Skocz do zawartości

"Maszynka startowa"


Rekomendowane odpowiedzi

http://befast.pl/sklep/index.php?p=12&id=1...1a8fb20d963c353

 

czy ktos moglby mi przyblizyc temat?

wiem ze takie toto montuje sie na przednich lagach i w jakis sposob ulatiwa starty..

ot temat czysto teoretyczny

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to to montujesz na jednej ladze, przeważnie na tej gdzie nie masz tarczy, obejme z takich fikuśnym "oczkiem" do lagi , drugą część z trzpieniem na sprężynie do osłony .

zawias lekko przyduszasz, wciskasz trzpień i tak zostaje. na pierwszej nierówności blokada się rozłącza .

częściowo zapobiega glebnięciu na plecy przy starcie

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to to montujesz na jednej ladze, przeważnie na tej gdzie nie masz tarczy, obejme z takich fikuśnym "oczkiem" do lagi , drugą część z trzpieniem na sprężynie do osłony .

zawias lekko przyduszasz, wciskasz trzpień i tak zostaje. na pierwszej nierówności blokada się rozłącza .

częściowo zapobiega glebnięciu na plecy przy starcie

No zdecydowanie z naciskiem na częściowo - kumpel miał to już fabrycznie zamontowane w nowym SXF250 i pierwsze co zrobił na zawodach z nowym motocyklem to polecial na plecy na starcie :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zdecydowanie z naciskiem na częściowo - kumpel miał to już fabrycznie zamontowane w nowym SXF250 i pierwsze co zrobił na zawodach z nowym motocyklem to polecial na plecy na starcie :)

kumpel niech pocwiczy starty bo ta maszynka nie zapobiega lecz pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel niech pocwiczy starty bo ta maszynka nie zapobiega lecz pomaga.

Mógłbyś rozwinąć tą "pomoc" tej maszynki??? :) Bo ja nie kumam lub kumam i wydaje mi sie to dziwne. To niby ma trzymać wciśnięty amot żeby moto było przechylone do przodu czy jak???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś rozwinąć tą "pomoc" tej maszynki??? :icon_mrgreen: Bo ja nie kumam lub kumam i wydaje mi sie to dziwne. To niby ma trzymać wciśnięty amot żeby moto było przechylone do przodu czy jak???

Chodzi o to żeby obniżyć przód motocykla. Jedna część tej maszynki jest przymocowana do amortyzatora a druga to jego osłony. Przed startem łapiesz za koło i ściskasz zawieszenie tak żeby obie części urządzenia się spotkały - wtedy wsadzasz taki wichajster na sprężynce do dziury - dopóki zawieszenie jest ściśnięte nie wyskoczy bo jest zablokowany. Przy pierwszej nierówności kiedy zawieszenie zacznie pracować system się odblokowuje bo wichajster wyskakuje z dziury :smile: Prościej już chyba nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby obniżyć przód motocykla. Jedna część tej maszynki jest przymocowana do amortyzatora a druga to jego osłony. Przed startem łapiesz za koło i ściskasz zawieszenie tak żeby obie części urządzenia się spotkały - wtedy wsadzasz taki wichajster na sprężynce do dziury - dopóki zawieszenie jest ściśnięte nie wyskoczy bo jest zablokowany. Przy pierwszej nierówności kiedy zawieszenie zacznie pracować system się odblokowuje bo wichajster wyskakuje z dziury :smile: Prościej już chyba nie można.

Chodziło mi jak to naprawdę "pomaga" w sensie jezdnym :biggrin: a nie technicznym jak to jest zamontowane.

ps. Wydaje mi sie że efekt u mnie byłby taki że nie obniżyłbym motoru(mam twardy przód) albo osłona sie urwała/połamała (a jak nie to odblokował by sie po chopce) lub ta maszynka by sie rozwaliła.

Pozdro :lalag:

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego też wole rajdy długodystansowe :icon_razz: , jade swoim tempem i mam wszystko w d... , co z tego że startuje ostatni, kupa ludzi mnie wyprzedza a i tak w połowie znaczna część bluzga na trase bo się zmęczyli i wylądowali w krzakach :icon_rolleyes:

Na pierwszej imprezie myślałem tylko żeby być pierwszy, no i byłem do ostatniego zakrętu :icon_mrgreen: , w kolejnych to samo , dopiero jak zacząłem jechać dla przyjemności , dla siebie nie dla innych zacząłem doceniać takie imprezy i korzyści z jazdy za kimś kto świetnie sobie z tym radzi . Dzięki któremuś z braci Kędzierskich nie zostawiłem motocykla w wąwozie bo już miałem dosyć, teraz już wiem jak takie odcinki przejeżdżać :icon_razz:

Więc jak ktoś ma możliwość jechać z lepszymi to niech korzysta bo warto

Nie kłócić się

 

 

 

 

 

 

temat do zamknięcia

 

 

jeszcze jedno, motocykl nie jest ważny, ważne jest to co potrafisz na tym motocyklu wykręcić

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi jak to naprawdę "pomaga" w sensie jezdnym :bigrazz: a nie technicznym jak to jest zamontowane.

ps. Wydaje mi sie że efekt u mnie byłby taki że nie obniżyłbym motoru(mam twardy przód) albo osłona sie urwała/połamała (a jak nie to odblokował by sie po chopce) lub ta maszynka by sie rozwaliła.

Pozdro :flesje:

 

 

Przy starcie, kiedy moto wyrywa Ci spod dupy, jest punkt równowagi. Na początku jest ciężej, a im wyżej unosi Ci się przód, tym lżej wywalić moto na plecy. No i na tym początku, działają następujące siły:

Przyspieszenie, przednia zawiecha, która unosi moto w górę w konfrontacji masy moto z riderem przyciskające moto w dół. Czyli mamy masę moto + masę kierownika przeciw sile unoszącej zawieszenia + sile unoszącej poprzez przyspieszenie. Pierwsze dwie siły kierują przód moto w dól a drugie dwie w górę.

Stosując to magiczne urządzenie eliminujesz jedną z sił unoszących moto w górę.

 

Na tym polega jego pomoc w starcie.

 

P.S.

Najlepiej walczyć z samym sobą. Tylko dając z siebie wszystko w walce z własną słabością można się wykazać i odnieść sukces. Im ciężej przyjdzie tym większa radość. W zawodach zawsze jeden wygra a cała reszta przegra... Czasem przez umiejętności a czasem przez kasę.... Czyli wkraczamy w tematy metafizyczne.

Destruction of the empty spaces is my one and only crime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...