Skocz do zawartości

wymiana łańcucha


Aniol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio przesiadłem się na leciwego japończyka i nie bardzo się orientuje co do szczegółów jego obsługi, np. mam takie pytanie, czy wymieniając łańcuch napędowy - rozkuwacie go i wystarczy spinka, tak jak w starych sprzętach typu wsk'a, czy łańcuch wkładacie poprzez całkowite wykręcenie wahacza. Łańcuch kupiłem zakuty w całości ale teraz myślę sobie, że to pewnie jakaś zmyła, bo rozkręcać wahacz to masakra...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz skuty łańcuch to trzeba niestety rozbierać wahacz.

dlaczego od razu niestety? człowiek się czegoś nowego dowie o budowie swojego motocykla, będzie miał okazję przesmarować ośkę, łożyska wahacza. Moim zdaniem same plusy :)

PS.

tak na na wszelki wypadek tylko zapytam.. Zębatki też wymieniasz prawda?

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego od razu niestety? człowiek się czegoś nowego dowie o budowie swojego motocykla, będzie miał okazję przesmarować ośkę, łożyska wahacza. Moim zdaniem same plusy :)

PS.

tak na na wszelki wypadek tylko zapytam.. Zębatki też wymieniasz prawda?

pozdroo

 

 

oczywiście, że tak...

 

tylko jest mały problem, śruba od osi ani drgnie, nie wiem czy przypadkiem nie jest gdzieś zabezpieczona, a może gwint jest lewoskrętny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe c zy oske wyjmiesz , umnie co prawda oska wachacza wylazi reka , ale oska od kiwaczka zawieszenia w ramie ani dgnie , nawet mlotek jej nie rusza :/.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zakuty łańcuch i wolne popoludnie to rozbieraj wahacz - wszystko sprawdzisz, zawsze będziesz miał pewność że wszystko jest dobrym stanie.

Jak napisali koledzy dobre narzędzia to podstawa, a żeby odkręcić śrubę od wahacza musiałem użyć specjalistycznego narzędzia w postaci 1,5 metrowej rury jako przedłużki do klucza ;)

 

Powodzenia!

Edytowane przez W-max
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trele morele...nic nie musisz. wystarczy że stary łańcuch rozkujesz, zepniesz z nowym, przeciągniesz przez wahacz i po kłopocie...no chyba że ja głupi jestem :)

:) :) :icon_mrgreen:

 

Przecież napisał, że ma już zakuty to jak zepniesz ze starym bez rozkuwania nowego a potem co ma męczyć się z ponownym zakuwaniem w powietrzu?

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiednie narzędzia i odkręcisz a gwint jest prawo-zwojny.

Tylko nasadki muszą być sześciokątne markowe.

:crossy: ;)

Tylko nasadki sześciokątne markowe - dwunastokątne się nie nadają do pracy przy pojeździe (z nielicznymi wyjątkami - merc, tylna piasta)

 

trele morele...nic nie musisz. wystarczy że stary łańcuch rozkujesz, zepniesz z nowym, przeciągniesz przez wahacz i po kłopocie...no chyba że ja głupi jestem :)

:) ;)

 

Wykręcamy wahacz i robimy przy okazji przegląd łożyskowania. Umyć i nasmarować obficie nie zawadzi.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...