Skocz do zawartości

JUNAK - PROBLEMY, PORADY,NAPRAWY!!!


bauer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hello Jankerzy...

 

Słuchajcie macie jakiś ciekawy pomysł na wygładzenie ( wyrównanie) krawędzi karterów i pokryw S-03. Kurcze naprawde obiecałem sobie w tym sezonie że junak mi kropli nie puści... I chce tego dotrzymać....

Wymyśliłem sobie że zakupie kilka ark. papieru ściernego tak gnieś o gęstości 300 tki, nakleje na równą płyte (na dwustronną taśmę klejącą, albo na klej) i ruchem posuwistym prawda do celu... Ale to wymyśliłem sobie wczoraszej nocy jak walczyłem z helikopterami po wieczorze w barze...

Co o tym myślicie ??? Uda się czy spierd..e sprawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello Jankerzy...  

 

Słuchajcie macie jakiś ciekawy pomysł na wygładzenie ( wyrównanie) krawędzi karterów i pokryw S-03. Kurcze naprawde obiecałem sobie w tym sezonie że junak mi kropli nie puści... I chce tego dotrzymać....  

Wymyśliłem sobie że zakupie kilka ark. papieru ściernego tak gnieś o gęstości 300 tki, nakleje na równą płyte (na dwustronną taśmę klejącą, albo na klej) i ruchem posuwistym prawda do celu... Ale to wymyśliłem sobie wczoraszej nocy jak walczyłem z helikopterami po wieczorze w barze...  

Co o tym myślicie ??? Uda się czy spierd..e sprawe...

 

No nie za bardzo. Najlepiej dorwać gdzieś dużą płytę traserską. Posmarować pastą do docierania i wykonując ruchy w kształcie 8 równomiernie dotrzeć całą przylgnie pokrywy.

Płyta traserska ma małą odchyłkę płaskości powierzchni.

Ta „ równa płyta” na pewno będzie miała większą odchyłkę, poza tym jeszcze to klejenie-raczej odpada. Robiąc w ten sposób jak opisałeś prawdopodobnie nierównomiernie zbierzesz materiał i będzie jeszcze więcej ciekło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pipcyk ma racje co do tej płyty. Ja jednak jeżeli potrzebuje płaskiej powierzchni do docierania, a nie mam dostępu do płyty traserskiej to korzystam z grubego kawałka szyby i efekt jest wystarczająco dobry. Docierałem już na czymś takim pokrywki, pokrywy i przylgnie gaźników ale szczerze mówiąc nigdy nie próbowałem czegoś tak dużego jak pokrywa boczna Junaka. W sumie może warto spróbować :). Wracając do zadanego wcześniej pytania o uszczelnianie Junaka to polecam swoje sposoby opisane w temacie "Uszczelnianie silnika Junaka", bo się sprawdziły u mnie, a muszę przyznać że kartery i pokrywy które mam w używanym przez siebie silniku są bardzo zniszczone. Jedynym miejscem które sprawiało mi kłopoty po jednym sezonie jest wałek rozrusznika ale właśnie wczoraj wytoczyłem tulejkę która pozwoli zamontować zimmering, pozostaje tylko przetestować ten patent...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zajrzalem dzisiaj do Junaka kolegi po `pelnej odbudowie` zrobionej przez niejakiego pana Libere w Lubaszu. Po zdjeciu glowicy i cylindra okazalo sie ze tlok, ktory podobno jest almotowski uderzal w glowice. Pan Libera poratowal sie w taki sposob ze podlozyl cienka uszczelke blaszana miedzy baza glowicy a cylindrem i zasmarowal wszystko duza iloscia czerwonego silikonu. To spowodowalo uniesienie glowicy o jakies 2 mm, z tym ze miedzy przylgnia cylindra i glowicy powstala rowniez szpara tej samej wielkosci. Motocykl nigdy szczesliwie nie dal sie odpalic (podejrzewam przestawiony zaplon) i patent nigdy nie byl poddany probie, ale teraz trzeba podniesc cylinder, lub zastosowac podkladke pod glowice. I teraz pytanie:

Kto z was jezdzi z podkladka pod glowica, jak ona wyglada i czy z tlokiem almotowskim byla potrzebna podkladka pod cylinder?

Zdaje sobie sprawe ze orginalnie Junak jezdzil bez podkladki pod glowica, co mozna osiagnac dotarciem przylgni cylindra do glowicy. Wymagaloby to jednak wyjecia z glowicy prowadnic popychaczy, na co czasu za bardzo nie ma i pozostal by problem za wysokiego tloka. Tak ze sklaniam sie ku podkladce pod glowica jako najszybszemu rozwiazaniu - ale chcialbym wiedziec jak to dziala.

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

 

 

Rozumiem, ze w tłok uderzały zawory?

W takim razie najlepiej bedzie podfrezowac ofyginalne wgłębienia tłoka pod zawory.

Podkładajac uszcelke zmniejszasz st. spreż.

Sam jezdzilem z podobna uszczelka, ale z odmiennych nieco przyczyn, mianowicie mialem trochę zmasakrowana przylgnie zarówno na cylindrze, jak i w głowicy.Nie mialem z tym zadnych problemow. Wykonałem ja z arkusza blachy miedzianej...

