Skocz do zawartości

olej do sporta vs kultura pracy


DrPlama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeden motocyklista twierdził ze jak sie przesiadł na CASTROL to silnik zaczął głosniej pracować, szybcirej zaczelo ubywac oleju i zawazyl zmiane w kulturze pracy silnik.

 

moim zdaniem to bzdura, ale chciałem sprawdzić czy sa tutaj tacy "Świetni " motocyklisci :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden motocyklista twierdził ze jak sie przesiadł na CASTROL to silnik zaczął głosniej pracować, szybcirej zaczelo ubywac oleju i zawazyl zmiane w kulturze pracy silnik.

 

moim zdaniem to bzdura, ale chciałem sprawdzić czy sa tutaj tacy "Świetni " motocyklisci ;)

 

 

Są, bo Castrol to nie jest szałowy olej. Ja sam po zmianie z JMC na Motula zauważyłem takie różnice. Tzn. na Motulu pracował lepiej i ciszej, mniej go ubywało

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZEPRASZAM!!! BŁĄD!!!

 

Chodzi o lepkosć kinematyczną a nie wskaźnik.

Popatrz na dół, porównaj

 

Castrol:

Lepkość kinematyczna 100C ASTM D445 mm²/s 13.5

Lepkość kinematyczna 40C ASTM D445 mm²/s 88.0

Wskaxnik lepkości ASTM D2270 None 155

 

 

Motul:

Lepkość przy 40 ºC ASTM D 445 100,5 mm2/s

Lepkość przy 100 ºC ASTM D 445 15,14 mm2/s

Współczynnik lepkości ASTM D2270 160

 

Jeśli moto bierze olej to skup się własnie na lepkosci kinematycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mobila nikt nie bierze pod uwage?? jak wypada w porownaniu do motula?? parametry te same 10W40

 

ja jeżdżę na Mobil 1 Racing 4T 15W-40. Mam bardzo dobre doświadczenia z samochodem dlatego w motorku też wlewam Mobila. Na taki olej zamieniłem już przy pierwszej wymianie po pierwszym 1000 km.

To pełen syntetyk. Wg. mnie świetnie się sprawdza. Po przejechaniu kolejnych 5000 km nie było żadnej dolewki. Silnik chodzi jak w zegarku.

Z pewnością znajdzie się wielu, którzy stwierdzą, że to lipa i "tylko Motul" ale biorąc pod uwagę relacje jakości do ceny pozostanę wierny Mobilowi.

 

Jacek

 

Sorka, małe sprostowanie :

Mobil 1 Racing 4T spełnia klasyfikację SAE 15W-50 a nie 15W-40.

Dostępny jest także Mobil Extra 4T 10W-40 z tym, że to już nie jest w pełni syntetyk a więc i cena może byc bardziej przystępna.

 

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówcie że patrzycie na cenę? Trzeba sie liczyć z wydatkiem 200 zł (+-40). do moto za kilkadziesiąt tysięcy zł ja nie patrze przy zakupie oleju na cenę tylko na jakość i opinię.

 

Potwierdzam że Castrol gorszy od Motula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...