Skocz do zawartości

zębatki napędu, Kawasaki Zephyr 750


BenZephyr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

gdzieś wyczytałem, że by w Zephyrze zmniejszyć liczbę obrotów i zarazem spalanie można założyć zębatkę o innej ilośći zębow, nie pamiętam czy to była tylna, czy przednia i o ile zębów.

 

przerabiał może ktoś ten temat ?

 

pzdr.

http://www.mag-moto.pl

SKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

gdzieś wyczytałem, że by w Zephyrze zmniejszyć liczbę obrotów i zarazem spalanie można założyć zębatkę o innej ilośći zębow, nie pamiętam czy to była tylna, czy przednia i o ile zębów.

 

przerabiał może ktoś ten temat ?

 

pzdr.

http://www.mag-moto.pl

SKLEP INTERNETOWY Z UŻYWANĄ ODZIEŻĄ MOTOCYKLOWĄ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmienić. Do Zephyra są przednie i tylne zebatki (większe i mniejsze). Ale jaki efekt to przyniesie musisz sam sprawdzić. Jak zmniejszysz przełozenie to spalanie spadnie, ale jak zmniejszysz za bardzo to może wzrosnąc przy dużej prędkosci no i oczywiście pogorszysz przyspieszenia i elastyczność, zwłaszcza na ostatnim biegu. Ja mam zmienione w Diversion 600 więc radze na początek jeden ząb więcej na przedniej zębatce, możesz dwa mniej na tylnej, ale tylna jest droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kiedyś śmigałem KZ750 - na początek proponuję zmniejszyć tył max o 2 zęby. w Zefirach są strasznie krótkie biegi - zmana zębatki tylnej na mniejszą nie pogorszy odczuwalnie przyspiecha, spadną trochę obroty i spalanie... jak jeździsz turystycznie to odczujesz zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to cuś chyba źle słyszałeś. Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania?

 

Nie słuchaj rad domorosłych guru mechaniki, polegaj na opiniach specjalistów. Ja specem nie jestem, ale na forum masz ich przynajmniej kilku (wśród modów), zapytaj ich.

 

Pozdrawiam

ucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to cuś chyba źle słyszałeś. Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania?

 

Nie słuchaj rad domorosłych guru mechaniki, polegaj na opiniach specjalistów. Ja specem nie jestem, ale na forum masz ich przynajmniej kilku (wśród modów), zapytaj ich.

 

Pozdrawiam

ucio

 

 

Witam

 

a to samo co jazda na roznych biegach

 

tyle, ze spalania sredniego mozesz nie poprawic. Spalisz moze mniej na trasie ale przy czestym rozpedzaniu lub jezdzie we dwoje mozesz spalic wiecej. Konstruktor juz nad tym pomyslal za Ciebie

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

a to samo co jazda na roznych biegach

 

tyle, ze spalania sredniego mozesz nie poprawic. Spalisz moze mniej na trasie ale przy czestym rozpedzaniu lub jezdzie we dwoje mozesz spalic wiecej. Konstruktor juz nad tym pomyslal za Ciebie

pozdrawiam

 

Tak jak napisałem, mechanior nie jestem, ale pewne fizyczne zjawiska staram się przekładać na posiadaną (nie za dużą) wiedzę (o motocyklach).

Janusz, zębatki są, nazwijmy to, odbiornikami. Odbierają moc i moment z silnika. Obroty wytwarza sam silnik. Jak więc odbiornik może wpływać na pracę nadajnika?

Jeżeli się mylę to sorry. Wytłumaczcie mi, zawsze chętnie czegoś się nauczę :buttrock: Wiedzę niczem gąbka chłonę :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Co ma liczba zębów do obrotów silnika? Idąc dalej - do spalania?

 

(...)

Ma, bardzo dużo. Zmiana przełożenia wtórnego zmienia obroty silnika przy danej prędkości na danym biegu.

Niech się wypowie ktoś, kto eksperymentował na swoim Zefirku, zaś filozofom dziękujemy.

Jest kilka modeli motocykli, gdzie zmiana przełożenia wtórnego poprawiła walory trakcyjne, choćby XJ600 51J, gdzie użytkownicy często zakładają zębatkę zdawczą większą o jeden ząb i chwalą sobie to w turystyce bez odczuwalnego pogorszenia w jeździe solo po mieście.

W moich GS500 zmieniam zębatkę zdawczą na ząb mniejszą, co poprawia odczuwalnie dynamikę, przy niezmienionej prędkości maksymalnej i zużyciu paliwa.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filozofom dziękujemy

 

Tomek, napisałem, że czekam na sprostowanie, jeżeli nie mam racji. Więc komentarze o filozofach możesz sobie darować, bo nie upieram się jak muł przy swoim, tylko proszę o oświecenie mnie. Jasne?

 

ucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne. Przepraszam.

 

Jak napisałem, to, co wiem z fizyki - ja, filolog :biggrin: - przekładam sobie na motocykle. Staram się zrozumieć i przyswoić najwięcej jak mogę. Czasem idzie opornie, czasem ktoś celowo w błąd wprowadza... Sorry za moją nerwową reakcję :notworthy:

Oby jak najczęściej rozwiązywać spory "polubownie". Więc dzięki i pozdrawiam z Wrocławia :rolleyes:

 

ucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Konstruktor juz nad tym pomyslal za Ciebie

Konstruktor pomyślał i wybrał jakiś kompromis, między maksymalną predkością, przyspieszeniem, najmniejszym zużyciem paliwa, jazdą solo czy z pasażerem i zestawem kufrów. Nie ma uniwersalnch motocykli i nie ma też idealnych przełożeń, wszystko jest kompromisem. Na szczescie posiadacze motocykli z łańcuchowym przeniesieniem napędu mogą sobie dobrać przełożenie do własnych potrzeb. To jedna z zalet "napędu" łańcuchem.

Edytowane przez sorier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest kilka modeli motocykli, gdzie zmiana przełożenia wtórnego poprawiła walory trakcyjne, choćby XJ600 51J, gdzie użytkownicy często zakładają zębatkę zdawczą większą o jeden ząb i chwalą sobie to w turystyce bez odczuwalnego pogorszenia w jeździe solo po mieście.

 

 

Wiem coś o tym ( mam własnie XJ 600 51J )

W trasce obroty sa niższe bez odczuwalnego pogorszenia dynamiki.

Spada spalanie i silnik ma wyraźnie lżej :notworthy:

Na sprintach spod świateł mi nie zależy.

Polecam taki mnewr z zębatkami jeli istnieje tak możliwość

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki,

jeżdzę zdecydowanie turystycznie, na przyspieszeniach tak bardzo mi nie zalezy,

szkoda ze w zefirze nie ma 6 biegu.

Nie masz w prawdzie szóstego biegu, ale za to skrzynia jest tak zestopniowana, że piątka odpowiada szóstce w moto z taka skrzynia.

Tak przy okazji to mozemu tu w trójkę porównać zachowanie tych silników, bo zarówno w twoim zephyrze, moim "gpz", i "z" ucia siedzą takie same silniki. Moze jeszcze ktoś od zr7 się odezwie? :icon_idea:

pozdroo

 

Wiem coś o tym ( mam własnie XJ 600 51J )

W trasce obroty sa niższe bez odczuwalnego pogorszenia dynamiki.

Spada spalanie i silnik ma wyraźnie lżej ;)

Na sprintach spod świateł mi nie zależy.

Polecam taki mnewr z zębatkami jeli istnieje tak możliwość

a o ile zębów zmieniłeś i o ile spadły obroty? pytam bo też zastanawiam się nad takim zabiegiem u siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...