Garnek Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Witam, dziś przejechałem się moim Vulkanem. Spotkałem nawet na trasie 3 (słownie: trzech) braci motocyklowych :buttrock: Motorek chodzi jak ta lala, zastanowiło mnie tylko jedno - mianowicie hałasujący, wg moich obserwacji napęd. Motor w sumie mam od tego sezonu, łańcuch na oko OK, jest pełna regulacja, zębatka tylnia - raczej także OK. Jednak podczas jazdy odnoszę takie nieprzyjemne wrażenie, jakby coś tarło - im jadę szybciej - tym trze intensywniej, a potem zanika. Przy wolnej jeździe lub jeździe na wciśniętym sprzęgle co sekundę tarcie o różnym dźwięku. Początkowo myślałem, że to może trze opona w którymś miejscu, jednak nic takiego się nie dzieje. Czy przeczyszczenie i nasmarowanie napędu pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 (edytowane) Czy przeczyszczenie i nasmarowanie napędu pomoże? Przekonasz się :banghead: Jak łańcuch jest suchy to moze dziwne dźwięki wydawać.Umyj naftą i przesamruj olejem lub szprajem. Edytowane 24 Lutego 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garnek Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 czym najlepiej smarować, jaki spray masz na myśli? Coś typu WD40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Sprawdź też zębatkę zdawczą na silniku czy niema zbyt mocno wyrobinego wielowpustu łączącego ją z wałkiem zdawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 nie wd40 tylko spray do łańcuchów albo olej do skrzyni biegów. wd 40 jest dobry do rowerów i zapieczonych kłódek w motorkach raczej lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Tematów o smarowaniu łańcucha było multum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Gdy ja miałem nierówno wyciągnięty łańcuch (czyt. zużyty), to wydawał rytmiczne dzwięki, gdy łańcuch się kręcił.Smaruj, smaruj!Kattenspray, Chainlube, Castrol, Bel-ray, Motorex, tego szukaj w sklepach. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mla Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Zobacz czy łańcuch jest równo wyciągnięty....najlepiej pokręcić uniesionym tylnym kołem i obserwować naciągnięcie łańcucha.... jeśli występują spore różnice - będzie hałasował...w takim razie najlepiej wymienić go od razu ( wraz z zębatkami oczywiście ) coby łożyska zębatki zdawczej oszczędzić.. :flesje: Gdy ja miałem nierówno wyciągnięty łańcuch (czyt. zużyty), to wydawał rytmiczne dzwięki, gdy łańcuch się kręcił.Smaruj, smaruj!Kattenspray, Chainlube, Castrol, Bel-ray, Motorex, tego szukaj w sklepach. ooo... co za synchronizacja... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Taki łańcuch pewnie sie nadaje do wymiany. Tak jak wspomnieli przedmówcy, wszystko wskazuje ze jest nierówno wyciągnięty. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garnek Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Wielkie dzięki za podpowiedzi. Jak trzeba, no problem - wymieniam. Tylko dziwi mnie to, że łańcuch ma pełną regulację jeszcze. Spróbuje go najpierw przeczyścić i nasmarować. Zobaczymy jaki efekt będzie. W sumie 500PLN za napęd piechotą nie chodzi ;) Jak w przyszłości ustrzec się nierównego wyciągnięcia łańcucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wieczny student Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Mój wytarł się nierówno bo jedno ogniwko zgubiło uszczelniacze i sworzeń zaczął się nadmiernie wycierać powodując "strzelanie" łańcucha na zębatkach. Nie wiem ile ten łańcuch miał lat gdy go kupiłem, był w środku naciągu. Kupiłem nowy, bo i jazda jest o nieporównywalnie lepsza, a i łożysko wałka zdawczego się nie katuje. Same plusy. Minus to cena, ale nikt nie mówił, że będzie tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Co to znaczy pełna regulaca? Mówisz o miejscu w wahaczu? Ono jest takie dla ułatwienia montażu koła, rzeczywiście na zużycie jest około pół, góra centymetr. Zobaczcie na zielone oznaczenie na wahaczu Hondy. Ma kilka milimetrów. Właściciele innych motocykli powinni zwrócić uwagę na czas rozciągania się łańcucha. Zdrowy wytrzymuje nawet 2 - 3 tys km! Zrobiłem 5 tys moim XX i naciągałem go dwa razy. Jeśli lańcuch staje się wyciągnięty jak guma od gaci po 500 km trzeba go wywalić, a nie czekać aż sie skończy miejsce na regulację ;). Jedym z objawów jest właśnie nierówne wyciągnięcie i grzechotanie w czasie pracy. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No i Garnek nie wystarczy tylko raz wyczyścić i nasmarować... ale smarować co 400-500 km, a po jeździe po mokrym jeszcze częściej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garnek Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No i Garnek nie wystarczy tylko raz wyczyścić i nasmarować... ale smarować co 400-500 km, a po jeździe po mokrym jeszcze częściej... Dobra, obiecuję już, że będe grzeczny i smarowanie będzie często ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Wielkie dzięki za podpowiedzi. Jak trzeba, no problem - wymieniam. Tylko dziwi mnie to, że łańcuch ma pełną regulację jeszcze. Spróbuje go najpierw przeczyścić i nasmarować. Zobaczymy jaki efekt będzie. W sumie 500PLN za napęd piechotą nie chodzi ;) Jak w przyszłości ustrzec się nierównego wyciągnięcia łańcucha? Nie szarpać silnikiem, jeździć płynnie. Często smarować, co 200 - 300 km najlepiej, czyścić itd. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.