Jump to content

Turystyk dla dwojga spragnionych świata


Recommended Posts

Hmmm......a już myślałem że ktoś wspomni o Afryce, TDM lub Deauville.

Cóz....widocznie to sprzęt jeszcze nie dla mnie.

 

.......A co do ciuszków to jakoś damy radę.....

 

Tez kiedys myslalem Trampek i Devilka to ten sam silnik 61kM o ile w miescie i wypad nad wode jak najbardziej to w 2 osoby i z kuframi nie mowiac juz o autostradzie nie da sie trzymac podroznej 140km/h a na autostradzie to malo.

Africa, troche juz sprzet ekstremalny dla globtroterow, ale jesli lubisz takie klimaty i chcesz zwiedzac Mongolie ?

TDM zacny sprzet ja szukalem 2 sezony i nie znalazlem:-)Troche sprzet juz skomplikowany 2 pompy oleju, klopotliwe regulacje, czy nawet dolewanie oleju, brak kontrolki cisnienia czy poziomu oleju, wszystko to sprawia ze naprawde ciezko znalezc zadowalajacy stan. Kupilem CBF-a ;-) daje rade i pozycja mi pasuje pomimo 190cm wzrostu.

Moze DL czy SV, KLV? Ale nie wiem czy finansowo sie zmiescisz?

I spokojne 600 czy 650 da rade jak ktos mowi ze tylko litr to powiela kolejne mity.

Link to comment
Share on other sites

No wielkie dzięki za zainteresowanie.

ST - fajna maszyna, chyba najwygodniesza

Deauville - trafny wybór, fajne zintegrowane kufry

XJ - chyba trochę drobniejsza od pozostałych.....

Afryka - dla mnie potężna, wzbudza zaufanie

 

trudno wybrać......ale czekam na więcej opinii

 

z góry dziękuję

Link to comment
Share on other sites

No wielkie dzięki za zainteresowanie.

ST - fajna maszyna, chyba najwygodniesza

Deauville - trafny wybór, fajne zintegrowane kufry

XJ - chyba trochę drobniejsza od pozostałych.....

Afryka - dla mnie potężna, wzbudza zaufanie

 

trudno wybrać......ale czekam na więcej opinii

 

z góry dziękuję

 

tzn. ,że masz 160 wzrostu? i 120 kilo?

 

Bo jak tak to może być lekki problem z ,,kałdunem" bo bak masz raczej dość wysoki.. :icon_mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chodzi o CBR 100F to masz tu ją fajnie opisaną http://www.chudzikj.republika.pl/CBR1000F.htm

Jak na moje gusta to SV odpada

 

Zgadza sie moj blad, myslalem o DL V-Strom z rozpedu napisalem o SV.

Mimo wszystko najlepsze wyjscie to chyba poczciwa Dyversja 900 :icon_mrgreen:

Usiadz na niej (najlepiej z plecaczkiem) i wtedy ocenisz czy jest drobna;-)

Edited by Zbig
Link to comment
Share on other sites

JA gdybym dysponował owo gotówka i miał na celu turystykę motocyklową to bym jednak szedł w stronę ST kufry w standardzie czyli były projektowane z uwzględnieniem aerodynamiki i tył dla plecaczka napewno bardzo wygodny ale zrobisz jak chcesz

Link to comment
Share on other sites

No wielkie dzięki za zainteresowanie.

ST - fajna maszyna, chyba najwygodniesza

Deauville - trafny wybór, fajne zintegrowane kufry

XJ - chyba trochę drobniejsza od pozostałych.....

Afryka - dla mnie potężna, wzbudza zaufanie

 

st1100 nie wiem czy najwygodniejsza, ale na pewno najcięższa :crossy: osobiście odradzam: to motocykl dla ludzi, którzy mają dość praktyki, żeby te 300kg z górą utrzymać na parkingu. poza tym do oszczędnych to paneuropa nie należy, a rzadkie wizyty na stacjach zawdzięcza raczej rekordowej pojemności zbiornika paliwa, niż oszczędnemu gospodarowaniu. ładny i solidny opis tego motocykla walnął kiedyś Pietrasik dla śm, ale to było dawno temu

nt650v: gdyby nie to, że prędkości 120-140 z takim obciążeniem to będzie dla silnika męczące, to byłby do bardzo dobry wybór. poza tym zwracam uwagę na fakt, że choć kuferki są zintegrowane, to mają małą pojemność, a brak możliwości zdjęcia wymusza korzystanie w trasie z dodatkowych toreb, żeby zawartość wnieść np. do hotelu

xj900 ciut ciężkawa, użytkownicy narzekają też na wiotki widelec. poza tym byłaby fajna

xrv750: a czy użytkownicy "pochwalili" się już "wygodą" tego motocykla..? :icon_arrow:

 

Tak więc maszyna ma być :

- wygodna (zarówno z przodu jak i z tyłu), to priorytet – szczególnie dla drugiej połowy

- używana (cóż takie realia)

- ładowna (moje 120 kg żywej wagi plus „plecaczek” niczego sobie i towar to trochę daje.......)

