Skocz do zawartości

MOTOCYKL - test potworów!!!


Rekomendowane odpowiedzi

wszyscy sie dziwia wynikom z testu w motocyklu i mowia na postawie swoich doswiadczen ktore sa napewno trafne. trzeba wziac tez pod uwage ze oni testowali najnowsze modele w ktorych nastapily modyfikacje a watpie czy kazdy z was probowal jazdy na najnowszych. nie proboje tez tutaj bronic motocykla i mowic ze sa 100% obiektywni ale cos prawdy w tym moze byc

 

Spalanie na tak niskim poziomie to bardziej cud niż modyfikacje,chyba że sporą część drogi pchali sprzęty zamiast jechać,bardziej wiarygodne byłoby;

-spokojna jazda 6-7

-sport 8-9

Tylko przyszli klienci mogą się wystraszyć :icon_eek:

Co do BMW to dla mnie mają zbyt dużo bajerów,nie potrzebuję sprzętu który będzie za mnie myślał i przypominał skuter. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na tak niskim poziomie to bardziej cud niż modyfikacje,chyba że sporą część drogi pchali sprzęty zamiast jechać,bardziej wiarygodne byłoby;

-spokojna jazda 6-7

-sport 8-9

 

Jezeli sam przetestujesz spalanie na owalnym torze przy konstant predkosci X to sam sie zdziwisz, za az tak malo wyszlo. Co powoduje wzrost spalania - przyspieszenia ? :icon_razz:

 

:flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przydałyby się oceny takie, jak serwuje swoim widzom clarkson :) ale na to na razie się nie zanosi, byśmy się doczekali takiego motocyklowego dziennikarza

jsz

 

Kto szuka ten znajdzie.

http://www.mcnews.com/mcn/

 

Wg. wielu ludzi najbardziej niezależne pisemko motocyklowe. Wychodzi na papierze gazetowym, bo nie ma sponsorów, ale (podobno) pisze prawdę i samą prawdę.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A moje K1200S pali 5,4 5,9 litra na 100 ,a wolno nie jeżdżę, bynajmniej tyle pokazuje komputer. Podczas tankowania jeżeli wleje o 1,2 l więcej to się nawet nie zorientuję tak więc nie robi mi spalanie różnicy. Generalnie jak by za mało palił to bym się zastanawiał czy mi mocy gdzieś nie zabrało :banghead:

Odnośnie testu porównawczego to szkoda że nie podali wyników z jazdy po torze bo ile który idzie na autostradzie to mało istotne spostrzeżenie, na poziomie podstawówki, kiedy jedyną miarą jakości sprzętu było to ile ma na liczniku. Ja na torze kilka okrążeń za R1 wytrzymałem, może motor mógł by więcej ale po tych kilku okrążeniach moja osoba miała dosyć ,myślę jednak że Hayabusą i Kawasaki nie było by tak łatwo bo strasznie te maszyny szerokie. Ktoś kiedyś może testował którąś na torze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na torze kilka okrążeń za R1 wytrzymałem, może motor mógł by więcej ale po tych kilku okrążeniach moja osoba miała dosyć ,myślę jednak że Hayabusą i Kawasaki nie było by tak łatwo bo strasznie te maszyny szerokie. Ktoś kiedyś może testował którąś na torze?

 

Zapomniales jeszcze dodac, ze " K " ma z nich najkrotsze przelozenie wiec i koncowki ma mniej a co do zbierania sie to juz zupelnie inna baaaaaaaaaajka :) :) :P

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu test zrobiony przez Niemców i pod ich kontem. Tam zawsze wygrywają niemieckie wynalazki. Dopóki nie będziemy robili własnych testów, a opierali się tylko na przedrukach, szczególnie z za zachodniej granicy, musimy przymykać oko na ich " obiektywizm".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oryginalny to nie jesteś przecież wszyscy wiemy że Niemcy kłamią w testach , BMW to szmelc i się nie napędza , pytanie pozostaje czy Hayabusa czy ZZR bo BMW w tym zestawieniu jest tylko dla kitu. No ale do rzeczy jeździłeś którymś po torze bo rad bym się czegoś konkretnego dowiedzieć od fachowca skoro już wiemy że test jest kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden z tych motocykli nie nadaje sie na tor,w sumie to akademickie pytanie.Ale jezeli juz ktos by sie bardzo upieral to chyba Hayabusa wypadlaby najlepiej.Glownie chodzi o przednie zawieszenie i w jaki sposob komunikuje sie z kierowca.Hayabusa nie najgorzej.Televar od BMW nie komunikuje sie w ogole,trzeba zawierzyc oponom.Dobrze "wygladza" nierownosci,nie da sie ukryc.

