scorpion26 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Witam mam takie pytanie wyczyściłem naftą i przesłarowałem olejem łańcuch troche jest w jednym miejscu przeciągnięty (stan wizualny jest dobry, tylko nierówny ma naciąg) dałem moto na stopki i wrzuciłem 2 no i zaopserwowałem że troche nim "rzuca" tzn. nie przechodzi tak fajnie płynnie jak się na niego patrzy, lata tak chaotycznie. Nie wiem czy to normalne jak koło jest nieobciążone. Można na takim jeżdzić czy już najwyższa pora żeby go wymienić?? Ewentualnie gdzie najlepiej zakupić żeby było w miare tani i z jkiej firmy (niekoniecznie Did) chyba że ktoś ma do opylenia?? Głównie mi chodzi czy mozna na takim jeszcze jeździć?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Sprawdz osiowosc tylnej zebatki wzgledem osi kola. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Zobacz też, czy przypadkiem w miejscu nierównego wyciągnięcia nie wypadły uszczelniacze. Ja miałem taki przypadek w swoim DID'zie. Wymieniłem na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Wyrególuj naciąg.Jeżeli koło masz w powietrzu to inaczej się zachowuje zestaw napędpwy z łańcuchem,bo jak zauważyłeś nie ma obciążenia i inaczej zachowują się siły nacisku co powoduje że łańcuch staje się nieco luźniejszy.Ale dobrze sprawdź łańcuch,może wymaga wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaj261 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 (edytowane) Wyrególuj naciąg.Jeżeli koło masz w powietrzu to inaczej się zachowuje zestaw napędpwy z łańcuchem,bo jak zauważyłeś nie ma obciążenia i inaczej zachowują się siły nacisku co powoduje że łańcuch staje się nieco luźniejszy.Ale dobrze sprawdź łańcuch,może wymaga wymiany.tak,ale skoro napina sie nierownomiernie to lancuch jest nierowno rozciagniety i kwalifikuje sie do wymiany,ale mozna na tym jezdzic-rozsadnie! Witam mam takie pytanie wyczyściłem naftą i przesłarowałem olejem łańcuch troche jest w jednym miejscu przeciągnięty (stan wizualny jest dobry, tylko nierówny ma naciąg) dałem moto na stopki i wrzuciłem 2 no i zaopserwowałem że troche nim "rzuca" tzn. nie przechodzi tak fajnie płynnie jak się na niego patrzy, lata tak chaotycznie. Nie wiem czy to normalne jak koło jest nieobciążone. Można na takim jeżdzić czy już najwyższa pora żeby go wymienić?? Ewentualnie gdzie najlepiej zakupić żeby było w miare tani i z jkiej firmy (niekoniecznie Did) chyba że ktoś ma do opylenia?? Głównie mi chodzi czy mozna na takim jeszcze jeździć??ja tak latam juz drugi sezon,mozesz smialo jezdzic,a jesli chcesz wymienic,to musisz caly naped,a nie tylko lancuch tyle ze to koszt ok 500zl+ wymiana. Edytowane 20 Marca 2008 przez tomaj261 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żunio Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 (edytowane) Zgadza się.Zalecana jest wymiana całego zestawu napędowego z łańcuchem,chociaż może być tak,że w czasie jazdy spadnie łańcuch i przejedzie po nim jakieś auto albo przypadkowo wpadnie do kratki ściekowej(teoretyczne przykłady).Wtedy wymieniasz tylko łańcuch jeżeli zestaw jest w miarę nowy. Edytowane 21 Marca 2008 przez żunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Zunio, zarty sobie robisz ???Widziales kiedys zeby z japonczyka z nowo zalozonym lancuchem on wzial i spadl ? :) Pozdrawiam swiatecznie :) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaj261 Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Zgadza się.Zalecana jest wymiana całego zestawu napędowego z łańcuchem,chociaż może być tak,że w czasie jazdy spadnie łańcuch i przejedzie po nim jakieś auto albo przypadkowo wpadnie do kratki ściekowej(teoretyczne przykłady).Wtedy wymieniasz tylko łańcuch jeżeli zestaw jest w miarę nowy.tak wymieniasz sam lancuch,a za miesiac caly naped! