DrManiak Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Witam, chciałem zapytać co sądzicie o wywarzaniu opon ?? czy to się wogule opłaca jak zamierzam jeździć praktycznie po samym terenie offroad , i co sądzicie o klinie do tylniej opony ( umożliwiającym jazde na mało napompowanej gumie ) Wiem że zaraz mi ktoś napisze że wyważanie to kwestia 20 zl za oponke, ale nie w tym sprawa, mam blisko siebie serwis i tam chciałem oddać moto do wymiany napedu opon itp. ale tam nie mają wyważarki, i jeśli chciałbym wyważyć musiałbym oddać do innego droższego i bardziej oddalonego serwisu. Wiec napiście mi czy wy wogule wyważanie oponki w enduro ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 (edytowane) WywaŻanie kół (opon się nie wywaŻa) w motocyklach terenowych moim zdaniem mija sie z celem. Mówiąc klin masz na myśli szpaner? On ma przede wszystkim zastosowanie w crossówkach, w enduro takim jak dr 600 nie musi go być, aby mieć ciśnienie rzędu 1 - 1,2 bara i wszystko byłoby ok . A napęd wymień sam, nie jest to takie trudne :icon_biggrin: Edytowane 2 Stycznia 2008 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUŻY Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 (edytowane) Ten "klin" to szpaner. EDIT: No to już jest w poście wyżej, którego nie było gdy zacząłem pisać :icon_biggrin: Edytowane 2 Stycznia 2008 przez DUŻY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żubr Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 tak na wstepie klin=szpaner wyważanie=centrowanie tak trzeba centrowac koła w enduro ale nie jestes to jakas skomplikowana czynność, tak samo jak zmiana opon i napędu, odrobina chęci i sam sie z tym uporasz edit: ale jemu chyba chodzi o centrowanie koła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 tak panowie ale daje jeszcze gaźnik do regulacji, musze podpiac elektryke do tylniej lampy ( ktorej narazie wogule nie mam ) troche żeczy mi sie uzbierało więc daje do serwisu ( a że znajomy ) to dużo nie zapłace, wiec nie jedźcie tak po mnie za brak motywacji bo to poprostu brak doświadczenia w grzebaniu przy motorze :) tym bardziej jeśli chodzi o elektryke. A co do wyważania kół to chyba nie to samo co centrowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żubr Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 no to nie to samo! centrowanie tak, wyważanie nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 W motocyklach terenowych kuł się nie wyważa nie ma to najmniejszego sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ok panowie dzieki za pomoc :) a co myślicie o tym szpanerze ?? jest sens to zakładać do enduro ?? mi ras już dętke przekręciło jeszcze jak miałem cz cross no ale tam faktycznie miałem mało powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Ok panowie dzieki za pomoc :) a co myślicie o tym szpanerze ?? jest sens to zakładać do enduro ?? mi ras już dętke przekręciło jeszcze jak miałem cz cross no ale tam faktycznie miałem mało powietrza W takim ciężkim enduro nie jest to potrzebne, ale na pewno nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 (edytowane) wyważanie=centrowanie wyważanie to nie jest centrowanie wyważanie polega na umieszczeniu przeciwwagi po przeciwnej stronie najcięższego punktu koła centrowanie polega na odpowiednim naciągu szprych aby koło było kołem w amatorskim offroadzie wystarcza samo centrowanie , chyba że ktoś ma pod ręką pustynię na której jeździ powyżej 120 km/h to wtedy wypada jeszcze wyważyć koła a propo szpanera to warto , chociaż tak sobie myśle że warto wtedy dać po przeciwnej stronie jakieś ciężarek odpowiadający masie tego klina Edytowane 2 Stycznia 2008 przez enduromaster Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 a co myślicie o tym szpanerze ?? jest sens to zakładać do enduro ?? mi ras już dętke przekręciło jeszcze jak miałem cz cross no ale tam faktycznie miałem mało powietrzaNo to jest podstawa przy jezdzie offroad. Zeby wjechac w teren po prostu musisz mieć mało powietrza bo inaczej bedziesz co chwile leżał :) a jak mało powietrza to trzymacz musi być. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żubr Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 Bartuś wiem czym sie to różni :biggrin: , nie wiedzialem przedtem o co dokladnie chodzi DRmaniakowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plocho Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 (edytowane) kiln=szpaner= trzymak opony :biggrin: Edytowane 2 Stycznia 2008 przez Plocho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 2 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 hmm no to na jedno wychdzi bo jak dam trzymak, to pasuje wywarzyć tak jak pisał kolega wyżej, chyba że poprostu zrezygnuje z trzymaka i tyle, dzieki panowie za pomoc, problem w tym że nigdzie takiego szpanera też nie moge dostać :/ no nic dobije chyba poprostu więcej powietrza i tyle, wyważać nie będe, centrować narazie też nie . A powiedzcie mi bo ja już chyba mam wyważone koła , bo mam na szprychach takie cieżarki, ale czy jak kupuje nowe oponki to to stare wyważanie nadal będzie odpowiednie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 hmm no to na jedno wychdzi bo jak dam trzymak, to pasuje wywarzyć tak jak pisał kolega wyżej, chyba że poprostu zrezygnuje z trzymaka i tyle, dzieki panowie za pomoc, problem w tym że nigdzie takiego szpanera też nie moge dostać :/ no nic dobije chyba poprostu więcej powietrza i tyle, wyważać nie będe, centrować narazie też nie . A powiedzcie mi bo ja już chyba mam wyważone koła , bo mam na szprychach takie cieżarki, ale czy jak kupuje nowe oponki to to stare wyważanie nadal będzie odpowiednie ??w każdym szanującym sie sklepie mają trzymacze. A jak nie to na allegro na 100% ktoś ma a jak nie to na oto moto Seba-Motor bedzie miał wysyłkowo. Po co wyważać jak i tak po jednej jezdzie może Ci sie felga minimalnie rozcentrować albo zagiąć jak przypier... w kamien. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.