_SB_ Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Kiedyś się zastanawiałem dlaczego idioci wjeżdżający na rondo włączają prawy kierunkowskaz, przecież nie ma innej możliwości ruchu tylko wjazd w prawo.Wiesz.. jak jedzie tramwaj, to tez zwykle nie ma innej mozliwosci ruchu niz po swoich szynach, a mimo wszystko kierunkowskazami ostro macha ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mizc Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) Wiesz.. jak jedzie tramwaj, to tez zwykle nie ma innej mozliwosci ruchu niz po swoich szynach, a mimo wszystko kierunkowskazami ostro macha ;)Heh, ale tramwaj to inna para kaloszy :smile: Ja to porównywałem do sytuacji, kiedy masz skrzyżowanie w kształcie litery T (gdzie lewa odnoga jest zablokowana, jest znak zakaz wjazdu, trwają remonty). Jak zdawałem kat B w 2001 roku, myślałem, że nie musisz włączać kierunkowskazu, bo nie masz innej możliwości jak pojechać w prawo. Tak samo z rondem, nie pojedziesz w lewo, bo zabraniają tego przepisy, tak jak wyżej znak i dlatego nie włączałem kierunkowskazu wjeżdżając na nie. Kurs na A zmienił moje podejście w kwestii rond; a z literą T w sytuacji jw. też zazwyczaj włączam kierunek :biggrin: Edytowane 27 Stycznia 2008 przez Mizc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemoXX Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Ja robię tak jak na tym flashu, jeszcze powinno być zawracanie (oczywiście tak samo z kierunkowskazem, bo jest to skrzyżowanie). Czy na pewno jest to skrzyżowanie? Tak, bo świadczy o tym czasami ustawiany przed rondem znak zakazu zawracania, dotyczy najbliższego skrzyżowania (przykład: kiedyś rondo de Gaulle w Warszawie, nie wiem jak jest obecnie)Widzisz, tu jest problem, być może w KRD zmieniła się definicja ronda i obecnie to jest rodzaj skrzyżowania. Skręcając na skrzyżowaniu włączasz kierunkowskaz, czy nie? Na moją wiedzę na rondo wjeżdżamy z prawym kierunkowskazem tylko wtedy, gdy skręcamy w prawo. Kiedyś się zastanawiałem dlaczego idioci wjeżdżający na rondo włączają prawy kierunkowskaz, przecież nie ma innej możliwości ruchu tylko wjazd w prawo. Oni sygnalizowali zamiar skrętu w prawo na skrzyżowaniu.Zasada wg mnie jest jedna, włączamy kierunek tylko przy opuszczaniu ronda, czyli tylko prawy, ale uważam, że używanie kierunkowskazów jak na tym flashu nie jest niczym nagannym, zresztą mi też czasem zdaża się włączyć lewy kierunek jeżeli mam zamiar skręcać w lewo, taki odruch. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) Chcieliście instruktora nauki jazdy to macie."Należy znać różnice pomiędzy skrzyżowaniem o ruchu kierowanym, a rondem. Skrzyżowanie o ruchu kierowanym jest to skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Można powiedziecże sygnalizaćja świetlna, ma pierwszeństwo przed znakami drogowymi. Sygnalizacja świetlna likwiduje znaki drogowe, za wyjątkiem znaku nakazu i zakazu.Skręcając na rondzie w lewo, przed rondem powinno się włączyć LEWY kierunkowskaz, sygnalizując zamiar wykonania manewru. Następnie po wjeździe na rondo,a przed opuszczeniem go w lewo zajmujemy prawy zewnętrzny pas(jeżeli takowy jest na rondzie) sygnalizując to prawym kierunkowskazem tzw kierunkowskaz zjazdowy.Natomiast skręcając w lewo na skrzyżowanu o ruchu kierowanym ( z sygnalizacją świtlną) nie ma obowiązku włączania kierunkowskazu prawego, podczas opuszczenia tego skrzyżowania(oczywiście jadąc w lewo na tym skrzyżowaniu)Należy również zaznaczyć, że użycie kierunkowskazu nie może wprowadzać w błąd pozostałych kierujących.Więc zasygnalizowanie lewym bądź prawym kierunkowskazem(w zależności od kierunku jazdy) NIE JEST BłęDEM!" Edytowane 27 Stycznia 2008 przez mati_mot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_27 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 czytam i się zastanawiam .....zadam dwa pytania pogłębiające 1. Czy wjeżdżając na rondo (nie ma sygnalizacji świetlnej) ZAWSZE musimy ustąpić pierwszeństwa przejazdu ?2. Co oznacza na rondzie - "jazda na wprost" ? odpowiedzi1. Nie - choć w Polsce przyzwyczajono nas do tego że zawsze tak, za granicą można się nadziać bo czasem pierwszeństwo ma wjeżdżający na rondo (znajduje się po prawej)2. Jazda "na wprost" po rondzie to jazda w kółko (nigdzie nie skręcam) Więc powinno być B (wracając do pytania początkowego) ponieważ- wjeżdzając na rondo nigdzie nie skręcam, tylko zazwyczaj muszę ustąpić pierwszeństwa przejazdu - od kiedy ustąpienie pierwszeństaw sygnalizuje się kierunkowskazem ?