Skocz do zawartości

Dodadkowy pierscien na tloku w motorze wsk 125 ccm


JeLoN3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Orginalna czeska jawka była na 2 pierścienie

Oryginalnie miałem dwa pierścienie.(...) Jawka 50 oryginalnie miała dwa pierścieni.

Czytaj uwazniej moje posty.

Możecie to poprzeć jakimś oryginalnym rysunkiem złożeniowym ew. przekrojem? To rozwieje raz na zawsze wątpliwości.. Może dowiem się czegoś nowego... :crossy:

 

Do autora postu. Polecam zaopatrzyć się w książkę "TUNING - zwiększanie sprawności silników spalinowych" autor Tomasz Sałek. Zapewniam że po jej przeczytaniu nie będziesz zadawał tego rodzaju pytań.

Przy typowo sportowych przeróbkach pozostawiano jeden pierścień dodatkowo zmniejszając jego grubość. No ale to jest już wyższa szkoła jazdy ;)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak śmigałem :lalag: Jawką 50 to upatrzyłem na giełdzie tłok z trzema pierścieniami.

Fabrycznie tłok miał dwa pierścienie. Po założeniu tego tłoka okazało sie, że silnik mocniej sie nagrzewał a wzrost mocy był nieodczuwalny. Silnik nie wkrecał sie za to szybko na obroty. Kiedy zdjąłem jeden pierścień silniczek znów ładnie pracował.

 

Orginalna czeska jawka była na 2 pierścienie, jak ktoś chce można takie jeszcze kupić oczywiście na dwóch silnik pracował lepiej. Trzeci pierscień może spowodować wzrost kopresji przy małych obrotach. Ale silnik bedzie sie bardziej grzał i motor bedzie wolniejszy.

 

 

A ja zacytuje wypowiedz znajomego z forum.

Ja napisze na koniec tylko tyle.!!

Dwupierścieniowe tłoki montowane były tylko w jawkach z zablkowana moca sprowadzanych na polski rynek. w jawkach z czech i tych z pierwszego okresu importu były oryginalnie 3 pierścienie. mam polską, czeska i angielska instrukcje obsługi oraz angielska napraw gdzie wyraznie widac tłoki z 3 pierscieniemi. z dwoma natomiast zawsze były w ogarze 200.

Sam miałem 2 jawki i 1 ogara a kilka naprawiałem i wiem to tez z doswiadczenia.

Na 3 pierscieniach silnik robi wiekszy przebieg bez utraty mocy.

 

W silnikach jawki tłoki 3 pierścieniowe były stosowane oryginalnie .Mozna to zobaczyc w czeskich instrukcjach obsługi . W mojej jawce z 1974r jest oryginalny tłok 3 pierścieniowy. Dopiero w silnikach ogara 200 stosowano 2 pierścienie. Silnik ten i tak nie rozwijał takiej mocy co w jawce ale koszty produkcji tłoków były nizsze co było ważne w dobie kryzysu gospodarczego.

Owszem 3 pierścienie stawiaja większy opor ale i zwiększają kompreśję. Dlatego silnik jawki ma mniejszy spadek kompresji w funkcji przebiegu .

Kiedys za komuny mozan było kupic tłoki 2 pierścieniowe do jawki i po kilkuset kilometrach moc silnka na nim spadała bo zwiększały sie rowki na pierścienie i kompresja spadała.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mocnesilniki potrafili robić z javy 350 ale wiązało sie to xz kompleksowym tuningiem cylindrów wydechów tłoków skrzyn korbowych wąłów łożysk itd. ale niestety żywotność nie sprawdziałby sie w codziennej eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem nowy cylinder do ogara 200 i tłok nominał i były 3 pierscienie.Kupiłem Ogarka od wójka,ale był strasznie słaby w ogóle niechciał jechac,po wrzuceniu 3 słabnoł i było trzeba redukowac.Co sie okazało niebyło wcale jednego pierscienia,wiec pojechałem do skleku i kupiłem nowy cylinder i tłok na 3pierscienie,jak załozyłem,moto miał całkiem ładnego kopa:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki temat już wałkowany milion razy!!! są silniki z 4-ema pierścieniami, 3, 2, 1 i bez pierścieni. wszystko zależy od konstruktora, zakładającego jakie silnik będzie osiągał obroty , ile pierścień musi odprowadzić ciepła, i jakie przedmuchy musi zlikwidować.

4pierścienie-silniki4t

3pierścienie-silniki 4t,2t

2pierścieni-silniki 2t

1pierścień -silniki 2t wysokoobrotowe typu cross

bez pierścieni- silniki modelarskie ponad 30 tyś obr....

w żadnym wypoadku nie zdejmujcie albo nie dokładajcie dodatkowych pierścieni do silnika którego nie modyfikujecie bo nie ma to sensu ani logicznego poparcia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...