Przod w ZZR14 nie jest wiele lepszy,czyje sie jakby nie bylo wystarczajacego ciezaru,zbyt duzo masy z tyly.Byc moze mozna to poprawic manipulujac wysokosci zawieszenia z przodu i z tylu.Ale tak jak moto bylo fabrycznie ustawione to absolutnie nie nadaja sie do agresywnego wejscia w zakret.

 

Przyznam sie ze BMWk12 po torze nie jezdzilem,ale z jazd po ulicy moge smialo powiedziec ze to zadna strata.Moto jest przeznaczone do innego rodzaju uzytkowania.

 

Co do niemieckiej prasy to oczywiscie zawsze wygrywa ich produkt i dlatego nie warto jej czytac.Jezeli jestes fanem niemieckich produktow to poprawisz sobie humor,w innym przypadku to strata czasu.

 

Tak juz jest i tyle. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do niemieckiej prasy to oczywiscie zawsze wygrywa ich produkt i dlatego nie warto jej czytac.Jezeli jestes fanem niemieckich produktow to poprawisz sobie humor,w innym przypadku to strata czasu.

 

hmm... może dlatego, że skoro zasadniczo te sprzęty nie są przeznaczone na tor, to po cholerę je na torze testować..? a jeśli są do jazdy turystycznej, to właśnie zawieszenie, które najlepiej "wygładza nierówności" powinno być najlepiej oceniane, a nie to, które najlepiej "komunikując się z kierowcą" oddaje mu na nadgarstki efekty trafiania w wyboje..? ja tak tylko pytamboniewiem...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja pytam bo przecież K1200R w wersji cywilnej na torze robi czasy o 1s gorsze od superbikeów fakt że zawieszenie ma konwencjonalne no i z 10 kilo mniej wagi od k1200s. Oba sprzęty mają duolever dla porządku, a nie telever, który był niby projektowany z myślą o dobrej komunikacji z kierowcą i w opinii startujących zawodników w power cup swoje zadanie spełnia dobrze, może bardziej tu przeszkadza gorsza dozowalność hamulców? A test na torze pokazał by, który motocykl podczas szybkiej jazdy ( to tylko dla tych którzy łamią przepisy ruchu drogowego :icon_mrgreen: ) okazał by się najmniej męczący i dostarczył by największej radochy z szybkiej jazdy po zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaden z tych motocykli nie nadaje sie na tor,w sumie to akademickie pytanie.Ale jezeli juz ktos by sie bardzo upieral to chyba Hayabusa wypadlaby najlepiej.

 

Powiedziasl kto ? Taki Expert jak Ty, no sorry !

 

Teraz do konkretow.

 

Wiesz czasami jak czytam to Twoje pitolenie to zastanawiam sie o czym wlasciwie mowisz bo raczej sam sobie zaprzeczasz. Inna bajka sa tez kontynenty.

 

To ze sie w danej kwesti nie zgadzamy to inna sprawa niemniej prosilbym Cie o wyjasnienie mi faktu, jezeli BMW K 1200 S nie jest stworzona ( bo faktycznie nie jest ) do uzywania na torze, to dlaczego jak dotad od 24.09.2004 nikt nie pobil jej rekordu przejazdu jednosladem po torze Nürnburgring ? ? ?

 

Kawa ZZR 1400 jest juz dwa latamna rynku, stara Hayka troche dluzej. Nie wiem co prawda jak z nowym modelem ale to okaze sie dopiero tego lata, moze pozniej a moze nigdy.

