nameless Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) mam taki problem :/ rozmontowalem juz wszystko(mam tyle czesci ile na rysunku w manualu) i chcialem wyciagnac lage i nie moge tutaj http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html Pawel pisze zeby zdecydowanie wyciagnac, ale nie za mocno. u mnie siedzi i za cholere nie chce wyjsc.. i jeszcze przy spuszaczniu oleju mialem niespodzianke. spodziewalem sie zoabczyc normalny olej w kolorze oleju, odkrecam srobke a tu mi wyplywa jakas szara maź. bardzo zle jest? edit: dpoisze jeszcze co i w jakiej kolejnosci robilem.-zlalem olej-wykrecilem ta dolna srobke :bigrazz: nr 2 na fotce http://bi.gazeta.pl/im/9/1976/m1976649.jpg-odkrecilem gorny korek i wyjolem wszystko ze srodka-zdiolem oslone przeciwkurzowa i wyciagnalem ten taki pierscien zabezpieczajacy no i wedlug manuala moge juz wycagac rure i proboje wyciagnac no i dupa... Edytowane 16 Stycznia 2008 przez nameless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 a ni jest cos takiego ze musisz poobracać goleniem w celu wykręcenia tego prętu wystającego z niego co go trzyma na sprężynie? Tak było w simie :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 a ni jest cos takiego ze musisz poobracać goleniem w celu wykręcenia tego prętu wystającego z niego co go trzyma na sprężynie? Tak było w simie :icon_mrgreen:Witam! Prawdopodobnie nie możesz wyciągnąć, bo pierścień ślizgowy opiera się o wargę simmeringu. Jeżeli Ci na simmeringu nie zależy to postaraj się małym śrubokrętem odchylić na zewnątrz wargę uszczelniającą tak aby zrobiła się przestrzeń pomiędzy rurą a wargą. Wtedy powinno się dać wysunąć rurę wraz z tuleją ślizgową z golenia. Jeśli chodzi o olej, to na pewno jest przepracowany. Zapewne emituje jeszcze przykry zapach. Jeżeli masz dostęp do oleju ATF (Automatic Transmission Fluid) to zalej go. Honda poleca te oleje do zalewania amortyzatorów. Żeby było jaśniej to chodzi o olej do automatycznych skrzyń biegów. Może to być np: Renofluid 2000, DexronATF lub inny. Jak nie masz, to jest duży wybór olejów amortyzatorowych na allegro.Pozdrawiam!Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 przekrójTak to wygląda w środku . Wyciągając lagę , powodujesz że pierścienie ślizgowe zachaczają o siebie ,i teoretycznie ten z kielicha powinien wysunąć się . Gdy ja rozbierałem jedna laga poszła dość sprawnie , za to druga miała opory . Jako że różnica średnic pierścionków nie jest zbyt duża , to wcisnęły się trochę jeden na drugi , ale w końcu udało się wyjąć . Teflon zarysował się nieco , ale nic poważnego . Olej wymieniałem cztery lata temu , i teraz . Rzeczywiście szary płyn , a taki był ładny i przeźroczysty , i syntetyczny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 W golen ( ruchoma czesc teleskopu ) wcisniety jest uszczelniacz i musisz go wybic gorna tuleja telekopu uderzajac w miare silnie jedna czescia o druga. Najlatwiej golen zamocowac w imadle i energicznie wyciagac lage uderzajac od wewnatrz w uszczelniacz az wyleci.Olej w przednim zawieszeniu bardzo szybko ulega zuzyciu i wlasciwie co 2 lata trzeba go wymienic. W wypadku rozbierania zawieszenia Suzuki zaleca wymienic nie tylko uszczelniacze ale i tuleje, nie wiem jak inne fmy, ale to dobra praktyka a cena tulei nie jest wysoka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Aha czyli nie jest jak w Simsonie to sorks :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 W mojej Kawie jak ja kupowałem z przebiegiem 9 tysięcy km i w wieku 2 lat mechanik w autoryzowanym serwisie Kawasaki powiedział że nie ma potrzeby wymieniac oleju. Na wszelki