Skocz do zawartości

pytanie o Wywarzanie opon i klin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem zapytać co sądzicie o wywarzaniu opon ?? czy to się wogule opłaca jak zamierzam jeździć praktycznie po samym terenie offroad , i co sądzicie o klinie do tylniej opony ( umożliwiającym jazde na mało napompowanej gumie ) Wiem że zaraz mi ktoś napisze że wyważanie to kwestia 20 zl za oponke, ale nie w tym sprawa, mam blisko siebie serwis i tam chciałem oddać moto do wymiany napedu opon itp. ale tam nie mają wyważarki, i jeśli chciałbym wyważyć musiałbym oddać do innego droższego i bardziej oddalonego serwisu. Wiec napiście mi czy wy wogule wyważanie oponki w enduro ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WywaŻanie kół (opon się nie wywaŻa) w motocyklach terenowych moim zdaniem mija sie z celem. Mówiąc klin masz na myśli szpaner? On ma przede wszystkim zastosowanie w crossówkach, w enduro takim jak dr 600 nie musi go być, aby mieć ciśnienie rzędu 1 - 1,2 bara i wszystko byłoby ok . A napęd wymień sam, nie jest to takie trudne :icon_biggrin:

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na wstepie

klin=szpaner

wyważanie=centrowanie

tak trzeba centrowac koła w enduro ale nie jestes to jakas skomplikowana czynność, tak samo jak zmiana opon i napędu, odrobina chęci

i sam sie z tym uporasz

 

edit: ale jemu chyba chodzi o centrowanie koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak panowie ale daje jeszcze gaźnik do regulacji, musze podpiac elektryke do tylniej lampy ( ktorej narazie wogule nie mam ) troche żeczy mi sie uzbierało więc daje do serwisu ( a że znajomy ) to dużo nie zapłace, wiec nie jedźcie tak po mnie za brak motywacji bo to poprostu brak doświadczenia w grzebaniu przy motorze :) tym bardziej jeśli chodzi o elektryke. A co do wyważania kół to chyba nie to samo co centrowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok panowie dzieki za pomoc :) a co myślicie o tym szpanerze ?? jest sens to zakładać do enduro ?? mi ras już dętke przekręciło jeszcze jak miałem cz cross no ale tam faktycznie miałem mało powietrza

 

 

W takim ciężkim enduro nie jest to potrzebne, ale na pewno nie zaszkodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wyważanie=centrowanie

 

 

 

wyważanie to nie jest centrowanie

 

wyważanie polega na umieszczeniu przeciwwagi po przeciwnej stronie najcięższego punktu koła

centrowanie polega na odpowiednim naciągu szprych aby koło było kołem

 

 

w amatorskim offroadzie wystarcza samo centrowanie , chyba że ktoś ma pod ręką pustynię na której jeździ powyżej 120 km/h to wtedy wypada jeszcze wyważyć koła

 

 

a propo szpanera to warto , chociaż tak sobie myśle że warto wtedy dać po przeciwnej stronie jakieś ciężarek odpowiadający masie tego klina

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o tym szpanerze ?? jest sens to zakładać do enduro ?? mi ras już dętke przekręciło jeszcze jak miałem cz cross no ale tam faktycznie miałem mało powietrza

No to jest podstawa przy jezdzie offroad. Zeby wjechac w teren po prostu musisz mieć mało powietrza bo inaczej bedziesz co chwile leżał :) a jak mało powietrza to trzymacz musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no to na jedno wychdzi bo jak dam trzymak, to pasuje wywarzyć tak jak pisał kolega wyżej, chyba że poprostu zrezygnuje z trzymaka i tyle, dzieki panowie za pomoc, problem w tym że nigdzie takiego szpanera też nie moge dostać :/ no nic dobije chyba poprostu więcej powietrza i tyle, wyważać nie będe, centrować narazie też nie . A powiedzcie mi bo ja już chyba mam wyważone koła , bo mam na szprychach takie cieżarki, ale czy jak kupuje nowe oponki to to stare wyważanie nadal będzie odpowiednie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm no to na jedno wychdzi bo jak dam trzymak, to pasuje wywarzyć tak jak pisał kolega wyżej, chyba że poprostu zrezygnuje z trzymaka i tyle, dzieki panowie za pomoc, problem w tym że nigdzie takiego szpanera też nie moge dostać :/ no nic dobije chyba poprostu więcej powietrza i tyle, wyważać nie będe, centrować narazie też nie . A powiedzcie mi bo ja już chyba mam wyważone koła , bo mam na szprychach takie cieżarki, ale czy jak kupuje nowe oponki to to stare wyważanie nadal będzie odpowiednie ??

w każdym szanującym sie sklepie mają trzymacze. A jak nie to na allegro na 100% ktoś ma a jak nie to na oto moto Seba-Motor bedzie miał wysyłkowo.

Po co wyważać jak i tak po jednej jezdzie może Ci sie felga minimalnie rozcentrować albo zagiąć jak przypier... w kamien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...