qlimaxDJ Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Witam :) Jestem na etapie ,,wybebeszania'' silnika w swojej fumci :D Mam mały problem: nie wiem jak mam się zabrać za rozebranie sprzęgła chałupniczymi sposobami,bo przyznam się że dotychczas miałem styczność tylko ze sprzęgłami rometowskimi :) Jeśli ktoś może to niech napisze w skrócie jak rozebrać sprzęgło i przy pomocy jakich narzędzi dostępnych w domu można to zrobić :wink: Z góry dzięki :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 jakie masz sprzeglo? blokowane pierscieniem? Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Łatwy sposób to ściski do drewna, przekładasz przez kartery, ściskasz dwoma ściskami tarcze i wyjmujesz pierścień zabezpieczający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 ja zawsze rozbieram sprzęgło,ze kładę silnik poziomo, na górną tarczę(tą z dziurkami na czapki od sprężyn) kładę jakiś kawałek klocka(tak żeby opierał sie o tarczę nie o czapki) i długim "kijem"/rurka na dźwignię --'------ o tak :D ciągnąc do góry wciska się tarcza i na spokojnie wyciągam pierścionek zabezpieczający. b.prosta sprawa którą samemu już robiłem wiele razy z powodzeniem.(tak samo składam sprzęgło w całość) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Sprzęgło jest blokowane pierścieniem,nawet nie wiedziałem o tym,że były jakieś inne jeszcze :icon_razz: Z tego co pamiętam to chyba mam w domu jakieś ściski to pierwsze wypróbuje ten sposób,a jak mi nie wyjdzie to przetestuje ten drugi :rolleyes: Skrzynia biegów już jest rozebrana i swoją drogą to się bardzo zdziwiłem,że te wszystkie zębatki są w tak doskonałym stanie :) Jak na razie to szykuje się regeneracja wału,bo straszne luzy na nim są :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 moze Ci sie wydawac ze sa w idealnym stanie, a atak na prawde, sa juz skrajnie zuzyte, chociaz tak byc nie musi :D ja tez skrzynie skladam i roskladam sciskiem stolarskim z kawalkiem rury o srednicy mieszczacej sie miedzy czapeczkami sprezyn a srodkowym otworem tego mocowania czapeczek Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Popołudniu wrzucę focisze tych zębatek to może ktoś osądzi w jakim są stanie,bo ja szczerze mówiąc specjalizowałem sie do tej pory w rometach,a moje przygoda z silnikiem S01 to dopiero sie rozpoczyna :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Najpierw bym dokładnie obadałbym w jakim stanie są gniazda pod takie miedziane tulejki w karterach. Jeśli przy rozpoławianiu silnika same z siebie wypadły to może być nie ciekawie.Nie raz widziałem właśnie te gniazda pęknięte co najprawdopodobniej = poszukiwania nowych karterów lub ciężka naprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Witam!Wcześniej pisałem że chcę sobie zrobić WFM identyczną jak w 55 roku ale ramę mam z 57 roku. W 55 roku nie ma licznika a w 57 ślimak licznika jest między tylnym kołem a wahaczem, jak to wygląda w 55 roku w którym nie ma licznika? Jest jakaś tulejka czy coś w ten deseń? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 (edytowane) Dziki nie wiem czy to Ci w czymś pomoże,ale znalazłem fotke mojego przedniego koła ;) http://images29.fotosik.pl/208/b0864b6ceae8ce2cmed.jpg @ tomasz87 Gniazda są git :P Tulejki siedzą tak mocno,że aż mam teraz problem z ich wyciagnięciem :icon_mrgreen: I bodajże nie są one z miedzi tylko brązu :wink: Aha,i oceńcie w jakiej kondycji jest skrzynia biegów :wink: http://images32.fotosik.pl/242/ffc5c81375f46073med.jpg http://images26.fotosik.pl/208/2b9c0228d7526259med.jpg http://images29.fotosik.pl/208/6d914f978f856bb8med.jpg http://images26.fotosik.pl/208/550ee3e742741babmed.jpg Edytowane 6 Maja 2008 przez qlimaxDJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz87 Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 (edytowane) Wydaje się skrzynia w miare ok. chociaż ciężko tak z fotki coś powiedzieć dokładnie. 1-a wydaje mi się mocno starta.