Skocz do zawartości

Dziwna sprawa po zimowej przerwie!


Rekomendowane odpowiedzi

to juz jes przepychanka slowna, ktora traci sens ludzie mowia Ci, ze im sprzet nie odpala a Ty wiesz lepiej, przed chwila cabaniero tez potwierdzil, ze zygzak nie zagadal. Po dluzszym postoju jest kilka czynnikow, ktore wplywaja na to, ze motocykl moze miec problemy z rozruchem o czym powinienes wiedziec...

 

pozdrawiam

 

No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala.

 

Ależ ja się nie kłócę z faktem że im motocykle nie odpalają. Tylko staram się ustalić dlaczego.

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wiem o nich, tylko że ja je eliminuję. A jak ktoś tego nie robi (cabaniero nie wspominał jak zimuje motocykle) to nie dziwne że motocykl nie odpala.

 

 

 

... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Stary wszyscy tu lubimy motocykle ale nie kazdy z nimi spi, nie wszyscy maja ogrzewane garaze

 

Ja też nie mam. Ale jak motocykl stoi w kijowych warunkach, to trzeba poświęcić więcej czasu i pracy na uruchomienie po zimie.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy więcej czasu?

 

Ja męczyłem się dopuki nie wychechłałem akumulatora.

Tak jak pisałem : Świece nowiutkie prosto z paczuszki, aku naładowany w 100%, paliwko nowe , filtr paliwa/powietrza nowy, Gaźniki zalane PRI , komprech jak należy i... i lipa pierwsze odpalenie to katorga.

krece, kręce ..nic...na świecach widać benzyne , iskra zajebiscie mocna , rozrusznik kreci ostro..az do wyczerpania akusia.

No to aduję aku i na nastepny dzien krece.. cisza... Psikam autostartem - pali :crossy:

Nqaśepne odpalenie np. za tydzień..pali od strzała.

Jak postoi przez ok 2 miechy w zimnym garażu to ma takie problemy..

jak widzisz Greedo wszystko robię /przygotowuję jak nalezybo bardzo dbam o swoje moto.

Zeszłe ;lato stała miesiąc i odpaliła od pstryknięcia. Widac dłuższy postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co?

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

...Widac postój w niskiej temperaturce źle na coś wpłya.. tylko na co?

 

na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na elektryke, konkretnie: przewody, swiece, wszelkie polaczenia - to jest podstawowy problem rozruchu motocykla pozostawionego na dluzszy czas, paliwo to sprawa drugorzedna - zalewamy gazniki, ssanie i ... musi sie znalezc w cylindrach

 

pozdrawiam

 

Dokładnie tak... gdybym trzymał zygzaka w ogrzewanym garażu czy w mieszkaniu pewnie odpaliłby bez wypalania świec... wilgoć wpływa na elektrykę, w jakimś stopniu i na gaźniki...gdyż i wewnątrz gardzieli gaźnika też osiada... ale głównie elektryka... wypalenie świec powoduje odparowanie wilgoci ze świecy i łątwiejsze wyładowania iskry na elektrodach świecy, na gorąco wkręcam świeczki i silnik z po dwóch obrotach wałem odpala.... Jak Greedo to wytłumaczysz ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele motocykli tak ma. Jak dłużej postoi, to gorzej pali. Jeszcze mały pikus jak gaźniki zasilane grawitacyjnie, bo odkręcasz kurek, poprzez śrubę spustową w komorach gaźnika przelewasz (żeby było na pewno w gazniorach) i jak jest iskra to musi palić. A jak sa pompki podcisnieniowe, to i to PRI nie pomoże. Stąd samostart, a jak juz się kręci, to podaje paliwo.

A do tego dochodzi wilgotność w zimnym i ciepłym powietrzu. Znaczy, jak moto odpalasz, to wszystko dookoła zimen jest. Dwa-trzy zapłony i się robi ciepło, ergo woda się skrapla, itd..

 

Co nie zmienia faktu, że jak iskra i paliwo jest, to musi palić! Moja Hondzia czasami kaprysiła po dłuższym staniu w zminie (powyżej 2-3 tygodni, i prawdziwa zima, ujemne temperatury) ale od czasu założenia irydek BARDZO się odpalanie poprawiło.

 

P.S. a paliwo 2 miesięczne spoko odpala. jak byłe jeszcze panie, porządne zimy, to zalewałem zbiornik na full na koniec sezonu, i ten zbiornik po 3 miesiącach przejeżdżałem jako pierwszy BEZ PROBLEMÓW. Wacha 2 letnia - tak, zestarzała się, ale 3 miesięczna jest dobra.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto tez problem lezy w samych gaźnikach. wczesniej kolega powiedzial ze TL odpala od strzała. Odpala, bo jest na wtrysku. To samo jest z samochodami... Gaźnik z racji swojej budowy potrzebuje podciśnienia ze strony cylindra do wyrzucenia z siebie "materiału łatwopalnego", wtrysk sam go wyrzuca pod ciśnieniem poprzez sterowanie komputerowe. Do tego dochodzą wszelkie cuda w motocyklach np. YICS w yamahach. Utrudnia odpalenie zimą. Moja sunia np po 2 misięcznym staniu, potrzebowała żebym jej przytkał otwory w airboxie, zeby dostac mniej powietrza. odpalila od drugie kręcenia, bo za pierwszym nie zasłoniłem ręką dziury :icon_mrgreen:

 

Poprostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja też miewam problemy z odpałem motocykla po dłuższym postoju ( można tak sobie kręcić rozrusznikiem do wyczerpania aku i nic z tego). Może wynika to z racji tego, że to 2T (sam nie wiem jakie są róznice przy odpalaniu 2T czy 4T po dłuższym garażowaniu) po prostu wlewam ''pod świecę'' pół strzykawki benzynki i moto zapala, po czym ssanie i chodzi do złapania odpowiedniej temperatury. w ogóle i tak muszę się wybrać do znajomego na synchronizację gaźnika przed sezonem bo coś ssanie zawodzi.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee chłopaki nie śmiejcie się z bacy...młody jeszcze i mógł nie wiedzieć... Baca jeśli w Twoim motocyklu jest jeden gaźnik to wtedy nie musisz martwić się synchronizacją... bo .. słowo synchronizacja oznacza mniej więcej tylko doprowadzenie zmian kilku wielkości fizycznych do jednoczesności , zgodności w czasie... w wypadku gaźników chodzi o podciśnienie...i żeby synchronizacja miała miejsce muszą być dwie wielkości...czyli co najmniej dwa gaźniki... wyrównuje się wtedy wartość podciśnienia w jednym i drugim do takiej samej wartości, żeby oba cylindry były zaopatrywane w jednakową ilość ładunku powietrza...dzięki temu silnik pracuje płynnie i równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiejcie się ze mnie po prostu źle sprecyzowałem, chodziło mi o regulację gaźnika ( no przeciez i tak wiecie o co mi chodziło). Trzeba było mnie poprawić jak to zrobił cabaniero ( dzięki ), a nie się ze mnie naśmiewać.

 

P.S cyborg78 wyobraź sobie, że akurat wiem, że w silnikach 2T nie ma zaworów ( w głowicy silnika oczywiście) :)

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...