wojtaq Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Cześć Kolegom! Zanim oddam maszynę w ręce mechanika proszę o pomoc w określeniu możliwej przyczyny usterki. Po odpaleniu silnika jeden z cylindrów i cały jego wydech nagrzewają się zdecydowanie wolniej od drugiego. Kiedy silnik nie jest jeszcze rozgrzany pracuje regularnie, jest prawidłowa iskra na każdej z dwóch świec i nie ma żadnych trudości z zapalaniem. Po rozgrzaniu silnik zachowuje się, jakby miał opory z wkręcaniem na wyższe obroty, które w końcu osiąga lecz nie tak płynnie, jak poprzednio. Zwiększyło się nieznacznie zużycie paliwa i zmienił odgłos pracy silnika tak, jakby palił nieregularnie jeden z cylindrów. Nie pomogła regulacja zaworów oraz zgrubne oczyszczenie gaźnika. Gdybym miał porównać do poprzedniej maszyny - dwutaktu MZ 250, to obecna pracuje jakby na zdecydowanie bogatej mieszance. Maszyna ma jeden gaźnik na dwa gary i raczej nie będzie to problem z synchronizacją. Czy ktoś z Kolegów mógłby mi pomóc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Z jakiegos powodu ten cylinder gubi ci zaplony.Zamieniales swiece miejscami ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtaq Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Świeca w tym chłodniejszym cylindrze była zmieniana kilka razy i bez efektu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Świeca w tym chłodniejszym cylindrze była zmieniana kilka razy i bez efektu... Ja miałme podobne przeboje z VN800. Winą były swiece o złej ciepłocie (w danych katalogowych producnetów swiec był błąd zamiast 8 było 9 czy na odwrót). Kupiłem dobre świece i problem zniknął. Jeśli masz odbre świece to moze być jeszcze jedna banalna przyczyna - przebicia na przewodach WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtaq Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Świece są katalogowe i, jak pisałem wyżej były zmieniane w 'chłodniejszym' cylindrze bez efektu. Ale, kto wie - może sugestia z przewodami WN jest słuszna? Spróbuję wymienić i wówczas może coś się okazać. Z postów Kolegów mogę wnioskować, że raczej podejrzewalibyście układ zapłonu. Mechanik, do którego się zwróciłem chce sprawdzać tzw. synchronizację gaźnika, co w moim przypadku tj. 2 cylindry zasilane z jednego gaźnika raczej IMHO mija się z sensem... No, ale ja nie jestem mechanikiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 (edytowane) Hmm, no to niezłego mechanika masz. Ja bym się zastanowił nad współpracą, jak on chce jeden gaźnik synchronizować... A w temacie - jeżeli wykluczyłeś świece to pozamieniaj fajki i przewody (jeżeli się da). Często ludzie skupiają sie na świecach, a przecież za iskrę odpowiada UKŁAD zapłonowy, a nie tylko jego końcówka. A jak nie kable i fajki, to obejrzyj cewkę. najlepiej oczywiście na chwilę podmienić np, od innego moto. Inaczej pozostaje miernik, ale i on może zwieść.... A potem wkręć irydowe świece, to zawsze będzie iskra.. :icon_rolleyes: Edytowane 25 Marca 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 26 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2008 gaźnik jest jeden i podaje taką samą mieszankę na 2 garki - więc filtr powietrza, gaźnik, świece (sprawdzone) można zostawić w spokoju. skoro przebiera na jednym garze to tak jak koledzy wspominali - zacznij od przewodu i idź dalej. U mnie przy przebiereniu w tylnym cylindrze po prostu kończyła się świeca... Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryffka Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 WitamMiałem, a właściwie mam podobny problem u siebie:) Jeszcze w zeszłym sezonie miałem problem z tylnim garnkiem, ale wymieniłem świece i było ok... trochę jeżdżenia i znów pojawiły się problemy ze świecą. Tym razem małe czyszczonko reanimowało świece... no i sezon się skończył:) Teraz mam wkręcone nówki NGK 8EIX (irydowe) i moto mruczy extra. W weekend kontrolnie wykręciłem świeczki i stwierdzam, że ta w tylnim garnku pokrywa się czarnym nagarem:( Zgodnie z sugestią spróbuję dzisiaj zamienić fajki z przewodami pród/tył i zaobserwować efekt. Zaraportuję jaki wynik. pozdrawiamRafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtaq Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 No właśnie! Jeśli tylko coś zlokalizujesz to daj, proszę znać. Ja ostatnio byłem wyłączony z aktywnego życia, ale chciałbym jeszcze w tym tygodniu wyjasnić przyczynę mojej usterki. Oczywiscie - niezależnie od Ciebie dam nowy przewód WN i fajkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.