Skocz do zawartości

Wibracje przy hamowaniu


qunio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

załozyłem już jakis czas temu nowe tarcze ebc pro lite i nowe klocki ebc hh. Na poczatko strasznie ocierały co zmusiło mnie do rozebrania i wyczyszczenia zacisków. Teraz juz w nie ocierają za duzo i jest ok ale po przejechaniu 500 km wyczywalne są lekkie wibracje co ciekawe wystepuja one przy jedej prędkości w okolicach 60 km/h. Powyżej lub poniżej hamuja równo i bez żadnych wibracji. Miał ktoś cos takiego?

 

Dziękie z góry za pomoc

 

Pozdro

Edytowane przez qunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

załozyłem już jakis czas temu nowe tarcze ebc pro lite i nowe klocki ebc hh. Na poczatko strasznie ocierały co zmusiło mnie do rozebrania i wyczyszczenia zacisków. Teraz juz w nie ocierają za duzo i jest ok ale po przejechaniu 500 km wyczywalne są lekkie wibracje co ciekawe wystepuja one przy jedej prędkości w okolicach 60 km/h. Powyżej lub poniżej hamuja równo i bez żadnych wibracji. Miał ktoś cos takiego?

 

Dziękie z góry za pomoc

 

Pozdro

Kola masz dobrze wywazone?

Moze tarzcze pod wplywem tarcia sie pogiely(co jest mniej prawdopodobne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mozliwe, ze sie bardzo lekko zdeformowaly i dopuki nie przycisniesz hamulca dobrze to jest wibracja, ale jesli sa to plywajace zaciski to sprawdzil bym jak wyglada ich prowadzenie ( zwykle 2 prowadnice ), bo jezeli rowniez jest brudne i pordzewiale to jest przyczyna wibracji.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski są stałe 4 tłoczkowe. Tarcze gdy nie hamowałem nigdy nie grzały się tak żebym nie mógł ich dotknąć. Nie wiem, z tego co pisze na pudełku mają opierać sie odkształceniom lepiej niż fabryczne. Wydawałoby się wiec że taka temperatura nie powinna robić na nich wrażenia. Zastanawia mnie jedno czemu te wibracje występują tylko przy prędkości około 60 km/h? Klamka nie pulsuje, przy innych prędkościach jest gładko. Może to jakiś rezonans? Te klocki są cholernie agresywne przy wyższych prędkościach hamują tak mocno że dźwiga dupę w powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski są stałe 4 tłoczkowe. Tarcze gdy nie hamowałem nigdy nie grzały się tak żebym nie mógł ich dotknąć. Nie wiem, z tego co pisze na pudełku mają opierać sie odkształceniom lepiej niż fabryczne. Wydawałoby się wiec że taka temperatura nie powinna robić na nich wrażenia. Zastanawia mnie jedno czemu te wibracje występują tylko przy prędkości około 60 km/h? Klamka nie pulsuje, przy innych prędkościach jest gładko. Może to jakiś rezonans? Te klocki są cholernie agresywne przy wyższych prędkościach hamują tak mocno że dźwiga dupę w powietrze.

Jak juz pisalem wywaz kola i sprawdz opony,nie miales przypadkiem odstawionego moto przez dluzszy okres

na kolach(tak ze opony mogly sie zdeformowac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jedno czemu te wibracje występują tylko przy prędkości około 60 km/h? Klamka nie pulsuje, przy innych prędkościach jest gładko.

Jeżeli te wibracje występują tylko przy określonej prędkości i to bez naciskania na dźwignię hamulca ,to na bank są to niewyważone koła (koło) lub zdeformowane opony w wyniku długotrwałego postoju w jednym położeniu, jak już napisał 'kriszx-6' (na zimę najlepiej postawić moto na klocki ,aby opony nie dotykały podłoża)

Ja też miałem wibracje ale przy około 120 km/h.

Po wyważeniu kół wszystko minęło jak ręką odjął.

