gikser Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Witam Temat moze dziwny,pewnie niewielkie grono uzytkownikow bawi sie w takie rzeczy,ale prosze o informacje ludzi którzy maja doswiadczenie w tym temacie ,a mianowicie jaki maksymalny stopien sprezania stosowaliscie w silniku,zaznaczam ze nie chodzi mi fabryczne dane ,a o własne modyfikacje,jakiego paliwo stosowaliscie ,jak zachowuje sie jednostka napedowa po takich przeróbkach (samozapłon itp.).Jezeli ktos sie w to bawił to prosze takze o info jaki silnik poddawał modyfikacji ,jaki stopien sprezania osiagał,oraz jak podnosił stopien sprezania. pozdrawiam i zapraszam do dyskusji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Kiedys kiedys planowalismy głowice w simsonie, i osiągnał stopien sprzeżania 12,5, jezdził na zwykłym paliwie 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 O jaki motocykl chodzi ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 W starej książce znalazłem ten wykres: http://img166.imageshack.us/img166/6899/st...prezaniaqn2.jpg stopień sprężania i liczba oktanowa sa zależne od siebie, co prawda wykres ten kończy sie na stosunkowo niskich wartościach jak na dzisiejsze realia ale dobrze ilustruje te zależność. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Moja 2004 R1 ma stopien sprezania okolo 13.5. Usuniete 0.45 mm z powierzchni glowicy i uszczelka pod blokiem cylindrow ( 0.22mm) zostala zastapiona Yamabound.1997 YZF1000r z big bore 77 mm pracuje na 13.2.Spokojnie pracuja na tutejszym odpowiedniku europejskich 97-98 oktanow. Ale chyba bardziej interesujace jest zrozumienie,co,gdzie ,jak i dlaczego niz podawanie gotowych przepisow. Usuniecie materialu z glowice to nie to samo co usuniecie materialu z bloku cylindrowego.W pierwszym przypadku usuwamy plaster z komory spalania ktora przewaznie jest mniejsza niz srednica tloka w drugim przypadku jest to kawalek walca o takiej samej srednicy co tlok. W przypadku kiedy silnik ma juz wysoki stopien sprezania duzo wazniejsze jest przyblizenie tloka do glowicy wtedy kiedy jest w gornym martwym punkcie.Chodzi oto zeby kiedy silnik jest na maksymalnych obrotach tlok PRAWIE udezal w glowice na zewnatrznych krawedziach.Nastepuje wtedy wycisniecie mieszanki z zewnetrznych zakamarkow komory spalania do srodka co powoduje wzrost mocy i poprawe sprawnosci silnika.Jezeli to nie nastepuje to na zawnatrznych obszarach komory spalania mieszanka lezy niejako oblogiem i nie ulega calokowitemu spalaniu plus poprzez te dodatkowa powierzchnie komory spalanie nastepuja straty ciepla. Fabryczne silniki ,ze zrozomialych wzgledow maja ten dystans usawiony bezpiecznie,na okolo 0.85-0.9 mm lub jeszcze wiecej.Konstruktor musi wziac pod uwage tolerancje produkcyjne jak dlugosc korbowodu,wysokosc tloka,mozliwosc powstanie nagaru,wysokosc bloku cylindrowego,os walu korbowego etc.W przypadku nowoczesnego scigacza 600/1000 made in japan mozne ten dystans bezpiecznie zamknac do 0.65 mm.Luz ten jest potrzebny poniewaz korbowod ulega rozciaganiu wmiere wzrostu obrotow. W silnikach tych spokojnie mozna podniesc stopien sprezania o 1.0-1.3 bez zadnych ubocznych zjawisk.Oczywiscie wszystku musi byc w idealnym stanie,czyste bez nagaru z odpowiednio ustawionym skladem mieszanki. Dystans pomiedzy tlokiem a glowica mierzy sie uzywajac strategicznie umiejscowiony drut do lutowania na zewnatrznych krawedziech tloka,przewaznie pomiedzy wycieciami na zawory.Obracamy pare razy walem korbowym,mierzymy grubosc drutu,srednia,itd Tyle marudzenia. Jest wiele czynnikow ktore wplywaja na maksymalny stopien sprezania dla danego paliwa i silnika ale w tak bardzo duzym co wpluwa na to: Srednica tloka,wieksza-gorzej Rodzaj chlodzenia,powietrzne stoleruje mniej,tak nowe BMW boxer maja wysoki stopien sprezania ale glowice chlodzone sa olejem. ksztalt ,rodzaj komory spalania,im bardziej plaska tym gorzej Dlugosc otwarcia walkow rozrzadu,np. opoznienie zamkniecia zaworu ssacego pozwoli na bezpieczne podniesienie stopnia sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.