- jadąc po rondzie niegdzie nie skręcam- wyjeżdzając z ronda skręcam w prawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mizc Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Więc powinno być B (wracając do pytania początkowego) ponieważ- wjeżdzając na rondo nigdzie nie skręcam, tylko zazwyczaj muszę ustąpić pierwszeństwa przejazdu - od kiedy ustąpienie pierwszeństaw sygnalizuje się kierunkowskazem ?- jadąc po rondzie niegdzie nie skręcam- wyjeżdzając z ronda skręcam w prawoWg mnie jadąc w kółko po rondzie jesteś w trakcie wykonywania manewru skrętu na skrzyżowaniu. Na każdym skrzyżowaniu przyszłą zmianę kierunku ruchu powinieneś sygnalizować kierunkowskazem (o ile nie jedziesz na wprost, czyli nie planujesz wyjazdu z ronda zjazdem na północ od Ciebie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Więc powinno być B (wracając do pytania początkowego) ponieważ- wjeżdzając na rondo nigdzie nie skręcam, tylko zazwyczaj muszę ustąpić pierwszeństwa przejazdu - od kiedy ustąpienie pierwszeństaw sygnalizuje się kierunkowskazem ?- jadąc po rondzie niegdzie nie skręcam- wyjeżdzając z ronda skręcam w prawo Na rondzie obowiązuje znak "Nakaz jazdy w ruchu okrężnym" czyli analogicznie nakaz jazdy w lewo. I każdy inny kierunek jazdy niz w lewo tzn w prawo i prosto oraz opuszczenie ronda po zawtracaniu i skręcie w lewo, musi być sygnalizowany prawym kierunkowskazem. Nawet jeżeli nie występuje zmiana pasa ruchu podczas opuszczenia ronda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 - wjeżdzając na rondo nigdzie nie skręcam, tylko zazwyczaj muszę ustąpić pierwszeństwa przejazdu - od kiedy ustąpienie pierwszeństaw sygnalizuje się kierunkowskazem ? Czy kiedy jesteś na drodze podporządkowanej i chcesz wjechać na skrzyżowanie z drogą nadrzędną skręcając w nią to nie użyjesz kierunkowskazu dlatego,że ustępujesz pierwszeństwa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati_mot Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) Poza tym każdą zmianę pasa ruchu bądź też kierunku jazdy musisz sygnalizować. Edytowane 27 Stycznia 2008 przez mati_mot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) Poza tym każdą zmianę pasa ruchu bądź też kierunku jazdy musisz sygnalizować. Tak rozumując powinniśmy włączyć prawy przed wjazdem na rondo, bo przecież zmieniamy kierunek ruchu w prawo (w tym momencie lewy kierunek jest mylny, bo w lewo nie skręcamy). Następnie lewy kierunek żeby wjechać na wewnętrzny pas i następnie prawy żeby zjechać. Zgadzasz się ? :) Śliwa czytaj ze zrozumieniem. Na przytoczonej animacji masz rondo dwupasmowe i jak pisał jeszua sygnalizujesz zmianę pasa z zew na wew. Zalmen pytał o rondo z jednym pasem ruchu. Edytowane 27 Stycznia 2008 przez Tommi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 w pytaniu była mowa o małym rondzie (bez wyznaczonych pasów)w przypadku skrętu w prawo kierunek w prawow przypadku jazdy prosto wjazd bez kierunku, wyjazd sygnalizować wcześniej prawym (włączyć na rondzie przed zjazdem)w przypadku skrętu w lewo (o to chodził w pytaniu), kierunkowskaz w lewo przed wjazdem, kierunkowskaz w prawo przed zjazdemi po co ten kierunek w lewo?po to żeby nadjeżdżający z naprzeciwka nie musieli się zastaniawiać czy pojedziemy prosto czy skręcamy w lewo, jesli mamy ten lewy kierunek są pewni że będziemy skręcać więc nie wjadą na rondo wymuszając nam pierwszeństwo Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 w pytaniu była mowa o małym rondzie (bez