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł er Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Siema Jak często w motocyklu klasy 500 ( er5, cb500, gs500 ) wymienia się napęd ?Zrobilem 10 tys km od wymiany i łancuch się nierówno wyciągnął. Stuka. Nie za wcześnie się wyciągnął ? Ile u was wytrzymuje zestaw ? Oczywiście wymieniam całość czyli zebatki i lancuch ( DID ). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirson Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 tak wymieniasz sam lancuch,a za miesiac caly naped!a to czemu? dlacego nie mozna samego łańcucha wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) Teoretycznie mozna,logicznie bez zebatek nie ma sensu.Najlepiej wytlumaczyl to ŻUNIO.Wesołych i cIEPŁYCH Świąt życze wszystkim. Edytowane 22 Marca 2008 przez zygi12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirson Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 (edytowane) dałem moto na stopki i wrzuciłem 2 no i zaopserwowałem że troche nim "rzuca" tzn. nie przechodzi tak fajnie płynnie jak się na niego patrzy, lata tak chaotycznie. Głównie mi chodzi czy mozna na takim jeszcze jeździć?? Mi tak samo rzuca łańcuchem - góra - dół- czy to jest prawidłowo. W jakim zakresie powinny być wachania łańcucha. Dziś jak np. ruszałem tak dosyć zrywnie to mi coś zachrobotało - tak jakby łańcuch po zębatce przejechał - czy to jest możliwe, a jesli tak to czy naciąg łańcucha wystarczy? Edytowane 22 Marca 2008 przez zwirson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 22 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2008 Siema Jak często w motocyklu klasy 500 ( er5, cb500, gs500 ) wymienia się napęd ?Zrobilem 10 tys km od wymiany i łancuch się nierówno wyciągnął. Stuka. Nie za wcześnie się wyciągnął ? Ile u was wytrzymuje zestaw ? Oczywiście wymieniam całość czyli zebatki i lancuch ( DID ). Pozdrawiam myślę że to stanowczo za szybko jak na niemocną przecież 500'kę... -smarowałeś czymś?-dużo ubyło na możliwości naciągu? (w jakim stopniu jest wykożystana regulacja na wahaczu) jeśli niewiele to możliwe że lipny łańcuch Ci się trafił, wtedy jeśli nie bije zbyt mocno to naciągnij łańcuch wg danych z serwisówki w "najciaśniejszym" miejscu i powinieneś jeszcze pośmigać parę tys. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł er Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Lysy : Smarowałem go w miare często sprayem. Co do naciągu. Jest jeszcze mnostwo zapasu ( ogólnie całościowo mało jest wyciągniety ) ale lancuch jest taki ze w jednym miejscu bedzie ciasny a w innym luźny. Naciągnałem wg tego jaki jest w tym ciasnym punkcie i póki co jezdze ale to stukanie nie jest miłe. Do tego spokojnie jezdze wiec tez sie dziwie ze tak krzywo sie wyciagnał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 (edytowane) Nie wydaje mi się żeby łańcuch strzelał tylko z tego powodu że jest nierówno wyciągnięty(no może w skrajnych przypadkach może jak jest baardzo nierówno wyciągnięty, ale wnioskuję z tego co piszesz że nie jest tak źle)Ktoś już napomniał że może brakować o-ringów na niektórych ogniwach, przejżyj dokładnie łańcuch czy wszystkie są...A może to stukanie w ogóle nie jest spowodowane łańcuchem? Sprawdź czy zębatka zdawcza jest dobrze założona i dokręcona (może być nakrętka na wałku, albo śrubka trzymająca zabezpieczenie podobne do zębatego pierścienia). Jak już będziesz miał na centralnej podstawce to luknij na zabierak zębatki w kole- może być na tyle wybity że też będzie stukał (jeśli zębatka ma duży luz skrętny wzgl. koła to zabierak na pewno zaliczył padakę). to tyle, popatrz, obadaj i napisz czy coś znalazłeś, powodzenia :crossy: ps: nie wiem czy w CB jest coś takiego jak ślizgacz łańcucha na wahaczu, ale to miejsce też warto zbadać... Edytowane 23 Marca 2008 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.