panter79 Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 dziendobry.czytam temat zx...robilem to alo nieuwaznie lub pobierznie bo nic nie znalazlem na temat pekajacych ram w zx9r z lat 98 w gore...chcial bym 'uslyszec' opinje osob ktore tego doswiadczyly lub cos o tym wiedza a nie ze w jakiejs gazecie o tym czytali...a podaje jeszcze link http://grupy.scigacz.pl/Pekajace,ramy,w,zx...28,2006_12.html odniescie sie do tego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 W rocznikach 98-01 może się zdarzyć, powodem tradycyjnie głównie latanie na kole (więc nie tak bez powodu). W rocznikach 02-03 już nie (zupełnie zmieniona konstrukcja ramy) Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 z naszego forum Spidi miał taką kawe zx9r. Uzywał jej do stuntu i o zacierających panewkach ani pekajacych ramach nic nie mówił. Wrecz o takich "atrakcjach" zaprzeczał. Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Ja jak spawałem rame w swojej ZX-6R w zakładzie, to gośc przywiózł busem własnie ZX-9R do spawania. Nie miała dzwona, ale ponoć użytkował ją od nowości wyłącznie na torze, więc nie miała lekko... No ale nie o to chodzi, żeby kupić szybki sprzęt po to by jeździć nim 100km/h i mocno nie hamowac bo sie rama złamie :wink: Jakoś R1, GSXR czy RR latają na gumie i prędzej zatrą panewki a rama nie do zdarcia :banghead: Nie wiem które roczniki, ale kawy miały niedopracowane ramy i tutaj nie ma o czym mówić!!!Zresztą ja dokładnie to samo przezyłem w swojej ZX-6R :banghead: Zawsze pękaja obok wlotów powietrza... Jak i moja tak i ta ZX-9R miały pęknięcia dokładnie w tych samych miejscach... Było wiele dyskusji, a nawet kłotni na temat pękających ram w kawach - uzyj szukajki... Każda firma ma jakieś wpadki... A to była akurat niewybaczalna wpadka Kawy.... Ps. W Hayabusach też łamią sie tylne stelaże - i akurat SUZUKI nie zamierzam bronić - dali dupy i tyle :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
COBAR Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 w kawasaki dali dupy z 6-kami jest to po prostu wada konstrukcyja.wiem na pewno ze problem pekajacych ram nie dotyczyl modelu zx7r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 (edytowane) Co do zx7 to potwierdzam. Mamy tu taką jedna która jest bezlitosnie jezdzona na gumie i zadnych problemów z silnikiem i ramą. MłodyWilk - powiedz, gdzie spawałeś tą swoją rame?mozna tak? i co to była za rama - alum czy stalowa? I jak mocno była pęknieta? Edytowane 31 Stycznia 2008 przez Arni GS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enZo Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Było wiele dyskusji, a nawet kłotni na temat pękających ram w kawach - uzyj szukajki... Każda firma ma jakieś wpadki... A to była akurat niewybaczalna wpadka Kawy.... Dokładnie.Kłótnie że nie penkają to zazwyczaj wszczynają sami użytkownicy KAWY. A penkają ;) Nie rozumiem, jak by ja twierdził że napinacze rozrządu są OK w CBR jak wszyscy wiedzą że nie są :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Co do ZX6 a ZX9 to wyczytałem kiedyś że jest taka różnica że w 6 rama pęka przy wlotach a w 9 przy główce ramy ale to nie żadna reguła bo może być różnie. Nie wiem jak w późniejszych modelach ale w tych do 2001 roku zjawisko napewno występuje. Sam fakt jest taki że za miedzą firma Kawasaki wymieniała ramy bez żadnego ale przyznając się jednocześnie do błędu a w polsce nawet na gwarancji nie było opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 MłodyWilk - powiedz, gdzie spawałeś tą swoją rame?mozna tak? i co to była za rama - alum czy stalowa? I jak mocno była pęknieta? ZX-6R ma ramę aluminiową Oczywiście, że tak nie mozna :biggrin: Powinno się wymienić rame i tyle... Spawałem rame w Lassociach koło Leszna - jest tam warsztat motocyklowy, a dodatkowo mają tzw. kaltakę z siłownikami olejowymi o bardzo duzej sile... W motocyklu którym peka lub pekła rama geometria ramy jest już przestawiona, także samo pospawanie nic nie da. Najpierw trzeba ramę wyprostowac i w takim położeniu spawać. Samym spawaniem zajmuje sie oddzielny gośc który pracuje w tym już lata...Samo spawanie nie jest proste, bo wewnatrz rama jest zalana gumą usztywanijąca która sie poporstu topi przy wysokiej temperaturze... wiec trzeba spawać po kawałku i chłodzić ramę... Cała przyjemność łącznie z malowaniem kosztowała mnie wtedy 1000zł. Gość daje na to dożywotnią gwarancję :) Choc zabrania latania na gumie... :biggrin: Moja rama po spawaniu wytrzymała w moich rękach 12 tyś km gdzie wiekszośc tras było jeżdzone w dwie osoby... a później następnemu włascicielowi umarł silnik a rama była nie do zdarcia :) Mimo iż nie pękła do samego końca to ile ja sie zawsze starchu najadłem... Każda zaliczona poważniejsza dziura kończyła sie na obmacywaniu ramy i szukaniu wyczuwalnych rys :eek: Rama zaczyna pękać od spodu wzdłuż ramy w miejscu dolotów(obok gaźników), a zaczyna się to pojawieniem małych rysek. Dlatego tam zawsze macałem rame po dziurach :eek: I jeszce jedno - przed malowaniem w miejscach spawu nakładany jest szpachel, zeby ładnie to wyglądało.... Kiedyś wymieniam filtr powietrza, sciagam bak, patrze na rame od srodka a tam rychy jak cholera ;) Mówie o ku**a!!! Okazało się, ze popekał tylko szpachel od temperatury silnika :biggrin: A wracając do tej ZX-9R. Gośc przyjechał po 2 tygodniach z reklamajcą bo znowu puściła rama... Nie było rady - po wewnętrznej stronie musieli wspawac wzmocnienia. Więcej reklamacji na nią już nie było:) Ogólnie jest to zrobienia, motocykl nie sciagał w rzadną strone i prowadził sie wzorowo... Ale napewno przy takich spawach osłabia sie materiał i nigdy nie ma tej 100% pewności...Jak to lubi - ryzyk fizyk :) Ja raczej już wiecej bym sie na to nie zgodził :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 1000zł to zawsze taniej niz kupic nową ramę, a jak jest to zrobione porządnie, to czemu nie. Tak z ciekawosci pytałem. Dzieki za wyczerpująca odpowiedz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CRASH Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 Co do modelu ZX9 z 2000-2001 to na pewno nie pęka przy normalnej jeżdzie , ziomek ma taką po szlifie kupił , miała 13tys teraz ma 39tyś km i nie ma żadnych oznak pękania ramy, jedynym sporym mankamentem w kawach 6 i 9 to padające skrzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.