wypadek nie uwieżyłem i sam rozebrałem amortyzatory. Olej był szary, wodnisty i śmierdzący. Wszystko rozebrałem, umyłem i zalałem świeżym olejem. Od tamtej pory robię to w zasadzie przed każdym sezonem. Pracy niewiele, koszt minimalny, tuleje i uszczelniacze mniej się zużywają no i takie lepsze samopoczucie :bigrazz: Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BULCZU-R1 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 witam ja troszkę z innej beczki ale tez o wieszeniu,Wymieniam uszczelniacze w mojej r1-98.przeryłem serwisówke a ze z angielskim kiepsko to mam pytanko.Ile wchodzi oleju do lagi, bo raczej było go stanowczo za mało.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Szukaj w dziale => Chassis => Front fork => Fork oil => Capacity (xxx ml) oraz => Fork oil level (xxx mm) . Poziom oleju sprawdzasz bez sprężyn , laga maksymalnie ściśnięta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Szukaj w dziale => Chassis => Front fork => Fork oil => Capacity (xxx ml) oraz => Fork oil level (xxx mm) . A wlasnie odnosnie tego mam pytanie. Czym sie sugerowac iloscia oleju czy jego poziomem (czyli mi czy mm). Ja zawsze sugerowalem sie poziomem i ustawialem tak jak w serwisowce bo z mojego doswiadczenia jedno z drugim sie nie zgrywa czyli wlewajac odpowiednia ilosc oleju nie osiagamy poziomu z serwisowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 ok dzieki, bede sie z tym silowal :biggrin: moze wd40 pomoze? ja chyba tez bede wymienial co sezon, zwlaszcza teraz gdy wiem ze to wcale trudniejsze od wymiany oleju w silniku nie jest :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avalon Opublikowano 17 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 A wlasnie odnosnie tego mam pytanie. Czym sie sugerowac iloscia oleju czy jego poziomem (czyli mi czy mm). Ja zawsze sugerowalem sie poziomem i ustawialem tak jak w serwisowce bo z mojego doswiadczenia jedno z drugim sie nie zgrywa czyli wlewajac odpowiednia ilosc oleju nie osiagamy poziomu z serwisowki. W instrukcjach podawana jest ilośc w cm3 przy wymienie oraz przy zalewaniu pustej (nowej, czyszczonej) lagi. Wielkości te często róznią się od siebie. Dodatkowo może być podana odległość "lustra" oleju od górnej krawedzi lagi. Cytuj Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 17 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2008 (edytowane) dobra wiadomosc :crossy: rozmontowalem to :P metoda brute force zawsze dziala :D zla wiadomosc to taka ze jedna laga jest krzywa :P na wysokosci dolnej polki jest wgiecie ktorego nie moge zmierzyc w suwmiarka, ale swobodnie opadajacy gorny pierscien troche przyhamowuje. kurcze trzeba do listy najblizszych zakupow dodac nowa lage. albo odrazu dwie, na bank bedzie rowno. Edytowane 17 Stycznia 2008 przez nameless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaryPL Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Witam! Ja własnie przy swojej ZX6-R 2001 zmieniam uszczelniacze (rozebrałem całe lagi) i w serwisówce są podane dwie ilości oleju 537 ml gdy kompletnie suche i 455 ml gdy wymiana oleju...i weź tu bądz mądry i pisz wiersze :banghead: jesli ktos robił coś takiego przy takim sprzęcie to którą opcje wybraliście??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotre Opublikowano 31 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2008 Pamiętajcie że jak zalejecie oleju to musicie kilka razy poruszać lagą (golenią) żeby olej dotarł w zakamarki i potem dopiero mierzyć.Podobnie przy zlewaniu oleju trzeba parę razy poruszać golenią żeby wszystko wyleciało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.