Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) to juz jes przepychanka slowna, ktora traci sens ludzie mowia Ci, ze im sprzet nie odpala a Ty wiesz lepiej, przed chwila cabaniero tez potwierdzil, ze zygzak nie zagadal. Po dluzszym postoju jest kilka czynnikow, ktore wplywaja na to, ze motocykl moze miec problemy z rozruchem o czym powinienes wiedziec... pozdrawiam No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala. Ależ ja się nie kłócę z faktem że im motocykle nie odpalają. Tylko staram się ustalić dlaczego. Edytowane 5 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala. ... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 ... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze Ja też nie mam. Ale jak motocykl stoi w kijowych warunkach, to trzeba poświęcić więcej czasu i pracy na uruchomienie po zimie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) Co znaczy więcej czasu? Ja męczyłem się dopuki nie wychechłałem akumulatora.Tak jak pisałem : Świece nowiutkie prosto z paczuszki, aku naładowany w 100%, paliwko nowe , filtr paliwa/powietrza nowy, Gaźniki zalane PRI , komprech jak należy i... i lipa pierwsze odpalenie to katorga.krece, kręce ..nic...na świecach widać benzyne , iskra zajebiscie mocna , rozrusznik kreci ostro..az do wyczerpania akusia.No to aduję aku i na nastepny dzien krece.. cisza... Psikam autostartem - pali :crossy: Nqaśepne odpalenie np. za tydzień..pali od strzała.Jak postoi przez ok 2 miechy w zimnym garażu to ma takie problemy..jak widzisz Greedo wszystko robię /przygotowuję jak nalezybo bardzo dbam o swoje moto.Zeszłe ;lato stała miesiąc i odpaliła od pstryknięcia. Widac dłuższy postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co? Edytowane 5 Marca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 ......Widac postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co? na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach pozdrawiam Dokładnie tak... gdybym trzymał zygzaka w ogrzewanym garażu czy w mieszkaniu pewnie odpaliłby bez wypalania świec... wilgoć wpływa na elektrykę, w jakimś stopniu i na gaźniki...gdyż i wewnątrz gardzieli gaźnika też osiada... ale głównie elektryka... wypalenie świec powoduje odparowanie wilgoci ze świecy i łątwiejsze wyładowania iskry na elektrodach świecy, na gorąco wkręcam świeczki i silnik z po dwóch obrotach wałem odpala.... Jak Greedo to wytłumaczysz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Jak Greedo to wytłumaczysz ??? No pewnie podobnie jak Ty :icon_mrgreen: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 a paliwo w gaznikach założyciel tematu to spuscił po zimie i zalal teraz świeże? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Wiele motocykli tak ma. Jak dłużej postoi, to gorzej pali. Jeszcze mały pikus jak gaźniki zasilane grawitacyjnie, bo odkręcasz kurek, poprzez śrubę spustową w komorach gaźnika przelewasz (żeby było na pewno w gazniorach) i jak jest iskra to musi palić. A jak sa pompki podcisnieniowe, to i to PRI nie pomoże. Stąd samostart, a jak juz się kręci, to podaje paliwo.A do tego dochodzi wilgotność w zimnym i ciepłym powietrzu. Znaczy, jak moto odpalasz, to wszystko dookoła zimen jest. Dwa-trzy zapłony i się robi ciepło, ergo woda się skrapla, itd.. Co nie zmienia faktu, że jak iskra i paliwo jest, to musi palić! Moja Hondzia czasami kaprysiła po dłuższym staniu w zminie (powyżej 2-3 tygodni, i prawdziwa zima, ujemne temperatury) ale od czasu założenia irydek BARDZO się odpalanie poprawiło. P.S. a paliwo 2 miesięczne spoko odpala. jak byłe jeszcze panie, porządne zimy, to zalewałem zbiornik na full na koniec sezonu, i ten zbiornik po 3 miesiącach przejeżdżałem jako pierwszy BEZ PROBLEMÓW. Wacha 2 letnia - tak, zestarzała się, ale 3 miesięczna jest dobra. Edytowane 6 Marca 2008 przez Buber Cytuj Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 czesto tez problem lezy w samych gaźnikach. wczesniej kolega powiedzial ze TL odpala od strzała. Odpala, bo jest na wtrysku. To samo jest z samochodami... Gaźnik z racji swojej budowy potrzebuje podciśnienia ze strony cylindra do wyrzucenia z siebie "materiału łatwopalnego", wtrysk sam go wyrzuca pod ciśnieniem poprzez sterowanie komputerowe. Do tego dochodzą wszelkie cuda w motocyklach np. YICS w yamahach. Utrudnia odpalenie zimą. Moja sunia np po 2 misięcznym staniu, potrzebowała żebym jej przytkał otwory w airboxie, zeby dostac mniej powietrza. odpalila od drugie kręcenia, bo za pierwszym nie zasłoniłem ręką dziury :icon_mrgreen: Poprostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Witam! Ja też miewam problemy z odpałem motocykla po dłuższym postoju ( można tak sobie kręcić rozrusznikiem do wyczerpania aku i nic z tego). Może wynika to z racji tego, że to 2T (sam nie wiem jakie są róznice przy odpalaniu 2T czy 4T po dłuższym garażowaniu) po prostu wlewam ''pod świecę'' pół strzykawki benzynki i moto zapala, po czym ssanie i chodzi do złapania odpowiedniej temperatury. w ogóle i tak muszę się wybrać do znajomego na synchronizację gaźnika przed sezonem bo coś ssanie zawodzi. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Synchro jednego gaźnika to niezła opcja :icon_rolleyes: Edytowane 6 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 A co Greedo, kolega jeszcze zawory pewnie ustawi przy okazji:):icon_rolleyes::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Eee chłopaki nie śmiejcie się z bacy...młody jeszcze i mógł nie wiedzieć... Baca jeśli w Twoim motocyklu jest jeden gaźnik to wtedy nie musisz martwić się synchronizacją... bo .. słowo synchronizacja oznacza mniej więcej tylko doprowadzenie zmian kilku wielkości fizycznych do jednoczesności , zgodności w czasie... w wypadku gaźników chodzi o podciśnienie...i żeby synchronizacja miała miejsce muszą być dwie wielkości...czyli co najmniej dwa gaźniki... wyrównuje się wtedy wartość podciśnienia w jednym i drugim do takiej samej wartości, żeby oba cylindry były zaopatrywane w jednakową ilość ładunku powietrza...dzięki temu silnik pracuje płynnie i równomiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Nie śmiejcie się ze mnie po prostu źle sprecyzowałem, chodziło mi o regulację gaźnika ( no przeciez i tak wiecie o co mi chodziło). Trzeba było mnie poprawić jak to zrobił cabaniero ( dzięki ), a nie się ze mnie naśmiewać. P.S cyborg78 wyobraź sobie, że akurat wiem, że w silnikach 2T nie ma zaworów ( w głowicy silnika oczywiście) :) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.