Skocz do zawartości

Wiecej oleju


jakobi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ależ to forum zgrzybiałe. Zamiast się dzielić wiedzą, to sobie "chleb" zabieramy... NC

 

A może za bardzo rozpuszczone dyskotekami i lenistwem. Po co się uczyć języków jak można znaleźć serwisówkę po polsku. Nie ma to koledzy z 4um pomogą.

Nie będę płacił w serwisie wolę przepić z kolegami a te stare ciule niech się bujają bo ja mam naście lat i jestem od nich cwańszy.

Panowie miłośnicy tanich napraw w piwnicy pamiętajcie że potrzeba wielu lat praktyki aby urządzenie mechaniczne naprawić a nie zepsuć całkowicie nieumiejętną naprawą.

Od kilku lat trafiają do mnie motocykle w stanie agonalnym naprawiane młotkiem i przecinakiem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak,ale z każdą bzdurą do serwisu jechac to lekka przesada.Są oczywiście rzeczy,za które ludzie nie mający pojecia o podstawach działania urzadzenia nie powinni sie brac.Niektórym wystarczy,ze przeczytaja,lub zasiągną informacji od bardziej doświadczonych i sami naprawią,a inni mogą czytać,pytać i i tak nie wiedzą o co chodzi.Dla tych drugich są serwisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wolno bezkarnie dolewać 1 litr oleju ponad stan do silnika motocyklowego, jeżeli nie wierzysz to dolej i pogoń go na prostej pod czerwone pole gwałtownie przyhamuj i ponownie do odcięcia (niekoniecznie na ostatnim biegu) a potem opiszesz nam co się stało.

 

ja wam napisze co sie stalo ....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STALO SIE NIC !!!

jezdzilem na gumie, po torze i turystycznie

 

PS dolanie oleju nie zwieksza cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to są jakieś zasady i wytyczne żeby się ich trzymać...

 

Możemy wlać więcej oleju, zamiast płynu hamulcowego olej roślinny (co z tego że pisze DOT only) w zawieszenie nic nie wlewać i tak się będzie uginać, jak mamy nieszczelną chłodnice to jajko wbić :D a potem zaleć wodą z kałuży. jak się opony skończą to można bieżnik pogłębić, zjechane zębatki no problem załóż drugą stroną, olej do mieszanki? to wymysł producentów.

 

A potem ludzie narzekają że sprzęt do dupy, jak o nic nie dbają. To nie sprzęt jest do dupy tylko właściciel/kierowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ales ty madry :D

Dzięki :)

Wiem, że tak bezpośrednio z tematem to się nie łączy, ale

poważnie są tacy ludzie, którzy naprawdę próbują takich patentów i później albo z płaczem do mechanika, albo mówią że marka gówniana i próbują sprzedać (oczywiście nie zawsze mówiąc prawdę nabywcy o stanie pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Panowie mam pytanie:

jak moto jest odpalone i stoi na stopce bocznej, czy to pochylenie ma jakiś negatywny wpływ na silnik?

Pytam, bo nie znam się na mechanice.

:)

 

Witam

 

nie ma, chyba ze masz za niski poziom oleju lub zrobiles sam sobie stopke, ktora pochyla znacznie glebiej motocykl...

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, to jest mój 86 post, także wypadało(by)[jak to się piszę???] się przywitać.

 

Mimo, że nie jestem jakimś wyjątkowo zaawansowanym mechanikiem motocyklowym proponuję założyć na siebie trzy prezerwatywy - moim zdaniem odpowiedź jest jednoznaczna. Załóż na (jak go tam zwiesz) X dwie lub więcej kondomów i odpowiedz sobie na pytanie czy większa ilość oleju szkodzi. Nie wiem tego, jedyne co mogę stwierdzić to fakt, że zbytnio nie pomoże. Pozdrawiam i życzę upojnego łikendu :)

 