 

Ogladalem testy na torze Elmara Geulen'a znanego jako Mr. Hayabusa

 

http://www.mr-hayabusa.de/

 

( notabene jezdzi pierwszym modelem Hayki ) od momentu jej wejscia na ranek w 1999 ( w swojej stajni ma ich kilka modeli + model turbo ) i jakos ndo tej pory nie slyszalem / nie doczytalem sie jego czasu przejazdu na Nürburgring, aby mial lepszy czas przejazdu od Markus'a Barth'a wlasnie na tym jak kiepskim K 1200 S. Moze gosciu cienki bolek jest a moze Hayabusa poza tym, ze na prostej bije K 1200 S o 21 km/h to tak w sumie jest zupelnie przecietnym sprzetem, ktory klasyfikuje sie gdzies tam w polowie teko cienkiego testu czy raningu cienkiej w/g Ciebie niemieckiej prasy motocyklowej.

 

Wiec wyjasnij mi prosze, tylko chcialbym konkrety.

 

z szacunkiem

 

:smile:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To ze sie w danej kwesti nie zgadzamy to inna sprawa niemniej prosilbym Cie o wyjasnienie mi faktu, jezeli BMW K 1200 S nie jest stworzona ( bo faktycznie nie jest ) do uzywania na torze, to dlaczego jak dotad od 24.09.2004 nikt nie pobil jej rekordu przejazdu jednosladem po torze Nürnburgring ? ? ?

 

no nie doczytałeś wyżej, czy co? Bo niemiecki motocykl jechał po niemieckim torze, więc musiało być git. Jak jechały inne motocykle to trolle rzucały pinezki i mięsem!

 

Co innego jakby shlka poleciała po torze w Poznaniu, to by wtedy wszystkim pokazała...

 

Od dawna wiadomo, że to nie motocykl, tylko jeździec stanowi. I jakby kto chciał, toby spoko skrolil tyłek tej BMW. Kwestia kierowcy i maszyny SBK, ale bardziej kierowcy. Najlepiej australijskiego albo włoskiego :smile:

 

Siema!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno Haya , ZZR jak i K1200R nie są motocyklami skonstruowanymi do rewalizacji na torze (na torze w POznaniu pojechałem raz z koleżką on na Buzie ja na TLu i dublowałem go co drugie okrążenie , tak się chłopina tam męczył) , ale nie znaczy to że przeprowadzając test porównawczy nie można by przegonić tych 3-ech motocykli po torze... bo uzyskamy w ten sposób wiele istotnych informacji o motocyklach... wiadomo że każda nowsza sportowa 600 tka złoi im skóre na torze, ale nie o to chodzi...chodzi jak wypadną konkurując tylko we własnym gronie.. swego czasu będac w Anglii i czytając Superbike albo Fast Bike... Brytole porównując motocykle nawet sportowo turystyczne przeganiali je po torze i to pozwalało stwierdzić który ma precyzyjniejszy zawias, któremu heble wcześniej puchną, który wcześniej krzesze podnóżkami , który jest stabilniejszy w łuku ... oczywiście jazda na takim torze jak Poznań tymi motocyklami jest męczarnią z racji na kilka bardzo technicznych części z ciasnymi zakrętami ...ale w cywilizowanych krajach napewno są tory szybsze w sam raz nadające się do takiego testu...i na pewno kila spostrzeżeń z toru rzuci nam jakieś światło na wady , zalety tych motocykli...któe będą też miały bezpośrednie przełożenie na zachowanie się motocykla w warunkach drogowych.. w sumie na drogach też można spotkać i długie proste i ciasne winkle...ale na torze ma się komfort przesunięcia granicy bezpieczeństwa o wiele dalej i sprawdzić moto w ekstremalnych sytuacjach czego na drodze raczej nie jesteśmy w stanie sprawdzić... no niektórym się udaje ...ale dla wielu taki test był ich ostatnim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie doczytałeś wyżej, czy co? Bo niemiecki motocykl jechał po niemieckim torze, więc musiało być git. Jak jechały inne motocykle to trolle rzucały pinezki i mięsem!

 

Co innego jakby shlka poleciała po torze w Poznaniu, to by wtedy wszystkim pokazała...

