Skocz do zawartości

2T a 4T


zwirson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis usłyszałem teorie, ze z silników 2-suwowych można wyciągnąc więcej mocy i momentu niż w silnikach 4- suwowych o jednakowej pojemności. Jak to z tym jest, bo mi sie wydaje, że to nie ma znaczenia, że np w crossach 2T jest wiecej mocy niz w ścigach, dlatego że są 2T. Wydaje mi sie ze to zalezy od przenaczenia silnika.

 

Jak to jest??

 

P.S. Mam nadzieje, ze napisałem w miare jasno o co mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy więcej to nie wiem ale na pewno jest to tańsze, bo żeby więcej mocy "wycisnąć" z 4t konieczne jest stosowanie dodatkowego osprzętu ( sprężarki itp) a w raz z tym rosną koszty, masa i stopień skomplikowania a tym samym awaryjność całej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie kazdy medal ma dwie strony.

 

teoria tego, co Ci powiedzial poniekad sie sprawdza, jednak ze wzgledu na konstrukcje tych silnikow 2T sa tylko przy malych pojemnosciach. oczywiscie nalezy podkreslic ze 2T, zwlaszcza wyczynowe, bazuja bardziej na obrotach zeby osiagnac tak wysoka moc... silniki 4T osiagajac takie obroty wymagalyby jeszcze wyzszej dokladnosci wykonania, a chodzi tu przeciez tez o koszty wykonania... zreszta na co komu mały silnik 4T krecacy 15 tysiecy jak mozna zrobic o wiekszej pojemnosci i bedzie sie krecil do 10...

 

no ale poczekajmy na wypowiedzi specjalistow...:notworthy:

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2T masz cykl pracy przy każdym obrocie wału a w 4T masz jeden cykl pracy na 2 obroty - teoretycznie 2T powinno mieć 2 razy większą moc od 4T przy takiej samej pojemności, ale to tylko teoria - za to 2T też powinno spalić 2 razy więcej paliwa niz takie samo 4T i tu już teoria spotyka się z praktyką :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że 2T jest dużo wydajniejszy głównie dlatego że zapłon jest po każdym suwie, a w 4t tylko co drugi więc chyba nic dziwnego że ma więcej mocy, ale zostaje powoli wycofywany z pojazdów z kilku powodów.

- Ekologia

- Ekonomia (paliwo)

- kultura pracy

Na plus

+Prostota silnika

+ Większa wydajność

Edytowane przez qReK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki dwusuwowe mają większą sprawność powyżej 60% a co za tym idzie moc i moment. A silniki 4T sprawność mają poniżej 40% z tego co mogą osiągnąć. 2T sprawdzają się w małych pojemnościach gdzie ta sprawność jest lepiej odczówalna ale minusem jest smarowanie i strata paliwa gdyż 20% pobieranej mieszanki jest wywalana przez wydech. Ponadtto w związku z smarowaniem i większą mocą silniki 2T wybitnie szybko zużywają się w porównaniu z 4T. Przebiegi sięgają średnio 30000 a w czterosuwach jak wiadomo, nierzadko przekracza się 100000 w moto, nie wspominając o samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj właśnie wychodzi wykonanie. Dłużej pożyje Simson niż nowy żółtek z silnikiem "na licencji Hondy". Moc mają podobną.

Nie da się poweidzieć co jest lepsze. Są inne, uzupełniają się wzajemnie w różnych zastosowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie to 2T sa moim zdaniem mimo wiekszej prostoty duzo mniej trwale-wynika to z duzo mniej efektywnego smarowania,a jesli chodzi o wyciaganie wiekszej mocy to jest to duzo prostsze niz w 4T.

Podam to na przykladzie.Z 10 lat temu tuningowalem silnik wsk 175,zabawa polegala na obnizeniu komory sprezania,korekcie kanalów w cylindrze,polerowaniu kroćca laczacego gaznik z cylindrem-co np.w 4T nie jest wskazane.Efekt-wyczuwalny wzrost mocy,i lepsza praca silnika.Oczywiscie trwalosc tych silnikow przemilcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze silnik bardziej wyzylowany jest mniej trwaly, jednakze np Aprilia rs125, w porownaniu z Honda CbR to niebo a ziemia, co do ekologi fakt, 2 suwy kopca strasznie, ale tylko przy zapalaniu, pozniej wg mie nie widac roznicy.

 

Wiadomo ze silnik bardziej wyzylowany jest mniej trwaly, jednakze np Aprilia rs125, w porownaniu z Honda CbR to niebo a ziemia, co do ekologi fakt, 2 suwy kopca strasznie, ale tylko przy zapalaniu, pozniej wg mie nie widac roznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2T masz cykl pracy przy każdym obrocie wału a w 4T masz jeden cykl pracy na 2 obroty - teoretycznie 2T powinno mieć 2 razy większą moc od 4T przy takiej samej pojemności, ale to tylko teoria - za to 2T też powinno spalić 2 razy więcej paliwa niz takie samo 4T i tu już teoria spotyka się z praktyką :icon_mrgreen:

 

Jestem tego samego zdania :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...