- jeśli ktoś wymyśli jakieś ewentualne sprzeciwy to zapraszam na opcję private - szkoda zaśmiecać tak warościowego tematu, jeszcze ktoś może się dowiedzieć, że warto załączać kierunkowskaz w lewo przy wjeździe na rondo. tu zamieściłbym ikonkę smutnego człwoieka, który napierdala głową w ścianę bądź robi cokolwiek innego) pozdrawiam jarząbek wacław

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie znaki na ziemie i niebie swiadcza o tym, ze zwieksza sie cisnienie

:biggrin:

jakie znaki? jezdziles z wieksza iloscia oleju czy tylko powtarzasz to co kolega znajomego gdzies kiedys slyszal?

 

 

mianowicie przez to ze zmniejsza sie objetosc w skrzyni korbowej...

:biggrin:

 

jesli wlejesz do silnika 6 litrow oleju ponad stan to objetosc skrzyni korobowej zapewne sie zmniejszy. natomiast 1l nieznacznie podniesie poziom w misce

 

cisnienie powstaje dzieki pracy pompy wiec stan oleju nie ma tu nic do rzeczy. no chyba ze jest tak niski ze smok nie zaciaga oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziut - Czy Ty kolego ostatnio nie wpadłeś pod niebieski tramwaj i teraz taki wygadany się zrobiłeś?

Zwiększenie poziomu oleju nawet o 1 litr zmniejsza objętość skrzyni korbowej o 100ccm zwiększając radykalnie ciśnienie szkodliwe w skrzyni korbowej i powoduje znaczny spadek mocy silnika.

Zmierz sobie otwór odmy skrzyni korbowej i policz ile powietrza musi silnik przez ten otwór przepompować w ciągu minuty przy 10.000 obr zakładając że miałbyś pojemność 1000 ccm ale z Twojego opisu wynika że pomiatasz po mieście motorynką o pojemności 49ccm i duże motocykle widziałeś w ubiegłym roku na Torze Poznań bo tatuś Cię tam zabrał. No chyba że masz prawo jazdy i coś większego ale z tego wynika żeś oszust i kłamca.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otto Bismarck,polityk wybitny,aczkolwiek malo sprzyjajacy Polakom powiedzial kiedys ze tylko glupcy nie potrafia sie nauczyc z pomylek popelnionych przez innych.Wygada na to ze duza czesc na tym forum zalapuje sie do tej kategori.

 

Prosze sobie przeanalizowc zdjecia najnowszych silnikow,600/1000 ze scigaczy, torowych Ducati czy tez z Moto Gp..Widac ze konstruktorzy robia to co jest mozliwe zeby poziom oleju odsunac jak najdalej od lini walu korbowego.Duzo misek olejowych ma ksztalt odwroconej piramidy,dokladnie w tym celu.Cisnienie w skrzyni korbowej to jedna rzecz,druga to to ze wal obracajacy sie z predkoscia 14000 obr zasysa niejako olej co powoduje straty mocy i podgrzewa dodatkowo olej.Siniki czesto maja ekrany ktorych zadaniem jest zasloniecie wirujacych czopow od oleju.Debilny pomysl aby lac za duzo oleju niweczy te wszystkie mozolne wysilki.

 

Cisnienie w skrzyni korbowej jest bardzo wazne,silniki wyscigowe uzywaja albo pompy prozniowe lub systemy ktore wykorzystuja pulsy w ukladzie wydechowym do wytworzenie podcisnienia w skrzyni korbowej.Same plusy ,wieksza moc plus szczelniejszy tlok/pirscienie/cylinder/.Prosze pamietac ze pierscienie nie dzialaja na zasadzie "dociskania" do powierzchni cylindra z powodu ich sprezystosci,tylko roznicy cisnien nad i pod tlokiem.

Jezeli cisnienie pod tlokiem jest wieksze to caly uklad jest mniej szczelny.

 

Nawet nie wspomne o uszczelkach czy tez "simeringach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...