santi Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Witam ,mam ktm sx 125 z 2002r .Mam wbitą tuleję zamiast nikasilu.Z tego co wiem to nadwymiary tłoków są co 0,01 mm .W takiej sytuacji jak wygląda kwestia szlifowania cylindra,żeby był prawidłowy luz montażowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 wszystko napisane jest na opakownaiu tłoka. im gorszy szmelc luz jest wiekszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
santi Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nie chodzi mi o to jaki ma być luz montażowy ,tylko czy w sytuacji gdzie nadwymiary są o tak małej różnicy to czy np.nie szlifować cylindra tylko go honować.Gdybym tuleję dał szlifować to mogło by się okazać ,że po jednym szlifie osiągnąlem ostatni nadwymiar tloka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Nie chodzi mi o to jaki ma być luz montażowy ,tylko czy w sytuacji gdzie nadwymiary są o tak małej różnicy to czy np.nie szlifować cylindra tylko go honować.Gdybym tuleję dał szlifować to mogło by się okazać ,że po jednym szlifie osiągnąlem ostatni nadwymiar tlokaJeśli jest nominał wprasowany to wystarczy dowiedzieć sie u dostawcy/sprzedawcy nowego tłoka jaka jest następna średnica tłoka po nominale średnicy tłoka. A później dać do szlifierza i on już wyszlifuje cylinder pod ten tłok z luzem na te 0.05mm. Warto też dać pierw komuś lub samemu zmierzyć czy wmiare równo sie zdarła tuleja( bo nie zdziera sie równo) bo jeśli był przytarty lub jeżdżony kilka tłoków bez szłifowania to nie wyrówna sie cylinder lub na środku zostanie tylko zeszlifowane np. 0.01mm co tak nie może być zostawione. Zresztą szlifierz będzie wiedział co i jak zrobić. A jak jeśli chciałbyś zostawić tak cylinder to musiałbyś ocenić sam lub ktoś czy próg nie jest za duży i nieunikniony jest szlif cylindra.Pozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotre Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Nie chodzi mi o to jaki ma być luz montażowy ,tylko czy w sytuacji gdzie nadwymiary są o tak małej różnicy to czy np.nie szlifować cylindra tylko go honować.Gdybym tuleję dał szlifować to mogło by się okazać ,że po jednym szlifie osiągnąlem ostatni nadwymiar tloka O ile się nie mylę to tulei się nie honuje, jedynie szlufuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Mylisz sie.Zaklad obrobki mechanicznej silnikow musi podjac taka decyzje w zaleznosci od maszyn jakie posiada. Honowanie teoretycznie nie powinno zebrac zadnego materialu tylko zarysowac powierzchnie. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 I jeszcze nadwymiary zazwyczaj co 0,25mm, a nie co 0,01mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 szmelc luz jest wiekszy.DZiwne ze Wosner ma 0,06 a pizdon kit np do yamahy 0,04.o 0,1 to selekcje na nikasil.o 0.25 to najpopulaniejsze selekcje na zeliwo.Mysle wlasnie ze wosner bedzie mial odpowiedni tlok dla ciebie.wiseco czy vertex robia wiekszosc pod nikasyl.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.