Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) to juz jes przepychanka slowna, ktora traci sens ludzie mowia Ci, ze im sprzet nie odpala a Ty wiesz lepiej, przed chwila cabaniero tez potwierdzil, ze zygzak nie zagadal. Po dluzszym postoju jest kilka czynnikow, ktore wplywaja na to, ze motocykl moze miec problemy z rozruchem o czym powinienes wiedziec... pozdrawiam No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala. Ależ ja się nie kłócę z faktem że im motocykle nie odpalają. Tylko staram się ustalić dlaczego. Edytowane 5 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala. ... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 ... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze Ja też nie mam. Ale jak motocykl stoi w kijowych warunkach, to trzeba poświęcić więcej czasu i pracy na uruchomienie po zimie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) Co znaczy więcej czasu? Ja męczyłem się dopuki nie wychechłałem akumulatora.Tak jak pisałem : Świece nowiutkie prosto z paczuszki, aku naładowany w 100%, paliwko nowe , filtr paliwa/powietrza nowy, Gaźniki zalane PRI , komprech jak należy i... i lipa pierwsze odpalenie to katorga.krece, kręce ..nic...na świecach widać benzyne , iskra zajebiscie mocna , rozrusznik kreci ostro..az do wyczerpania akusia.No to aduję aku i na nastepny dzien krece.. cisza... Psikam autostartem - pali :crossy: Nqaśepne odpalenie np. za tydzień..pali od strzała.Jak postoi przez ok 2 miechy w zimnym garażu to ma takie problemy..jak widzisz Greedo wszystko robię /przygotowuję jak nalezybo bardzo dbam o swoje moto.Zeszłe ;lato stała miesiąc i odpaliła od pstryknięcia. Widac dłuższy postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co? Edytowane 5 Marca 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 ......Widac postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co? na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach pozdrawiam Dokładnie tak... gdybym trzymał zygzaka w ogrzewanym garażu czy w mieszkaniu pewnie odpaliłby bez wypalania świec... wilgoć wpływa na elektrykę, w jakimś stopniu i na gaźniki...gdyż i wewnątrz gardzieli gaźnika też osiada... ale głównie elektryka... wypalenie świec powoduje odparowanie wilgoci ze świecy i łątwiejsze wyładowania iskry na elektrodach świecy, na gorąco wkręcam świeczki i silnik z po dwóch obrotach wałem odpala.... Jak Greedo to wytłumaczysz ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 Jak Greedo to wytłumaczysz ??? No pewnie podobnie jak Ty :icon_mrgreen: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 a paliwo w gaznikach założyciel tematu to spuscił po zimie i zalal teraz świeże? Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Wiele motocykli tak ma. Jak dłużej postoi, to gorzej pali. Jeszcze mały pikus jak gaźniki zasilane grawitacyjnie, bo odkręcasz kurek, poprzez śrubę spustową w komorach gaźnika przelewasz (żeby było na pewno w gazniorach) i jak jest iskra to musi palić. A jak sa pompki podcisnieniowe, to i to PRI nie pomoże. Stąd samostart, a jak juz się kręci, to podaje paliwo.A do tego dochodzi wilgotność w zimnym i ciepłym powietrzu. Znaczy, jak moto odpalasz, to wszystko dookoła zimen jest. Dwa-trzy zapłony i się robi ciepło, ergo woda się skrapla, itd.. Co nie zmienia faktu, że jak iskra i paliwo jest, to musi palić! Moja Hondzia czasami kaprysiła po dłuższym staniu w zminie (powyżej 2-3 tygodni, i prawdziwa zima, ujemne temperatury) ale od czasu założenia irydek BARDZO się odpalanie poprawiło. P.S. a paliwo 2 miesięczne spoko odpala. jak byłe jeszcze panie, porządne zimy, to zalewałem zbiornik na full na koniec sezonu, i ten zbiornik po 3 miesiącach przejeżdżałem jako pierwszy BEZ PROBLEMÓW. Wacha 2 letnia - tak, zestarzała się, ale 3 miesięczna jest dobra. Edytowane 6 Marca 2008 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 czesto tez problem lezy w samych gaźnikach. wczesniej kolega powiedzial ze TL odpala od strzała. Odpala, bo jest na wtrysku. To samo jest z samochodami... Gaźnik z racji swojej budowy potrzebuje podciśnienia ze strony cylindra do wyrzucenia z siebie "materiału łatwopalnego", wtrysk sam go wyrzuca pod ciśnieniem poprzez sterowanie komputerowe. Do tego dochodzą wszelkie cuda w motocyklach np. YICS w yamahach. Utrudnia odpalenie zimą. Moja sunia np po 2 misięcznym staniu, potrzebowała żebym jej przytkał otwory w airboxie, zeby dostac mniej powietrza. odpalila od drugie kręcenia, bo za pierwszym nie zasłoniłem ręką dziury :icon_mrgreen: Poprostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Witam! Ja też miewam problemy z odpałem motocykla po dłuższym postoju ( można tak sobie kręcić rozrusznikiem do wyczerpania aku i nic z tego). Może wynika to z racji tego, że to 2T (sam nie wiem jakie są róznice przy odpalaniu 2T czy 4T po dłuższym garażowaniu) po prostu wlewam ''pod świecę'' pół strzykawki benzynki i moto zapala, po czym ssanie i chodzi do złapania odpowiedniej temperatury. w ogóle i tak muszę się wybrać do znajomego na synchronizację gaźnika przed sezonem bo coś ssanie zawodzi. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 (edytowane) Synchro jednego gaźnika to niezła opcja :icon_rolleyes: Edytowane 6 Marca 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 A co Greedo, kolega jeszcze zawory pewnie ustawi przy okazji:):icon_rolleyes::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Eee chłopaki nie śmiejcie się z bacy...młody jeszcze i mógł nie wiedzieć... Baca jeśli w Twoim motocyklu jest jeden gaźnik to wtedy nie musisz martwić się synchronizacją... bo .. słowo synchronizacja oznacza mniej więcej tylko doprowadzenie zmian kilku wielkości fizycznych do jednoczesności , zgodności w czasie... w wypadku gaźników chodzi o podciśnienie...i żeby synchronizacja miała miejsce muszą być dwie wielkości...czyli co najmniej dwa gaźniki... wyrównuje się wtedy wartość podciśnienia w jednym i drugim do takiej samej wartości, żeby oba cylindry były zaopatrywane w jednakową ilość ładunku powietrza...dzięki temu silnik pracuje płynnie i równomiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 6 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2008 Nie śmiejcie się ze mnie po prostu źle sprecyzowałem, chodziło mi o regulację gaźnika ( no przeciez i tak wiecie o co mi chodziło). Trzeba było mnie poprawić jak to zrobił cabaniero ( dzięki ), a nie się ze mnie naśmiewać. P.S cyborg78 wyobraź sobie, że akurat wiem, że w silnikach 2T nie ma zaworów ( w głowicy silnika oczywiście) :) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.