Wyczes Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Orginalna czeska jawka była na 2 pierścienieOryginalnie miałem dwa pierścienie.(...) Jawka 50 oryginalnie miała dwa pierścieni.Czytaj uwazniej moje posty.Możecie to poprzeć jakimś oryginalnym rysunkiem złożeniowym ew. przekrojem? To rozwieje raz na zawsze wątpliwości.. Może dowiem się czegoś nowego... :crossy: Do autora postu. Polecam zaopatrzyć się w książkę "TUNING - zwiększanie sprawności silników spalinowych" autor Tomasz Sałek. Zapewniam że po jej przeczytaniu nie będziesz zadawał tego rodzaju pytań.Przy typowo sportowych przeróbkach pozostawiano jeden pierścień dodatkowo zmniejszając jego grubość. No ale to jest już wyższa szkoła jazdy ;) Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 "Przy typowo sportowych przeróbkach pozostawiano jeden pierścień dodatkowo zmniejszając jego grubość. No ale to jest już wyższa szkoła jazdy " yyyyy CAgiva Mito 125 z tłokiem Vertexa? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Jak śmigałem :lalag: Jawką 50 to upatrzyłem na giełdzie tłok z trzema pierścieniami.Fabrycznie tłok miał dwa pierścienie. Po założeniu tego tłoka okazało sie, że silnik mocniej sie nagrzewał a wzrost mocy był nieodczuwalny. Silnik nie wkrecał sie za to szybko na obroty. Kiedy zdjąłem jeden pierścień silniczek znów ładnie pracował. Orginalna czeska jawka była na 2 pierścienie, jak ktoś chce można takie jeszcze kupić oczywiście na dwóch silnik pracował lepiej. Trzeci pierscień może spowodować wzrost kopresji przy małych obrotach. Ale silnik bedzie sie bardziej grzał i motor bedzie wolniejszy. A ja zacytuje wypowiedz znajomego z forum.Ja napisze na koniec tylko tyle.!!Dwupierścieniowe tłoki montowane były tylko w jawkach z zablkowana moca sprowadzanych na polski rynek. w jawkach z czech i tych z pierwszego okresu importu były oryginalnie 3 pierścienie. mam polską, czeska i angielska instrukcje obsługi oraz angielska napraw gdzie wyraznie widac tłoki z 3 pierscieniemi. z dwoma natomiast zawsze były w ogarze 200.Sam miałem 2 jawki i 1 ogara a kilka naprawiałem i wiem to tez z doswiadczenia.Na 3 pierscieniach silnik robi wiekszy przebieg bez utraty mocy. W silnikach jawki tłoki 3 pierścieniowe były stosowane oryginalnie .Mozna to zobaczyc w czeskich instrukcjach obsługi . W mojej jawce z 1974r jest oryginalny tłok 3 pierścieniowy. Dopiero w silnikach ogara 200 stosowano 2 pierścienie. Silnik ten i tak nie rozwijał takiej mocy co w jawce ale koszty produkcji tłoków były nizsze co było ważne w dobie kryzysu gospodarczego.Owszem 3 pierścienie stawiaja większy opor ale i zwiększają kompreśję. Dlatego silnik jawki ma mniejszy spadek kompresji w funkcji przebiegu .Kiedys za komuny mozan było kupic tłoki 2 pierścieniowe do jawki i po kilkuset kilometrach moc silnka na nim spadała bo zwiększały sie rowki na pierścienie i kompresja spadała. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossmen7 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Silnik WSK to poligon doświadczalny.Metody zaczerpnięte z kartingu.Koledzy wyciagali sporo mocy różnymi metodami ale to temat dosyć obszerny.Obniżenie głowicy o 1,5 mm,polerowanie kanałow,podkowa w komorze korbowej itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 bardzo mocnesilniki potrafili robić z javy 350 ale wiązało sie to xz kompleksowym tuningiem cylindrów wydechów tłoków skrzyn korbowych wąłów łożysk itd. ale niestety żywotność nie sprawdziałby sie w codziennej eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Nowoczesne motory mają 1 pierścień.To po co montować nie wiadomo ile. Montowanie dodatkowego jest trochę bezsensowne no bo zwiększa tarcie a to powoduje że szlif będziemy robili częściej a i będzie się szybko grzał :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 1 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2008 Nowoczesne motory mają 1 pierścień. Które? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Które? :icon_rolleyes: Crossowe 2t, a pozostale niewiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włochaty Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 ja kupowałem nowy cylinder do ogara 200 i tłok nominał i były 3 pierscienie.Kupiłem Ogarka od wójka,ale był strasznie słaby w ogóle niechciał jechac,po wrzuceniu 3 słabnoł i było trzeba redukowac.Co sie okazało niebyło wcale jednego pierscienia,wiec pojechałem do skleku i kupiłem nowy cylinder i tłok na 3pierscienie,jak załozyłem,moto miał całkiem ładnego kopa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 8 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 chłopaki temat już wałkowany milion razy!!! są silniki z 4-ema pierścieniami, 3, 2, 1 i bez pierścieni. wszystko zależy od konstruktora, zakładającego jakie silnik będzie osiągał obroty , ile pierścień musi odprowadzić ciepła, i jakie przedmuchy musi zlikwidować. 4pierścienie-silniki4t 3pierścienie-silniki 4t,2t2pierścieni-silniki 2t1pierścień -silniki 2t wysokoobrotowe typu crossbez pierścieni- silniki modelarskie ponad 30 tyś obr....w żadnym wypoadku nie zdejmujcie albo nie dokładajcie dodatkowych pierścieni do silnika którego nie modyfikujecie bo nie ma to sensu ani logicznego poparcia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 jeśli chcesz polepszyć osiągi silnika poczytaj to o tym: www.wsk.go.pl :buttrock: Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.