Obecnie pozbylem sie tej uszczelki, podtaaczajac odpowiednio głowice i cylinder, wpozbywajac sie w ten sposob nierownosci...

 

I jeszcze jedno, jesli w tym silniku jest wysoki ( za wysoki ) tłok, to tylko sie cieszyc, bo wszyscy narzekaja na tloki za niskie. ;)

I wcale nie trzeba wybijac osłon popychaczy by nie stosowac uszczelki. Wystarczy zabielic powierzchnie - tak zrobilem i hula :)

 

Pozdrawiam

Wulkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tlok 75.75 uderza w glowice. Zamiescilem zdjecia w Albumie zeby sie przyjrzec: Junak - glowica, Junak - tlok.

 

*** Juz widze ze czeka cie przerobka tloka, tzn trzeba bedzie obtoczyc go po krawedzi i obnizyc o te 2 mm jezeli prawda jest ze cylinder jest za krotki. Podkladka pod glowice sie ugnie z czasem i nie zapewni odpowiedniego odstepu, podkladka pod cylinder wymaga dosc slomplikowanego frezowania, zeby nie wygladalo to na patent. Tlok mozna obtoczyc i potem plastelina sprawdzic czy istnieje odpowiednia squish area i nic o nic nie zahacza. Zostaje problem uszczelnienia glowicy - zadzwonie do mego znajomego Darko i poprosze o wsadzenie cylindra i glowice na jego frezarke CNC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Poszukuję korbowodu do wału przerobionego na większy skok , 100 mm , najlepiej żeby miał mniejszą średnicę stopy od oryginalnego, czy posiadacie jakieś wiadomości na ten temat. Rozmawiałem z Franciszkiem Stachiewiczem ,on zbudował za dobrych czasów taki silnik i zastosował korbowód od Japa, czy są jakieś alternatywy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

 

Nie moge do końca się zgodzić z opiniami poprzedników.

O wielu problemach poruszonych w poprzednich postach już pisałem kilkakrotnie więc wystarczy poczytać wszystko co w temacie Junaka napisano.

Pali mnie natomiast jedna sprawa...

Mam na myśli problem niby zbyt wysokiego tłoka. Nie potrzeba żadnego obtaczania tłoka w celu jego obniżenia i zmniejszenia średnicy!!!. Wystarczy odpowiednio zająć sie głowicą, tj. poszerzyć ją odpowiednio do danego tłoka. Następnie jeśli chodzi o dobijanie zaworów to wina leży tutaj po stronie gościa który robił remont głowicy i zastosował duże zawory od jakiejś ciężarówki. W tym wypadku pozostaje albo podfrezować gniazda w tłoku (co Wulkan i tak zmniejszy stopień sprężania ;) ) lub wymienić je na odpowiednie, czyli albo odpowiednio przerobione z Mercedesa albo z ciągnika.

Jeszcze powiem że można domowymi sposobami (tj. ręczną wiertarką i frezem) odpowiednio przerobić głowice Junaka tak że wygląda jak z fabryki i zachowuje odpowiednie parametry. Może dla wielu brzmi to debilnie ale ja akurat potrafie to zrobić i nie potrzebuje do tego frezarki CNC !!!

To tyle jeśli chodzi o to co chciałem napisać w tym momencie, bo chciałem o wiele więcej ale czas mi na to teraz nie pozwala. Napisze dokładniej i obszerniej na temat powyższych postów jutro lub po jutrze...:) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge do końca się zgodzić z opiniami poprzedników.

Mam na myśli problem niby zbyt wysokiego tłoka. Nie potrzeba żadnego obtaczania tłoka w celu jego obniżenia i zmniejszenia średnicy!!!. Wystarczy odpowiednio zająć sie głowicą, tj. poszerzyć ją odpowiednio do danego tłoka.

Jeszcze powiem że można domowymi sposobami (tj. ręczną wiertarką i frezem) odpowiednio przerobić głowice Junaka tak że wygląda jak z fabryki i zachowuje odpowiednie parametry. Może dla wielu brzmi to debilnie ale ja akurat potrafie to zrobić i nie potrzebuje do tego frezarki CNC !!!

 

*** W zwiazku z tym ze czesciej wymienia sie tloki niz glowice wole przerobic tlok do glowicy ( ktora wyglada na nieprzerabiana ). Konstrukcyjnie komora spalania w glowicy Junaka wyglada na nieproporcjonalnie duza - powiekszanie jej jest dla mnie troszke dzialaniem bez sensu.

Jezeli chodzi o przerabianie glowicy reczna wiertarka z frezem to zgodze sie ze moze wygladac jak z fabryki ale tylko wygladac. Mnie chodzi o to aby uzyskac szczelnosc bez docierania glowicy do cylindra wiec musze osiagnac dwie naprawde poziome i ROWNE powierzchnie. Zaczyna sie to od odpowiedniego wypoziomowania cylindra i glowicy na frezarce, a na CNC moge przerobic cala operacje na komputerze przed frezowaniem i wylapac ew.bledy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...