- prędkość podróżna 120-140 zupełnie mi wystarczy

- na początek planuję trasy głownie po asfaltach, krętych i ze sporymi różnicami wysokości (chyba zaliczymy Skandynawię), ale nie tylko

- hmm...jakby tak jeszcze rzadko odwiedzać CPN-y i stacje obsługi to byłoby naprawdę wspaniale

 

tym niemniej uwzględniając twoje niewielkie obecnie doświadczenie na jednośladach celowałbym w deauville lub xj900

albo... poczytaj jak ja wybierałem ;)

jsz

 

ps. nie chciałbym być upierdliwy (a jestem), ale podobny temat motocykla turystycznego dla początkującego był w tym dziale kilka miesięcy temu. poczytaj sobie wątki z tego wyszukiwania, na pewno jeszcze kilka pomysłów znajdziesz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za dotychczasowe posty.

 

Jak na razie na podium zostały Honda ST i Deuville.

Faktycznie na ST trochę mała podaż.

Za to Deauvile dużo.

 

Może macie jakieś ciekawe i pewne egzemplarze na widoku.

Zastanawiam się też nad odwiedzeniem naszych "sąsiadów".

Jak teraz wygląda cała procedura ze sprowadzeniem.

 

Może podejmiecie temat?

Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się też nad odwiedzeniem naszych "sąsiadów".

Jak teraz wygląda cała procedura ze sprowadzeniem.

 

dział "przepisy" na forum, tam jest wszystko dokładnie opisane, nawet przyklejony wątek jest. a niektóre etapy lub wątpliwości nawet po kilkanaście razy, jak się trafiali pytający z organiczną niechęcią do wyszukiwarki... :icon_arrow:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Link to comment
Share on other sites

Moja Honda waży tez prawie 250 Kg a ja duży nie jestem (174 cm/74 kg) a nie mam kłopotu z opanowaniem machina na parkingu

 

wg. bikez.com 240kg gotowa do jazdy (tyle, co moja kanapa), a paneuropa w tym samym stanie ponad 310, i to dane dla wersji bez abs... to tylko tak gwoli czytelności porównania

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Link to comment
Share on other sites

No spoko może i tak tylko mam w niej parę gadżetów(znaczy teraz nie mam) które podnoszą masę dlatego piszę "prawie"

a jeśli środek ciężkości jest nisko to waga nie ma aż tak dużego znaczenia(tak mi sie wydaje przynajmniej)

Link to comment
Share on other sites

ST nie jest ekonomiczna, V4 przy tej pojemności robi swoje a poza tym to wieeeelki kloc. Tak jak jeszua pisał ponad 310kg. To już bym wolał FJ1200 -kupisz taniej ostatnie wypusty za jakieś 8-9 tyś z kuframi, abs też ma i waży coś koło 260kg. Wielki wygodny motocykl dla dużego faceta. Bywają też niemieckie wersje 100KM, przy tej masie to nie aż tak wiele. NTV deuville, mam teraz revere i silnik dla dwóch osób tak do 140 jeszcze jakoś jedzie później już niestety nie chce. Jeśli rama deuville jest taka sama jak revere to na 120kg plus kobieta plus bagaże to już jednak będzie za dużo.

Z tego co padło do tej pory wg mnie zostaje FJ 1200, XJ 900 i chyba tyle. Oba jeśli zadbane szczycą się długimi przebiegami a poza tym to w miare proste motocykle - z dużym zapleczem części i baaardzo wygodne.

 

Ktoś proponował cbr 1000f - nie sądze żeby to był dobry motocykl dla turysty, troche za bardzo sportowy jednak aczkolwiek zależy co kto teges.

Edited by pack84
Link to comment
Share on other sites

Suzuki DL 650 VStrom ewentualnie DL 1000, chociaż za 10-15 tys. lepiej wziąć mniejszy. Moto nie spełnia dobrze żadnego z kryteriów, ale za taką cenę wyrwać sprzęt turystyczny czyli: najlepiej kardan, wielki bak, ekonomiczny silnik, dobra osłona aero , system kufrów, a do tego z racji małego doświadczenia w prowadzeniu niska masa i niski środek ciężkości to lepiej wziąć coś uniwersalnego.

Link to comment
Share on other sites

Patrzac na kryteria jakimi sie kierujesz mozesz wziac pod rozwage BMW R1100GS.Wygoda,ladownosc,niskie spalanie i bezawaryjnosc to mocne strony tego "zelaza"Do tego naped walem kardana i troche innych drobnostek umilajacych zycie.A skandynawie goraco polecam jako cel wycieczki,szczegolnie zachodnie wybrzeze Norwegii.Nie jest tanio ale widoki rekompensuja wszystko:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...