BenZephyr Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 witam, gdzieś wyczytałem, że by w Zephyrze zmniejszyć liczbę obrotów i zarazem spalanie można założyć zębatkę o innej ilośći zębow, nie pamiętam czy to była tylna, czy przednia i o ile zębów. przerabiał może ktoś ten temat ? pzdr. Cytuj http://www.mag-moto.plSKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BenZephyr Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 witam, gdzieś wyczytałem, że by w Zephyrze zmniejszyć liczbę obrotów i zarazem spalanie można założyć zębatkę o innej ilośći zębow, nie pamiętam czy to była tylna, czy przednia i o ile zębów. przerabiał może ktoś ten temat ? pzdr. Cytuj http://www.mag-moto.plSKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Można zmienić. Do Zephyra są przednie i tylne zebatki (większe i mniejsze). Ale jaki efekt to przyniesie musisz sam sprawdzić. Jak zmniejszysz przełozenie to spalanie spadnie, ale jak zmniejszysz za bardzo to może wzrosnąc przy dużej prędkosci no i oczywiście pogorszysz przyspieszenia i elastyczność, zwłaszcza na ostatnim biegu. Ja mam zmienione w Diversion 600 więc radze na początek jeden ząb więcej na przedniej zębatce, możesz dwa mniej na tylnej, ale tylna jest droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 ja kiedyś śmigałem KZ750 - na początek proponuję zmniejszyć tył max o 2 zęby. w Zefirach są strasznie krótkie biegi - zmana zębatki tylnej na mniejszą nie pogorszy odczuwalnie przyspiecha, spadną trochę obroty i spalanie... jak jeździsz turystycznie to odczujesz zmianę. Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam, to cuś chyba źle słyszałeś. Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania? Nie słuchaj rad domorosłych guru mechaniki, polegaj na opiniach specjalistów. Ja specem nie jestem, ale na forum masz ich przynajmniej kilku (wśród modów), zapytaj ich. Pozdrawiamucio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam, to cuś chyba źle słyszałeś. Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania? Nie słuchaj rad domorosłych guru mechaniki, polegaj na opiniach specjalistów. Ja specem nie jestem, ale na forum masz ich przynajmniej kilku (wśród modów), zapytaj ich. Pozdrawiamucio Witam a to samo co jazda na roznych biegach tyle, ze spalania sredniego mozesz nie poprawic. Spalisz moze mniej na trasie ale przy czestym rozpedzaniu lub jezdzie we dwoje mozesz spalic wiecej. Konstruktor juz nad tym pomyslal za Ciebiepozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam a to samo co jazda na roznych biegach tyle, ze spalania sredniego mozesz nie poprawic. Spalisz moze mniej na trasie ale przy czestym rozpedzaniu lub jezdzie we dwoje mozesz spalic wiecej. Konstruktor juz nad tym pomyslal za Ciebiepozdrawiam Tak jak napisałem, mechanior nie jestem, ale pewne fizyczne zjawiska staram się przekładać na posiadaną (nie za dużą) wiedzę (o motocyklach).Janusz, zębatki są, nazwijmy to, odbiornikami. Odbierają moc i moment z silnika. Obroty wytwarza sam silnik. Jak więc odbiornik może wpływać na pracę nadajnika?Jeżeli się mylę to sorry. Wytłumaczcie mi, zawsze chętnie czegoś się nauczę :buttrock: Wiedzę niczem gąbka chłonę :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 (...) Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania? (...)Ma, bardzo dużo. Zmiana przełożenia wtórnego zmienia obroty silnika przy danej prędkości na danym biegu.Niech się wypowie ktoś, kto eksperymentował na swoim Zefirku, zaś filozofom dziękujemy.Jest kilka modeli motocykli, gdzie zmiana przełożenia wtórnego poprawiła walory trakcyjne, choćby XJ600 51J, gdzie użytkownicy często zakładają zębatkę zdawczą większą o jeden ząb i chwalą sobie to w turystyce bez odczuwalnego pogorszenia w jeździe solo po mieście.W moich GS500 zmieniam zębatkę zdawczą na ząb mniejszą, co poprawia odczuwalnie dynamikę, przy niezmienionej prędkości maksymalnej i zużyciu paliwa. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 filozofom dziękujemy Tomek, napisałem, że czekam na sprostowanie, jeżeli nie mam racji. Więc komentarze o filozofach możesz sobie darować, bo nie upieram się jak muł przy swoim, tylko proszę o oświecenie mnie. Jasne? ucio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Jasne. Przepraszam. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ucio Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Jasne. Przepraszam. Jak napisałem, to, co wiem z fizyki - ja, filolog :biggrin: - przekładam sobie na motocykle. Staram się zrozumieć i przyswoić najwięcej jak mogę. Czasem idzie opornie, czasem ktoś celowo w błąd wprowadza... Sorry za moją nerwową reakcję :notworthy: Oby jak najczęściej rozwiązywać spory "polubownie". Więc dzięki i pozdrawiam z Wrocławia :rolleyes: ucio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BenZephyr Opublikowano 30 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dzięki,jeżdzę zdecydowanie turystycznie, na przyspieszeniach tak bardzo mi nie zalezy,szkoda ze w zefirze nie ma 6 biegu. Cytuj http://www.mag-moto.plSKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 (edytowane) ... Konstruktor juz nad tym pomyslal za CiebieKonstruktor pomyślał i wybrał jakiś kompromis, między maksymalną predkością, przyspieszeniem, najmniejszym zużyciem paliwa, jazdą solo czy z pasażerem i zestawem kufrów. Nie ma uniwersalnch motocykli i nie ma też idealnych przełożeń, wszystko jest kompromisem. Na szczescie posiadacze motocykli z łańcuchowym przeniesieniem napędu mogą sobie dobrać przełożenie do własnych potrzeb. To jedna z zalet "napędu" łańcuchem. Edytowane 30 Stycznia 2008 przez sorier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 (edytowane) Jest kilka modeli motocykli, gdzie zmiana przełożenia wtórnego poprawiła walory trakcyjne, choćby XJ600 51J, gdzie użytkownicy często zakładają zębatkę zdawczą większą o jeden ząb i chwalą sobie to w turystyce bez odczuwalnego pogorszenia w jeździe solo po mieście. Wiem coś o tym ( mam własnie XJ 600 51J )W trasce obroty sa niższe bez odczuwalnego pogorszenia dynamiki.Spada spalanie i silnik ma wyraźnie lżej :notworthy:Na sprintach spod świateł mi nie zależy.Polecam taki mnewr z zębatkami jeli istnieje tak możliwość Edytowane 30 Stycznia 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dzięki,jeżdzę zdecydowanie turystycznie, na przyspieszeniach tak bardzo mi nie zalezy,szkoda ze w zefirze nie ma 6 biegu.Nie masz w prawdzie szóstego biegu, ale za to skrzynia jest tak zestopniowana, że piątka odpowiada szóstce w moto z taka skrzynia. Tak przy okazji to mozemu tu w trójkę porównać zachowanie tych silników, bo zarówno w twoim zephyrze, moim "gpz", i "z" ucia siedzą takie same silniki. Moze jeszcze ktoś od zr7 się odezwie? :icon_idea:pozdroo Wiem coś o tym ( mam własnie XJ 600 51J )W trasce obroty sa niższe bez odczuwalnego pogorszenia dynamiki.Spada spalanie i silnik ma wyraźnie lżej ;)Na sprintach spod świateł mi nie zależy.Polecam taki mnewr z zębatkami jeli istnieje tak możliwośća o ile zębów zmieniłeś i o ile spadły obroty? pytam bo też zastanawiam się nad takim zabiegiem u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.