji czy homologacji

przed zakupem lepiej to sprawdz

 

Art. 31. 1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

 

1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem,

 

2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności,

 

3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim,

 

4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej wrzucić na przyczepkę ;))

 

na czymś takim się opona ździera :) :)

 

ja bym się bał że mi moto odjedzie na zakręcie xP :) >>> Ghost Rider :Pp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten sposob holowania jest zabroniony przez polski kodeks drogowy

podobne przepisy obowiazuja w UE

 

 

Jinks,

 

Wnioskuje ze sie troche orientujesz w temacie..

Czy moglbys powiedziec ktory przepis zabrania uzycia tego sposobu holowania..??

 

Bardzo powaznie rozwazam kupno tego "Undertakera" wiec kazde slowo bedzie cenne.

 

a znalazlem to na stronce:

 

www.undertakermts.com

 

Pozdrawiam

 

DWM

Share this post


Link to post
Share on other sites

na allegro ukazalo sie mocowane za przednie kolo motocykla ,a nastepnie do haka auta,

czy ktos mial z tym sposobem transportowania motocykla doczynienia?

rownierz na ebay usa,jest sporo takich mocowan,bylaby to dosc tania alternatywa dla przyczepki,ale

najpierw wolalbym poznac opinie ,moze ktos z was mial z czyms takim doczynienia.

Niestety nie wiem jak wkleic linka do aukcji

 

Tak często musisz holować swoje Kawasaki? :wink:

 

Widziałem już ten wynalazek jak ktoś tak holował maszynę :wink: Jak już ktoś musi to dlaczego nie :lalag:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Znalazłem amerykański wynalazek służący do holowania moto za samochodem. Zamiast haku jest "łoże"na przednie koło i belka do przypięcia pasów które łapią motocykl za dolną półkę i manetki kierownicy unieruchomiając przód motoru w "łożu" i trzymając go w pionie. Przegub "zespołu" stanowi główka ramy motoru i jego układ kierowniczy.

Interesuje mnie w jakich przypadkach użycia tego może dojść do uszkodzenia podzespołów motocykla.

Wiem, że zbyt mocne skręcenie "zespołu" może uszkodzić główkę ramy - np. podczas przełamania w trakcie nieumiejętnego cofania.

A co z innymi przypadkami - np. kwestia kręcenia się zębatki zdawczej "na zimno" ?

Byłbym wdzięczny za ewentualne sugestie co może się jeszcze stać.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zrobienia albo kupienia czegoś takiego.

Mam solidną, resorowaną lawetę , ale waży tyle co motor :icon_mrgreen:

Dalszy wyjazd na wakacje z rodzinką i bagażem w samochodzie to i tak niezły wycisk dla samochodu, a z lawetą i motorem na niej to już w ogóle.

Taki patent mógłby być dobrą alternatywą.

 

poniżej przedstawiam link do zdjęcia czegoś takiego. Jak znajdę więcej to jeszcze wrzucę:

 

http://www.prohoists.com/Products/photos/206_1.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co z innymi przypadkami - np. kwestia kręcenia się zębatki zdawczej "na zimno" ?

Jeśli masz łańcuch na zapinkę, nie widzę problemu w zdjęciu go na dalszą podróż. Pozostaje zużywająca się opona.

 

Jaka jest cena tego wynalazku? Dostępne w PL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia biegów pracuje nie mając ciśnieniowego smarowania - na dłuższą metę może się to dla niej okazać szkodliwe (może się zatrzeć), choć szkodliwość zależy od konkretnego modelu (de facto od tego, czy w tej pozycji wałki skrzyni biegów będą zanurzone w oleju).

Dla świętego spokoju możesz/powinieneś rozpiąć łańcuch.

Druga sprawa to ściśnięte sprężyny przedniego zawieszenia - nie jest to dla nich zbyt zdrowe, dla enduro są robione specjalne blokady wkładane pomiędzy dolną półkę a koło - tutaj będzie trudniej.

Obawiałbym się jeszcze podskakiwania moto na koleinach.

Edited by fxrider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzynia się na pewno nie zatrze;] Nie bardzo widzę sensu takiego rozwiązania ale co kto lubi :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytat(Gienek @ 02.11.2010 - 11:25) 1713415[/snapback]

 

A co z innymi przypadkami - np. kwestia kręcenia się zębatki zdawczej "na zimno" ?

 

Jeśli masz łańcuch na zapinkę, nie widzę problemu w zdjęciu go na dalszą podróż. Pozostaje zużywająca się opona.

 

Jaka jest cena tego wynalazku? Dostępne w PL?

Dostępny: http://www.pomel.cba.pl/

Opona zużywa się tak samo, jak przy normalnej jeździe.

Motocykle z napędem łańcuchem można holować bez obaw i nie trzeba rozpinać łańcucha.

Dla tych z napędem wałem, ze względu na sposób smarowania wału i przekładni, pozostaje tylko przyczepa

Edited by Przemysław Józefacki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy pierwszym spotkaniu z niebieskimi będzie problem - niewidoczna tablica rejestracyjna samochodu.


Wszędzie dobrze, ale najlepiej w siodle :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...