Bass Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Witam. Wlasnie zakupilem yamaha r1 r. 2004 z zatartym silnikiem , tak twierdzil sprzedajacy. Po wstepnych ogledzinach ustaliem, ze nie jest zatarty tylko zablokowany najprawdoposobniej przez zawor , poniewaz walem da sie przekrecic do pewnego momentu i stop. Motocykl ma przejechane 39000 km i stawiam, ze przeskoczyl rozrzad i zawor nie zdarzyl spie... przed tlokiem. Pytan mam wiele ale chcialbym prosic i kilka rad zanim zaczne rozbierac moto. - przy jakim przebiegu wymienia sie rozrzad w tym modelu?- czy da sie zwalic glowice bez wyciagania silnika ?- gdzie znajde dane na temat momentow dokrecania glowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Głowica w R1 to praca dla warsztatu motocyklowego lub dobrego mechanika moto Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Silnik musisz wyjąć. Reszta w literkach. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bass Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 Reszta w literkach. ?? warsztat jest , tylko samochodowy podobnie z mechanikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 To daj sobie siana , niech nadal robią samochody Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bass Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) dlaczego maja dac sobie siana ?? byc moze sie myle ale dla mnie silnik to silnik , cudow tam raczej nie ma... rozbieralem silnik i skrzynie w zx9 , zlozylem i jezdzila jak trzeba ... Edytowane 16 Marca 2008 przez Bass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 (edytowane) dlaczego maja dac sobie siana ?? byc moze sie myle ale dla mnie silnik to silnik , cudow tam raczej nie ma... Zdziwiłbyś się jakie cuda są. Szczególnie w sprzętach pokroju R1 Edytowane 16 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 dlaczego maja dac sobie siana ?? byc moze sie myle ale dla mnie silnik to silnik , cudow tam raczej nie ma... rozbieralem silnik i skrzynie w zx9 , zlozylem i jezdzila jak trzeba ... jasne... a moc 3 krotnie wieksza niz w silniku samochodowym tej samej pojemnosci skad sie bierze? Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 dlaczego maja dac sobie siana ?? byc moze sie myle ale dla mnie silnik to silnik , cudow tam raczej nie ma... rozbieralem silnik i skrzynie w zx9 , zlozylem i jezdzila jak trzeba ...Jeżeli dla Ciebie silnik 1000cc i mocy ok.170kM to żadne cudo możesz zrobić go sam tylko ciekawe ile koni zdechnie po drodze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bass Opublikowano 16 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2008 pozyjemy zobaczymy , postaram sie pisac co z tego wyjdzie a na koniec pojade na hamownie , jesli starczy checi. tylko chcialem odp. na pytania a dostalem rade " nie dotykaj" ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Przeskoczenie rozrzadu raczej niemozliwe,jezeli juz to spadl zawor,bylo kilka takich przypadkow. Oddanie silnika R1 po takiej awarii do warsztatu samochodowgo to tak jak zezwolenie rzeznikowi na przeprowadzenie operacji przeszczepu serca. W warunkach amerykanskich taka naprawa jest nieoplacalna,mozna taniej (1000-1500 $) wyrwac kompletny silnik w dobrym stanie na ebay. Tak na marginesie to w 2004 r1 mozna wyciagnac glowice po "opuszczeniu" silnika,tzn wymontowaniu wszystkich srub mocujacych silnik z wyjatkiem dolnej-tylnej i opuszczeni silnika na lewarku.Tylne sruby wymagaja specjalnego klucza ,ale mozna go dorobic poswiecajac klucz nasadowy odpowiedniego wymiaru..Oczywiscie uklad wydechowy,chlodnica,itd musza byc wymontowany. Rozrzad wymienia sie kiedy luz lancucha pomiedzy zebami przekroczy 1/4 szerokosci zeba czyli okolo milion km. :icon_mrgreen: Czasy kiedy rozrzad trzeba bylo wymianiac co 30000km w takich wynalazkach jak pf 125p dawno sie skonczyly. Koncowy moment dokrecania glowicy to 67 NM ,oczywiscie nalezy to do/odkrecac w 4-5 stopniach. Completna serwisowke mozesz znalezc na http://yzf-r1forum.net/manuals/index.html ,ale trzeba sie zarejestrowac,okolo 16 mega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 serwisówke znajdziesz bez problemu na emule Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 R1 , to nie byle jaki silnik, tam wszystko musi być bardzo precyzyjnie na swoim miejscu, ja bym dokupił sprawny silnik na twoim miejscu nie rozbierany. Żeby ten dobry mechanik po zdjęciu glowicy sie nie zdziwił że mu pełno części w ręce zostanie;-) Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 Głowy dwudziesto otworowe, jamahy, są bardzo wredne we współpracy, dotyczy to nie tylo R1. Zatem naprawa jej w warsztacie, który nie przerabiał takiego tematu to średni pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2008 5cio zaworowe były tak dobre że teraz robią 4ro zaworowe :wink: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.