 

Od dawna wiadomo, że to nie motocykl, tylko jeździec stanowi. I jakby kto chciał, toby spoko skrolil tyłek tej BMW. Kwestia kierowcy i maszyny SBK, ale bardziej kierowcy. Najlepiej australijskiego albo włoskiego :flesje:

 

Siema!

 

Buber doczytalem, doczytalem.

 

Tylko, ze po tym torze moze jezdzic kazdy. kazdy tez moze zalozyc sobie na moto kamere i zfilmowac czas przejazdu + wstawic to na net. jak wiesz filmikow jest sporo.

 

Oprocz tego niektore firmy tuningujace jednoslady, ze tak powiem bija sie o jak najlepszy wynik i czas bo to m/i decyduje po czesci o sprzedazy czy otrzymaniu zlecen na tuning jakze mikrego w Niemczech rynku motcyklowego. Mozna by wiele podyskutowac jeszcze o dystansie toru, jego przebiegu, zakretach wyprofilowaniu i tysiecy innych wypadkowych. Nürburgring jest jednym z najtrudniejszych torow chyba na swiecie ( o tym tez mozna by dlugo dyskutowac )

 

Napewno jezeli bylby przeprowadzony test na torze Nardo czy Indianapolis ( obydwa takie same 4 luki - no moze podobne ) to zwyciestwo roztrzygaja miedzy soba albo ZZR albo Hayka. problem zaczyna sie moim zdaniem dopiero wtedy gdy pojawiaja sie zakrety.

 

Zreszta jak juz pisalem rozmowa jest teroetyczna i pogadac moze raczej ten kto mial okazje przejechac sie tymi sprzetami w ich rewirze. Reszta to teoretycy.

 

P.S. Tak apropo to mozna zafundowac sobie po nim rundke morocyklem jako pasazer a wiesz jakiego uzywaja ? No o dziwo nie zej najjjjjjjjjjjjjjlepszej Hayabusy ktora to jest taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaka zaj***sta i jeszcze baaaaaaaaaaaaardziej szybka ,

 

tylko Honda CBR 1100 XX dlaczego ?

 

bo moze ma lepsze wlasciwosci jezdne od tej suuuuuuuuuuper hayki ?

 

co do kierowcy to przyznaje Ci 200 % ( i wiecej racji )

 

Zarówno Haya , ZZR jak i K1200R nie są motocyklami skonstruowanymi do rewalizacji na torze (na torze w POznaniu pojechałem raz z koleżką on na Buzie ja na TLu i dublowałem go co drugie okrążenie , tak się chłopina tam męczył) , ale nie znaczy to że przeprowadzając test porównawczy nie można by przegonić tych 3-ech motocykli po torze... bo uzyskamy w ten sposób wiele istotnych informacji o motocyklach... wiadomo że każda nowsza sportowa 600 tka złoi im skóre na torze, ale nie o to chodzi...chodzi jak wypadną konkurując tylko we własnym gronie.. swego czasu będac w Anglii i czytając Superbike albo Fast Bike... Brytole porównując motocykle nawet sportowo turystyczne przeganiali je po torze i to pozwalało stwierdzić który ma precyzyjniejszy zawias, któremu heble wcześniej puchną, który wcześniej krzesze podnóżkami , który jest stabilniejszy w łuku ... oczywiście jazda na takim torze jak Poznań tymi motocyklami jest męczarnią z racji na kilka bardzo technicznych części z ciasnymi zakrętami ...ale w cywilizowanych krajach napewno są tory szybsze w sam raz nadające się do takiego testu...i na pewno kila spostrzeżeń z toru rzuci nam jakieś światło na wady , zalety tych motocykli...któe będą też miały bezpośrednie przełożenie na zachowanie się motocykla w warunkach drogowych.. w sumie na drogach też można spotkać i długie proste i ciasne winkle...ale na torze ma się komfort przesunięcia granicy bezpieczeństwa o wiele dalej i sprawdzić moto w ekstremalnych sytuacjach czego na drodze raczej nie jesteśmy w stanie sprawdzić... no niektórym się udaje ...ale dla wielu taki test był ich ostatnim...

 

 

No zaraz uslyszysz , ze to wszystko kupione :banghead: Zgadzam sie z tym calkowicie tak samo zreszta jak z Jeszua.

 

:smile:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...