Skocz do zawartości

Turystyk dla dwojga spragnionych świata


Rekomendowane odpowiedzi

Moja Honda waży tez prawie 250 Kg a ja duży nie jestem (174 cm/74 kg) a nie mam kłopotu z opanowaniem machina na parkingu

 

wg. bikez.com 240kg gotowa do jazdy (tyle, co moja kanapa), a paneuropa w tym samym stanie ponad 310, i to dane dla wersji bez abs... to tylko tak gwoli czytelności porównania

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko może i tak tylko mam w niej parę gadżetów(znaczy teraz nie mam) które podnoszą masę dlatego piszę "prawie"

a jeśli środek ciężkości jest nisko to waga nie ma aż tak dużego znaczenia(tak mi sie wydaje przynajmniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ST nie jest ekonomiczna, V4 przy tej pojemności robi swoje a poza tym to wieeeelki kloc. Tak jak jeszua pisał ponad 310kg. To już bym wolał FJ1200 -kupisz taniej ostatnie wypusty za jakieś 8-9 tyś z kuframi, abs też ma i waży coś koło 260kg. Wielki wygodny motocykl dla dużego faceta. Bywają też niemieckie wersje 100KM, przy tej masie to nie aż tak wiele. NTV deuville, mam teraz revere i silnik dla dwóch osób tak do 140 jeszcze jakoś jedzie później już niestety nie chce. Jeśli rama deuville jest taka sama jak revere to na 120kg plus kobieta plus bagaże to już jednak będzie za dużo.

Z tego co padło do tej pory wg mnie zostaje FJ 1200, XJ 900 i chyba tyle. Oba jeśli zadbane szczycą się długimi przebiegami a poza tym to w miare proste motocykle - z dużym zapleczem części i baaardzo wygodne.

 

Ktoś proponował cbr 1000f - nie sądze żeby to był dobry motocykl dla turysty, troche za bardzo sportowy jednak aczkolwiek zależy co kto teges.

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio to tylko XJ 900 a najlepiej jak by sie trafiła z kuframi.

Albo

Honda Gold Wing :icon_question: i masz wszystko co potrzebujesz.

a osobiście polecam BMW ale cenowo to na pewno odpada

ale warto zobaczyć http://polskajazda.pl/Motocykle/BMW/K,1100,RS/18550

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki DL 650 VStrom ewentualnie DL 1000, chociaż za 10-15 tys. lepiej wziąć mniejszy. Moto nie spełnia dobrze żadnego z kryteriów, ale za taką cenę wyrwać sprzęt turystyczny czyli: najlepiej kardan, wielki bak, ekonomiczny silnik, dobra osłona aero , system kufrów, a do tego z racji małego doświadczenia w prowadzeniu niska masa i niski środek ciężkości to lepiej wziąć coś uniwersalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na kryteria jakimi sie kierujesz mozesz wziac pod rozwage BMW R1100GS.Wygoda,ladownosc,niskie spalanie i bezawaryjnosc to mocne strony tego "zelaza"Do tego naped walem kardana i troche innych drobnostek umilajacych zycie.A skandynawie goraco polecam jako cel wycieczki,szczegolnie zachodnie wybrzeze Norwegii.Nie jest tanio ale widoki rekompensuja wszystko:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na kryteria jakimi sie kierujesz mozesz wziac pod rozwage BMW R1100GS.Wygoda,ladownosc,niskie spalanie i bezawaryjnosc to mocne strony tego "zelaza"Do tego naped walem kardana i troche innych drobnostek umilajacych zycie.A skandynawie goraco polecam jako cel wycieczki,szczegolnie zachodnie wybrzeze Norwegii.Nie jest tanio ale widoki rekompensuja wszystko:)

moto fajne ale jak dla mnie nie ta cena

Edytowane przez elvis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie można polecić wszystkie serie R1100 czyli RS/GS/RT. W dodatku RS jest chyba ciut wcześniej produkowana i dłużej od reszty. Ale z kuframi to raczej za tą cenę to nie będzie nic. Poza tym mimo bardzo niskiego środka ciężkości to jednak masa dedykowana dla doświadczonych.

Edytowane przez Johny69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki DL 650 VStrom ewentualnie DL 1000, chociaż za 10-15 tys. lepiej wziąć mniejszy. Moto nie spełnia dobrze żadnego z kryteriów, ale za taką cenę wyrwać sprzęt turystyczny czyli: najlepiej kardan, wielki bak, ekonomiczny silnik, dobra osłona aero , system kufrów, a do tego z racji małego doświadczenia w prowadzeniu niska masa i niski środek ciężkości to lepiej wziąć coś uniwersalnego.

 

Tak czytam i czytam... i sie zastanawiam, kiedy w końcu ktoś wpadnie na ten pomysł...

Motocykl ani za ciężki, ani za mały na 2 osoby, ani za mocny na powroty po jawie, ani nie pali chyba więcej jak powinien. Dla 2 osób i tobołów może i litr lepszy, kwestia, czy będzie w tej cenie. Ale mimo wszystko chyba jest to dobra opcja pomyśleć nad Vstromem, czy to 650 czy to 1000. Na pewno bardziej turystyczny od proponowanych Xjot i NTfałek :eek: a przy tym znacznie poręczniejszy od europy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jaj akis inny jestem, ale jak dla mnie ta historia to pasuje dla jakiegos cruisera/choppera. Nagle zycie cie nudzi, postanawiasz ruszyc w swiat. Takich rzeczy nie robi sie na ntv czy transalpie, tylko kupuje sie choppera z kanapa z oparciem, wielka jak fotel, sakwami, szybą, ubiera skóry, malżonkę na tył, odpala sie sprzeta i w swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I marcin powyżej ma troche racji (ale czoper w krzyż za bardzo na dziurach rypie. O wiele ZA BARDZO :) ) Ale. Chyba zapominacie o budżecie kolegi. Jeżeli jest 12-15tys do wydania ( a jeszcze się trzeba ubrać) to zapomnijcie o BMW, ST, Stromach, czy temu podobnych. Ja wiem, mi sie tez podobają, ale też nie mam tyle kasy, więc?...

 

Realnie to bym jednak spoglądał na XJ900. Nawet FJ (choć byłaby ciut lepsza) może być za ciężka. jest jeszcze jedna rzecz. Nie zapominajcie, że w krajach umotocyklowionych coraz więcej miejsca w statystykach wypadków znajdują właśnie "reborn bikers" co to za młodu jakimś piździkiem jeździli, potem wsiedli na takei np. BMW, i po paru miesiącach zrobili sobie krzywdę.

Troszkę więcej pokory, czterdziecha to nie cmentarz, zacznij od czegoś łatwiejszego (jak ta xjta, mechanicznie też łatwa), a potem zamień. Zadbaną xjtę ZAWSZE spoko sprzedasz.

 

I jeszcze jedno - pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł. Zacznij od trasek weekendowych, potem coś w Polskę, a dopiero potem to "sky's the limit".

 

A co do kupna, to jestem zwolennkiem moto z niemiec. Z wielu względów. Kwestia posiedzenia na mobile.de i chęci zainwestowania paru kliometrów samochodem. Ale (wg. mnie) warto. I nawet wielkich przyczep nie trzeba. Ja wiozłem z tyłu kombiaka-gazolota - tanio wyszło :icon_razz:

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...