Skocz do zawartości

Tarcza hamulcowa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam pytanie na razie czysto teoretyczne bo musze to przemyslec i przedyskutowac, aczkolwiek chodzi mo to po glowie. Otoz zastanawiam sie nad mozliwoscia dorobienia tarczy hamulcowej i mam dylemat z jakiego materialu mozna to zrobic? Oczywiscie zaraz dostane mnostwo odpowiedzi ze tak sie nie robi, ze kupuje sie nowe i w ogole ale nie przesadzajmy, tarcza to czesc taka jak kazda inna, wystarczy dobrac material i odpowiednio wykonac i bedzie taka jak nowa, z taka roznica ze za nowa tarcze do mojego moto w larssonie chca 400 zl, a dla porownania jedna tarcza do mojego auta kosztuje 38 zl, przy czym w aucie jest odsadzona i grubsza a w moto prosta i duuuzo ciensza.. Wiec pytanie jest takie-czy ktos moze badal temat? Czy ktos ma moze mozliwosc zrobienia pomiarow materialu tarczy od motocykla (chociazby twardosc)?

Dla tych ktorzy doradza mi kupno uzywki dodam ze wlasnie kupilem uzywke, dostalem inna niz gosc wyslal mi na zdjeciu i ma ona grubosc kwalifikujaca ja do lotu w strone smietnika (ewent. skupu zlomu), uzywka to uzywka-mozna kupic albo krzywa albo cieniutka..

Licze na przemyslane i powazne odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam bym się bał dorabiać tarcze do moto, właśnie chodzi o to, że jest tak cienka.

Dostanie temperatury i się zwichruje. Ważna jest też struktura materiału a nie tylko gatunek. Kiedyś się dorabiało rózne dziwne rzeczy bo nie można było kupić ale teraz nie ma już takiego problemu.

No ale autor posta nie o tym chciał usłyszeć.

Jeśli już dorabiać na siłę to z innej tarczy hamulcowej a nie z kawałka blachy znalezionej na złomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dorobieniem nie ma problemu. Ale prawda jest taka że ta tarcza będzie jak z gumy bo zapewne wykorzystasz materiał z tarczy samochodowej a te w porównaniu z moto są mizernej jakości.Za 100 zeta można spokojnie kupić jakąłś używke i się nie babrać.A po drugie, równie skutecznie zachamujesz piętami co tą przerabianą samochodówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla porownania jedna tarcza do mojego auta kosztuje 38 zl,

 

;) Jakiej firmy ?

 

przy czym w aucie jest odsadzona i grubsza a w moto prosta i duuuzo ciensza..

 

A jak myślisz? Dlaczego w moto jest taka droga ? Kaprys zgniłego kapitalisty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie są odlewy żeliwne, w niektórych moto jak jest grubsza także,

Ale żeby zmniejszyć mase tarcze robione są ze stali

 

Roboty jest co nie miara, byś musiał się dowiedzieć jak jest twardość i z czego jest robiona oryginalna tarcza żeby samoróbka mogła przenieść podobne przeciążenia. Do tego kupno materiału, jego obróbka, wyważenie itp. Szkoda czasu i pieniędzy jeśli to nie jest jakaś wydumka. Lepiej kupić dobrą używaną

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, co ty opowiadasz?? Tarcza hamulcowa odlewana z zeliwa?? popekalaby przy pierwszej lepszej okazji.

Poza tym dlaczego nie czytacie o co pytam?? Nie pytalem ile jest pracy podczas wykonania takiej tarczy ani ile kosztuje material, chodzilo mi tylko o to czy ktos przypadkiem nie wie jaki to gatunek materialu..

A co do pytania Grubasa-a co uwazasz ze te w motocyklach sa ze zlota a w samochodach z plasteliny? Taki jest rynek, niektore ceny czesci do motocykli sa powalajace wlasnie dlatego ze dotycza motocykli a nie ze sa z jakichs kosmicznych materialow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, co ty opowiadasz?? Tarcza hamulcowa odlewana z zeliwa?? popekalaby przy pierwszej lepszej okazji.

Poza tym dlaczego nie czytacie o co pytam?? Nie pytalem ile jest pracy podczas wykonania takiej tarczy ani ile kosztuje material, chodzilo mi tylko o to czy ktos przypadkiem nie wie jaki to gatunek materialu..

A co do pytania Grubasa-a co uwazasz ze te w motocyklach sa ze zlota a w samochodach z plasteliny? Taki jest rynek, niektore ceny czesci do motocykli sa powalajace wlasnie dlatego ze dotycza motocykli a nie ze sa z jakichs kosmicznych materialow

Nie, ale jest to robota małoskalowa na wysokiej jakości materiałach. Do dobrego sprzętu 4-kołowego ceny niekoniecznie są niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, co ty opowiadasz?? Tarcza hamulcowa odlewana z zeliwa?? popekalaby przy pierwszej lepszej okazji.

Poza tym dlaczego nie czytacie o co pytam?? Nie pytalem ile jest pracy podczas wykonania takiej tarczy ani ile kosztuje material, chodzilo mi tylko o to czy ktos przypadkiem nie wie jaki to gatunek materialu..

A co do pytania Grubasa-a co uwazasz ze te w motocyklach sa ze zlota a w samochodach z plasteliny? Taki jest rynek, niektore ceny czesci do motocykli sa powalajace wlasnie dlatego ze dotycza motocykli a nie ze sa z jakichs kosmicznych materialow

 

A może zamiast przynudzać napisz zapytanie do firmy Brembo z jakiego materiału robią i dlaczego tak drogo.

Po uzyskaniu odpowiedzi uruchomisz produkcję , załatwisz wszystkie wymagane certyfikaty i będziesz mógł oficjalnie na nich zarabiać lub dokładać do tego interesu aby dla motocyklisty takiego jak Ty było tanio.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduromaster, co ty opowiadasz?? Tarcza hamulcowa odlewana z zeliwa?? popekalaby przy pierwszej lepszej okazji.

Poza tym dlaczego nie czytacie o co pytam?? Nie pytalem ile jest pracy podczas wykonania takiej tarczy ani ile kosztuje material, chodzilo mi tylko o to czy ktos przypadkiem nie wie jaki to gatunek materialu..

A co do pytania Grubasa-a co uwazasz ze te w motocyklach sa ze zlota a w samochodach z plasteliny? Taki jest rynek, niektore ceny czesci do motocykli sa powalajace wlasnie dlatego ze dotycza motocykli a nie ze sa z jakichs kosmicznych materialow

Cytat z artykułu o systemach hamulocwych w motocyklach:

"Seryjne motocyklowe tarcze hamulcowe wykonane są ze stopu stali nierdzewnej, a ich odporność na warunki atmosferyczne jest głównym powodem ich stosowania. Żeliwo ma znacznie większy współczynnik tarcia /o około 25%/, a tym samym oferuje dużo większe możliwości spowalniania pojazdów. Wcześniejsze, sporadycznie spotykane problemy z powstawaniem „gorących punktów” – współcześnie zostały całkowicie wyeliminowane przez zastosowanie lepszych materiałów, a odporność na rdzewienie przez nawęglanie /PFM/ lub aluminiowanie /Beringer/."

PS. Enduromaster dobrze mówił o żeliwie jako materiale z którego odlane są tarcze w autach.

Pzdr

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...