zwirson Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Dzis usłyszałem teorie, ze z silników 2-suwowych można wyciągnąc więcej mocy i momentu niż w silnikach 4- suwowych o jednakowej pojemności. Jak to z tym jest, bo mi sie wydaje, że to nie ma znaczenia, że np w crossach 2T jest wiecej mocy niz w ścigach, dlatego że są 2T. Wydaje mi sie ze to zalezy od przenaczenia silnika. Jak to jest?? P.S. Mam nadzieje, ze napisałem w miare jasno o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Czy więcej to nie wiem ale na pewno jest to tańsze, bo żeby więcej mocy "wycisnąć" z 4t konieczne jest stosowanie dodatkowego osprzętu ( sprężarki itp) a w raz z tym rosną koszty, masa i stopień skomplikowania a tym samym awaryjność całej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 generalnie kazdy medal ma dwie strony. teoria tego, co Ci powiedzial poniekad sie sprawdza, jednak ze wzgledu na konstrukcje tych silnikow 2T sa tylko przy malych pojemnosciach. oczywiscie nalezy podkreslic ze 2T, zwlaszcza wyczynowe, bazuja bardziej na obrotach zeby osiagnac tak wysoka moc... silniki 4T osiagajac takie obroty wymagalyby jeszcze wyzszej dokladnosci wykonania, a chodzi tu przeciez tez o koszty wykonania... zreszta na co komu mały silnik 4T krecacy 15 tysiecy jak mozna zrobic o wiekszej pojemnosci i bedzie sie krecil do 10... no ale poczekajmy na wypowiedzi specjalistow...:notworthy: pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 w 2T masz cykl pracy przy każdym obrocie wału a w 4T masz jeden cykl pracy na 2 obroty - teoretycznie 2T powinno mieć 2 razy większą moc od 4T przy takiej samej pojemności, ale to tylko teoria - za to 2T też powinno spalić 2 razy więcej paliwa niz takie samo 4T i tu już teoria spotyka się z praktyką :notworthy: Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 (edytowane) Wiadomo że 2T jest dużo wydajniejszy głównie dlatego że zapłon jest po każdym suwie, a w 4t tylko co drugi więc chyba nic dziwnego że ma więcej mocy, ale zostaje powoli wycofywany z pojazdów z kilku powodów.- Ekologia- Ekonomia (paliwo)- kultura pracyNa plus+Prostota silnika+ Większa wydajność Edytowane 19 Marca 2008 przez qReK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Na minus to jeszcze trwałość Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Trwałość wynika z prostoty. Nieżyłowane 2T żyją długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Ale nie dłużej niż niewyżyłowane 4t o tej samej pojemności. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Silniki dwusuwowe mają większą sprawność powyżej 60% a co za tym idzie moc i moment. A silniki 4T sprawność mają poniżej 40% z tego co mogą osiągnąć. 2T sprawdzają się w małych pojemnościach gdzie ta sprawność jest lepiej odczówalna ale minusem jest smarowanie i strata paliwa gdyż 20% pobieranej mieszanki jest wywalana przez wydech. Ponadtto w związku z smarowaniem i większą mocą silniki 2T wybitnie szybko zużywają się w porównaniu z 4T. Przebiegi sięgają średnio 30000 a w czterosuwach jak wiadomo, nierzadko przekracza się 100000 w moto, nie wspominając o samochodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Tutaj właśnie wychodzi wykonanie. Dłużej pożyje Simson niż nowy żółtek z silnikiem "na licencji Hondy". Moc mają podobną.Nie da się poweidzieć co jest lepsze. Są inne, uzupełniają się wzajemnie w różnych zastosowaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 No nie no, wykonanie zakładałem na tym samym poziomie :) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 ogolnie to 2T sa moim zdaniem mimo wiekszej prostoty duzo mniej trwale-wynika to z duzo mniej efektywnego smarowania,a jesli chodzi o wyciaganie wiekszej mocy to jest to duzo prostsze niz w 4T.Podam to na przykladzie.Z 10 lat temu tuningowalem silnik wsk 175,zabawa polegala na obnizeniu komory sprezania,korekcie kanalów w cylindrze,polerowaniu kroćca laczacego gaznik z cylindrem-co np.w 4T nie jest wskazane.Efekt-wyczuwalny wzrost mocy,i lepsza praca silnika.Oczywiscie trwalosc tych silnikow przemilcze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apuni Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Wiadomo ze silnik bardziej wyzylowany jest mniej trwaly, jednakze np Aprilia rs125, w porownaniu z Honda CbR to niebo a ziemia, co do ekologi fakt, 2 suwy kopca strasznie, ale tylko przy zapalaniu, pozniej wg mie nie widac roznicy. Wiadomo ze silnik bardziej wyzylowany jest mniej trwaly, jednakze np Aprilia rs125, w porownaniu z Honda CbR to niebo a ziemia, co do ekologi fakt, 2 suwy kopca strasznie, ale tylko przy zapalaniu, pozniej wg mie nie widac roznicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 w 2T masz cykl pracy przy każdym obrocie wału a w 4T masz jeden cykl pracy na 2 obroty - teoretycznie 2T powinno mieć 2 razy większą moc od 4T przy takiej samej pojemności, ale to tylko teoria - za to 2T też powinno spalić 2 razy więcej paliwa niz takie samo 4T i tu już teoria spotyka się z praktyką :icon_mrgreen: Jestem tego samego zdania :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 co do ekologi fakt, 2 suwy kopca strasznie, ale tylko przy zapalaniu, później wg mie nie widac roznicy. Dokładnie tylko nie widać :] 4T to także dźwięk i hamowanie silnikiem :] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.