(ostatnia fotka trybik po prawej) I zobacz jakie są luzu trybów na wałkach.A ja właśnie pomalowałem bak :biggrin: o to co wyszło: http://bikepics.com/members/homerrus/bak_wsk/ Nie wygląda za ładnie bo zapaćkany jest paluchami :smile: Przejadę jeszcze szparunki papierem ściernym i TEMPO to jeszcze sie pochwale :eek: Edytowane 6 Maja 2008 przez tomasz87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Witam!Wcześniej pisałem że chcę sobie zrobić WFM identyczną jak w 55 roku ale ramę mam z 57 roku. W 55 roku nie ma licznika a w 57 ślimak licznika jest między tylnym kołem a wahaczem, jak to wygląda w 55 roku w którym nie ma licznika? Jest jakaś tulejka czy coś w ten deseń? pozdroTak w tylnym kole w miejscu późniejszego napędu licznika w WFMce 55r. jest zwykła tulejka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 14 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam! Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ z czasem narodziły się w mojej głowie nowe pomysły i nowe pytania z owymi pomysłami związane :banghead: Oglądałem kiedyś na tym forum zdjęcia pięknie zrobionej WSKi HIUSa i ten lśniący,wychromowany silnik śnił mi się po nocach :crossy: Postanowiłem,że nie będę żałował kasy i w swojej WFMce też sobie coś takiego zrobię,bo będzie mi się to ładnie komponowało z ogólna koncepcją remontu mojego motocykla:biggrin: No i tu mam kilka pytań: 1 Czy powierzchnia karterów i pokryw silnika wymaga jakiegoś specjalnego przygotowania,czy można bez większego wysiłku położyć od razu chrom? 2 Kupiłem na alledrogo trójkątna pokrywę sprzęgła w bdb stanie,bo co prawda miałem w domu nawet dwie takie,ale stan ich powierzchni mnie nie zadowalał (głębokie rysy,liczne obtarcia itp),i jak sie potem okazało pokrywa była najprawdopodobniej piaskowana lub szkiełkowana.Słyszałem,że powierzchni pod chrom nie powinno się piaskować :buttrock: Co teraz mam zrobić z taka pokrywą żeby nadawała sie do chromu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 14 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2008 Yyyyyy, słyszałem opinie że chrom to się raczej na aluminium nie nadaje (ale może to tylko plotki). Inną sprawą jest to ze aluminum to się przeważnie poleruje a nie chromuje. A jeszcze inną sprawą jest to że ja bym Ci odradzał oba zabiegi, nie ma nic piękniejszego niż oryginalne chropowate nieporysowane aluminium. No i pozostaje kwestia zabezpieczenia powierzchni które nie mogą być pochromowane (gniazda łożysk, gniazda tulejek ....).No i należy zwrócić uwagę na to że aluminum mocno się rozciąga gdy się nagrzeje, nie wiem czy taki chrom szybko nie zacznie pękać albo się łuszczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 15 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2008 Aluminiowe części się poleruje-efekt jest super gdy zrobisz to dokładnie. Ja zrobiłem polerkę silnika AWO i powiem Ci tak, wygląda to "pięknie" (zaraz napiszę jak tego dokonałem), świeci się jak psu obroża, łatwo utrzymać czystość i w ogóle błyyysk, ale zrobiłem to jako początkujący "technik-mechanik" i teraz tego bym nie zrobił. Oryginał powinien być oryginał - i wstydzę się tego co zrobiłem, w planie mam uratować wszystko szkiełkowaniem-to to już nie to:/. Jak polerować aluminium ? Ja robiłem to tak:1. Umyłem dokładnie powierzchnie-przygotowując ją do pierwszego szlifu2. Przeleciałem wszystko papierem 250, potem 400, następnie 1000, a dzieło uwieńczyła "dwutysiączka" tutaj polecam Ci papiery wodne-są najlepsze. Musisz zrobić to dokładnie tak, żeby nie zostały rysy po papierze o mniejszej granulacji-najlepiej robić to w dobrze oświetlonym pomieszczeniu.3. Przystąpiłem do polerowania zieloną pastą polerską i twardym krążkiem filcowym na średnich obrotach, na końcu przepolerowałem niebieską pastą polerską i miękkim filcem, a na samym końcu krążkiem z kilku warstw flaneli.4. Wymalowałem wszystko bezbarwnym lakierem pozzelack engine (cylinder i głowicę też)-bardzo polecam ten lakier jest on przeznaczony do malowania części które narażone są na działanie wysokich temperatur ( schnie on 3 dni, ale warto czkać).Wyszło to tak AWO OldKrakMoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.