Skocz do zawartości

pytanie związane z obrotomierzem


przemekpal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Już od długiego czasu zastanawia mnie, czy w starszych sprzętach da się jakoś tak podłączyć obrotomierz, aby przy włączaniu zapłonu wskazówka pędziła do max obrotów i wracała spowrotem do zera tak jak w nowych sprzętach...

Hmm.. Czy jest to w ogóle możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno jest prosty elektroniczny trick, tylko trzeba wiedziec jaki.

 

Adam M.

 

taki, ze trzeba dostosowac skalowanie obrotomierza z sekwencaja pracy silnika i to rzeczywiscie nie jest trudne jesli wiemy o co chodzi i gdzie co podpiac...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no, to nie ma nic tak naprawde wspolnego z praca silnika. ja chyba to kiedys mierzylem, to wyszlo mi na sygnal napieciowy. nie mam oscyloskopu, wiec nie wiem o jakim przebiegu. generalnie to i tak nie ma znaczenia, interesuje nas tylko wartosc skuteczna. z tego co ja pamietam, przylozylem woltomierz do sygnalu wchodzacego od obrotomierza i zobaczylem, ze napiecie wzrasta wraz z obrotami. nalezy teraz sprawdzic, przy obrotach max, jakie jest napiecie wejsciowe. oczywiscie moze sie nam to nie udac, chodzi o mniej wiecej. nastepnie uklad ma byc takiego typu, ze po przekreceniu kluczyka - podaniu napiecia, nasz ukladzik podaje napiecie na wejscie obrotomierza i wskazowka nam sie wychyla. nie wiem jak to bedzie z bezwladnoscia wskazania, czy jak powiedzmy podam np 5V to wskazowka momentalnie poleci na jakies wskazanie, czy bedzie to szlo powoli. nie mam na chwile obecna zadnego obrotomierza pod reka, a szkoda, bo jutro lece do pracy, a tam mam duzo czasu na takie wlasnie zabawy.

 

takze, dla zainteresowanych, wpierw proponuje zmierzyc to napiecie wejsciowe, a potem przedstawic wyniki. w obrotomierzu jest tam jeszcze jakis uklad o ile pamietam dobrze, prawdopodobnie cos na jednym tranzystorze, a jego baza to wlasnie wejscie od modulu. potem mozna sie pobawic bateryjka/zasilaczem stabilizowanym i zobaczyc ta bezwladnosc. obrotomierz to nic innego jak woltomierz. byly takie kawy, gpz 600r bodajze i tam byl przelacznik czy chcemy obrotomierz czy woltomierz i byly dwie skale.

Edytowane przez MłodyVFR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam brud mi nie przeszkadza zbytnio, ale nie chce go kiedys zdjac z warstwa rdzy albo innego chujwieczego :rolleyes:

A afrika fakt brudna jest bardziej hmmm wiarygodna :crossy:

mialem kiedys stycznosc z obrotomiezrem diodowym od malucha, byl podpiety pod cewke iskrownika czy jakos tak, wraz ze wzrostem obrotow wzrastala czetotliwosc ipmulsow , wystarczylo podlaczyc na sekunde nap stale i obrotomierz wskazywal max, zmoe zasada dzialania opiera sie nie na npieciu, natezenie lecz na czestotliowsci impulsow.... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ciekawe fajna sprawa jak na dzien dobry wskazówka obrotomierza wychyla sie na maxa , tak jest chyba w gixerach?? może ktoś sie orientuje jak tam jest to rozwiązane? to coś podobnego może dałoby sie zastosować ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach BMW po zrobieniu pewnego tricku z kluczykiem i przyciskiem od przebiegu dziennego, wskazówki wszystkich wskaźników wedrują powoli do maksymalnego położenia i powoli wracają. Ale jest to takie sprawdzenie czy wszystko jest ok. Myśle że tym steruje komputer

 

W samochodach BMW po zrobieniu pewnego tricku z kluczykiem i przyciskiem od przebiegu dziennego, wskazówki wszystkich wskaźników wedrują powoli do maksymalnego położenia i powoli wracają. Ale jest to takie sprawdzenie czy wszystko jest ok. Myśle że tym steruje komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ciekawe fajna sprawa jak na dzien dobry wskazówka obrotomierza wychyla sie na maxa , tak jest chyba w gixerach?? może ktoś sie orientuje jak tam jest to rozwiązane? to coś podobnego może dałoby sie zastosować ....

Czysta elektronika. Czy to zwykły ustrój czy silniczek krokowy nie ważne. I tak steruje tym bardziej złożony układ niż zwykły, analogowy przetwornik f/U.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś powiedzieć co jest powodem skoku obrotomierza z 7-8tys do 12-13tys. Rzecz dzieje się w Suzuki GSF600 z 2003 roku. W czasie jazdy gdy obroty rosną obrotomierz gdy dojdzie do 7-9tys robi nagły skok do prawie 12-13tys i tam sobie wachluje. Gdy zrobie przygazówkę na postoju nie występuje nic takiego. W motocyklu był alarm który zbyt długą prace kierunkowskazu sygnalizował dźwiękiem i takim wlasnie ruchem wskażówek jak po przekręceniu kluczyka - czy to może być wina alarmu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie w takim starym (na linke) jest to dosc latwo zrobic. To nic innego jak male "dynamo" z miernikiem napiecia. Wystarczy podac odpowiednie napiecie. Tylko po co...

 

Bo może niektórzy chcieliby, aby moto tak radośnie ich powitało :icon_mrgreen:

 

MłodyVFR, jeśli możesz to w przypływie czasu pobaw się tym, bo według mnie to całkiem ciekawy temat :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. W czasie jazdy gdy obroty rosną obrotomierz gdy dojdzie do 7-9tys robi nagły skok do prawie 12-13tys i tam sobie wachluje.

 

Możliwe że na skutek przewrócenia motocykla . Mam coś podobnego , ale w mniejszym stopniu . W czasie przyśpieszania w okolicy 6000 obr/min wskazówka robi się jakby luźna , na przestrzeni 500 obr/min .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...