Wyważałem sam na wyważarce statycznej własnej konstrukcji ,tylko ciężarki samoprzylepne kupiłem od wulkanizatora (dokładność wyważenia poniżej 3 gram)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli te wibracje występują tylko przy określonej prędkości i to bez naciskania na dźwignię hamulca ,to na bank są to niewyważone koła (koło) lub zdeformowane opony w wyniku długotrwałego postoju w jednym położeniu, jak już napisał 'kriszx-6' (na zimę najlepiej postawić moto na klocki ,aby opony nie dotykały podłoża)

Ja też miałem wibracje ale przy około 120 km/h.

Po wyważeniu kół wszystko minęło jak ręką odjął.

Wyważałem sam na wyważarce statycznej własnej konstrukcji ,tylko ciężarki samoprzylepne kupiłem od wulkanizatora (dokładność wyważenia poniżej 3 gram)

 

pozdr

 

Dzięki. Faktycznie koła nie wyważałem drugi raz po wymianie tarcz więc mogło sie coś chyba pozmieniać. Opony są zeszłoroczne - sprzęt u mnie mało stoi bo dojeżdżam do roboty codziennie praktycznie cały rok (no chyba że są ulice zasypane śniegiem ale rzadko to występuje ostatnio). Zauważyłem że jak sa tarcze zimne jak na przykład jade rano to przez pierwszych pare hamowań nic nie drga dopiero po paru mocniejszych hamowaniach zaczynaja się te delikatne wibracje. Napisze do EBC o co chodzi bo wydałem kupe kasy na te tarcze i cholera chciałbym mieć idealne hamólce :buttrock:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisać możesz ale jeżeli sam wymieniałeś tarcze hamulcowe nie mając warsztatu motocyklowego to raczej nie radzę bo się tylko ośmieszysz.

Sprawdź dokładnie wyważenie koła lub wymień oponę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pisać możesz ale jeżeli sam wymieniałeś tarcze hamulcowe nie mając warsztatu motocyklowego to raczej nie radzę bo się tylko ośmieszysz.

Sprawdź dokładnie wyważenie koła lub wymień oponę.

 

Nikt mnie o to nie pytał chociaż założyłem tarcze w serwisie. Nie wiem czym bym sie miał ośmieszyć. Produkt nie działa poprawnie jest objęty gwarancją więc chyba należy mi sie jego wymiana. Na szczęście znam angielski na tyle że mogłem pisać bezpośrednio do Angli bo pewnie w Polsce to by inaczej wyglądało a tak panowie poprosili o adres i wymienia mi tarcze bez opłat. To taka mała różnica między naszymi krajami a EBC to naprawdę poważna i profesjonalna firma w przeciwieństwie do wielu krajowych. Te ćwoki u których kupiłem tarcze nawet nie raczyli odpisać na maila - nazwy nie będę podawał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciski są stałe 4 tłoczkowe. Tarcze gdy nie hamowałem nigdy nie grzały się tak żebym nie mógł ich dotknąć. Nie wiem, z tego co pisze na pudełku mają opierać sie odkształceniom lepiej niż fabryczne. Wydawałoby się wiec że taka temperatura nie powinna robić na nich wrażenia. Zastanawia mnie jedno czemu te wibracje występują tylko przy prędkości około 60 km/h? Klamka nie pulsuje, przy innych prędkościach jest gładko. Może to jakiś rezonans? Te klocki są cholernie agresywne przy wyższych prędkościach hamują tak mocno że dźwiga dupę w powietrze.

A słyszałeś o rezonansie? Każdy materiał odznacza się cechą charakterystyczną którą jest częstotliwość drgań własnych. Tarcze, które masz wpadają w rezonans tylko przy 60 km/h, bo ta prędkość obrotu koła przy jednoczesnym oddziaływaniu tarczy na klocki, powoduje wprowadzanie tarczy w drgania samowbudne. Przy większej lub mniejszej prędkości rezonanas po prostu nie wystepuje. Na mój gust nic z tym nie zrobisz o ile: tarcze są proste, nie mają nieprawidłowego bicia, zaciski pracują prawidłowo, prowadzenie tarcz nie ma nadmiernego luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...