wyznaczonych pasów)w przypadku skrętu w prawo kierunek w prawow przypadku jazdy prosto wjazd bez kierunku, wyjazd sygnalizować wcześniej prawym (włączyć na rondzie przed zjazdem)w przypadku skrętu w lewo (o to chodził w pytaniu), kierunkowskaz w lewo przed wjazdem, kierunkowskaz w prawo przed zjazdemi po co ten kierunek w lewo?po to żeby nadjeżdżający z naprzeciwka nie musieli się zastaniawiać czy pojedziemy prosto czy skręcamy w lewo, jesli mamy ten lewy kierunek są pewni że będziemy skręcać więc nie wjadą na rondo wymuszając nam pierwszeństwo Będą pewni, że nie zjedziemy, bo zjazd sygnalizujemy prawym. Skoro nie zjeżdżamy tzn. że jedziemy dalej po rondzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 jeszua: na rondzie nie "skręcasz" - jedziesz po jednym pasie, nawet jeśli jeździłbyś po nim 10x w kółko, zrozum to wreszcie. zgodnie z twoim pomysłem sygnalizowania zmiany kierunku jazdy kiedy zakręca pas ruchu, z którego korzystasz - należałoby jeździć mrugając kierunkowskazem na każdym łuku drogi. widziałeś gdzieś zapis w krd, który nakazywałby używania kierunkowskazów na zakrętach? na rondzie skręcasz!to jest skrzyżowanie, załóżmy, dwóch dróg powiedzmy x i y, jadąc prosto jedziesz dalej drogą x a skręcając w lewo czy w prawo zmieniasz droge na yteraz wyobraź sobie "normalne", duże skrzyżowanie dajmy na to wjeżdżasz jezdnią o trzech pasach ruchu, lewy oznaczony do jazdy w lewo, środkowy do jazdy prosto i prawy do jazdy w prawochcąc skrecić w lewo sygnalizujesz zmianę pasa (jeśli zmieniasz) oraz manewr skrętu w lewo choć Twoim pasem jedziesz dużym łukiem w lewo (nieżadko dużo większym niż promień małego ronda) i nie da się z niego wykonać innego manewru Tommi Będą pewni, że nie zjedziemy, bo zjazd sygnalizujemy prawym. Skoro nie zjeżdżamy tzn. że jedziemy dalej po rondzie.w sumie pewni nie możemy być nigdy bo różne numery ludzie wykręcają na ulicach (zreszą tak czy siak trzeba stosować zasadę ograniczonego zaufania)jeśli ktoś jedzie z naprzeciwka na lewym to na pewno nie wjadę mu przed maskęjeśli nie ma kierunku to musze myśleć czy jednak skręci w lewo czy będzie zjeżdżał, no i często się zdaża że czekam bezsensownie bo koleś zjeżdża z ronda bez kierunku Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 (edytowane) w sumie pewni nie możemy być nigdy bo różne numery ludzie wykręcają na ulicach (zreszą tak czy siak trzeba stosować zasadę ograniczonego zaufania)jeśli ktoś jedzie z naprzeciwka na lewym to na pewno nie wjadę mu przed maskęjeśli nie ma kierunku to musze myśleć czy jednak skręci w lewo czy będzie zjeżdżał, no i często się zdaża że czekam bezsensownie bo koleś zjeżdża z ronda bez kierunku Ale z powodu tego, że ktoś nie zna przepisów i zjeżdża z ronda bez kierunku, nie możemy sobie tłumaczyć, że jazda z włączonym lewym jest poprawna. OT Wkurza mnie jak instruktorzy w moim mieście uczą kursantów jazdy na rondzie dwupasmowym. Jedzie L-ka wewnętrznym pasem i żeby zjechać z ronda MUSI zmienić pas na zewnętrzny mimo, że przy zjeździe z ronda jest ulica z dwoma pasami ruchu. Taka L-ka żeby zmienić pas przepuszcza wszystkich na zewnętrznym blokując pas wew. Dochodzi do tego, że staje na lewym i czeka na wjazd na prawy. Najczęściej jest tak, że ktoś się zlituje i wpuści ale gdyby był uparty policjant to uzna to za wymuszenie pierwszeństwa przejazdu. Albo sytuacja na światłach. Zapala się zielone i kursant myśli co zrobić, a efekt taki, że zamiast 20 aut przejedzie na jednej zmianie 5szt. Głównym błędem jest to, że nie uczy się myślenia i płynnej jazdy.pozdro Edytowane 27 Stycznia 2008 przez Tommi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Ale z powodu tego, że ktoś nie zna przepisów i zjeżdża z ronda bez kierunku, nie możemy sobie tłumaczyć, że jazda z włączonym lewym jest poprawna. to tylko dodatkowy aspektprzede wszystkim używamy lewego kierunkowskazu aby zasygnalizować zamiar skrętu w lewo na skrzyżowaniu (rondzie) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.