Piotrek_Stg Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Czy wie ktos moze czy na pewno do gpz 500 leje sie plyn DOT3? czym to się rozni od DOT4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 dot 4 ma lepsze właŚCIWOŚCI i nie jest mieszsalny z dot 3 a do gpz na 100% leje sie dot4 miałem taki motorek - skąd ci przyszedł pomysł, że leje się dot3?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nawet jeśli pisze w specyfikacji motocykla DOT3 bez problemu można wlać DOT4, ma dużo lepsze właściwości napewno jeśli zamiast DOT3 wlejemy DOT4 nic się nie stanie (przynajmniej u mnie nic się nie stało ;)) jak co to niech to inni zweryfikują, ale DOT4 lepsze właściwości, a na hamulcach nigdy się nie oszczędza, ani nie kombinuje niepotrzebnie :notworthy:Hamulce to podstawa :) Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 popatrz na pokrywe popki hamulcowej jest to napisane na 2 pompkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gizmucik Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Nom możesz wlać to co pisze na pompce, właściwie to powinno się wlać ten typ co pisze, ale jeśli wlejesz tam gdzie pisze Dot3, Dot4 to nic się nie stanie, wiem na przykładzie, MZ, wtedy raczej nie było jeszcze DOT4, więc lano i pisze DOT, wlałem DOT4 i nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 a możesz wyjaśnić w jakim celu chcesz eksperymentować z jednym z ważniejszych układów w motocyklu ??? "Dla celów edukacyjnych " czy może dlatego że akurat ten stoi u ciebie w garażu ????? bo różnicy w cenie przy tak "bardzo wygórowanej" cenie generalnie płynów hamulcowych raczej nie odczujesz a i kupienie takiego jak zaleca producent raczej nie zrujnuje cię za bardzo (koszt ok 13-15 zł ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Kiler, nie ma problemu - oba plyny maja ta sama baze i sie mieszaja bez zadnych skutkow ujemnych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 adam co ty mówisz dot 3 z dot 4 pod wzgledem fizycznym się miesza to jeszcze napisz że pod wzgledem chemicznym też - no fakt ci co produkuja płyny dot się nie znaja i bez sensu piszą na opakowaniach żeby nie mieszać płynu dot 4 z klasa dot3 a moze jednak coś jest w tych ostrzeżeniach????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jedynym plynem niemieszajacym sie z innymi jest DOT5 zrobiony na bazie krzemowej.Reszta sie miesza a rozni sie glownie temperatura wrzenia i odpornoscia na absorbcje wody, ktora 4 ma wyzsza niz 3 a 5.1 jeszcze wyzsza niz 4.I to wszystko. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Swieta prawda i nie probujcie tego podwazac. Dodam jeszcze ze DOT 3 oznaczano kiedys jako R3 ale to jest to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 no własnie różnia sie pod względem chemicznym i po co je mieszać jeszcze w motorze i obnizac temperature wrzenia skoro producent zaleca dot4????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 krawcu2, jak napisal Adam M. Dot 3 i Dot 4 sa calkowicie mieszalne i tyle. Nikt ci ich nie kaze mieszac ale jesli np masz zalany uklad DOT-em 4 i ubedzie ci plynu z jakiejs przyczyny a nie bedziesz mial mozliwosci kupic takiego to mozesz zalac dotem 3 i odwrotnie. Wszystko na temat, nie kloc sie bez powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 Jedynym plynem niemieszajacym sie z innymi jest DOT5 zrobiony na bazie krzemowej.Reszta sie miesza a rozni sie glownie temperatura wrzenia i odpornoscia na absorbcje wody, ktora 4 ma wyzsza niz 3 a 5.1 jeszcze wyzsza niz 4.I to wszystko. Adam M.Mnie też uczyli dokladnie tak samo. DOT3 i DOT4 mieszają się ze sobą i bez problemu możesz zalać ukaład DOT4, który jest po prostu nowszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 ale ja się nie kłuce tylko mówie że pomimo że się mieszają to nie powinno się tego robić a jak ktoś chce to niech sobie heble nawet wodą zaleje po to są wytyczne producenta, żeby się ich trzymać i tyle w temacie skoro dot 4 ma wyższą temperature wrzenia to po coś to jest zrobione i z jakiegoś powodu należy lać taki a nie inny jeszcze bym zrozumiał, gdyby różnica w cenie była 100 zł ale to jest kwestia 5 zł więc uważam dyskusje za bez sensu i dot 3 i dot4 jest dostępny na stacjach więc nawet w sytuacji awaryjnej idzie kupić taki jaki ma być a jak się zdarzy coś powaznego to stacja nie wystarczy i tzreba albo swój garaż albo warsztat a wtedy nie ma problemu z dot4 i sądze że tyle w temacie a jeszcze jedno jak weźmiesz olej ful i mineralny tez się pomieszają i jak weźmiesz rope i paliwo lotnicze tez sie pomieszają a jaki bedzie efekt - tylko taki że olejem możesz posmarować co najwyżej uszczelke pod filtrem a paliwa użyć do mycia lkuczy w arsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 28 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2008 ale ja się nie kłuce tylko mówie że pomimo że się mieszają to nie powinno się tego robić a jak ktoś chce to niech sobie heble nawet wodą zaleje po to są wytyczne producenta, żeby się ich trzymać i tyle w temacie tylko nie pomyślałeś że może wtedy kiedy dany motocykl był produkowany DOT4 jeszcze nie istniał!? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.