Skocz do zawartości

MONTAŻ DYNO-JET i WYMIANA TŁUMIKA


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!!!

 

Zamierzam w Virago XV 750 wymienić tlumik na akcesoryjny Vance & Hines. Przeglądając strony (USA sklepów motocyklowych) w opiniach ludzi, którzy tego dokonali pojawiaja sie informacje o (konieczności/potrzebie) założenia dodatkowo:

 

1) zestawu DYNO-JET;

 

oraz

 

2) filtra K&N

 

i oczywiście regulacji gaźników (wszystko to z uwagi na zmianę charakterystyki pracy silnika spowodowaną "bardziej swobodnym" wylotem spalin".

 

Koledzy, na naszym forum znalazlem wiele wątków z tym związanych, niemniej jednak chciałbym jeszcze raz poruszyć ten wątek

 

i POPROSIĆ WAS o sugestie co do sposobu i miejsca gdzie można taką "operację przeprowadzić". Ponoć w celu właściwej regulacji moto powinno być sprawdzane na hamownii. Mieszkam w Warszawie. Proszę o każde pomocne info.

 

szerokości.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima jest, umow sie z Kedziorem z PolandPosition zeby ci gazniki po zmianie wydechu wyregulowal, zapomnij o K&N i DynoJet.

Mozesz rowniez sprawdzic moto u niego na hamowni przed i po sprawie

 

Adam M.

Zestaw Dyno -jet + filtr K&N juz zapłacony i leci z USA / chciałbym to wsadzić w tej sytuacji, ale prosze cię o poradę czy jak już mam to to to robic i jeżeli tak to gdzie? Daj prosze namiary do Kędziora bo wizyta u kogoś kto ma pojęcie o tym będzie zapewne potrzebna,

 

dzieki za zainteresowaie problemem,

szerokosci Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdecydowanie pospieszyles sie z tym zakupem.

PolandPosition jest w Piasecznie, a napewno ich znajdziesz w Panoramie Firm, lub przez google na necie.

Ja z ich uslug nie korzystam bo troche za daleko mieszkam, ale wiem ze sa dobrzy.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

[...] PolandPosition jest w Piasecznie,

 

Dokladnie na samym koncu ul. Pulawskiej tuz przed wiazdem do samego miasta.

Duzy salon Mercedesa a z boku PolandPosition :icon_question:

Prosze bardzo :biggrin:

 

A tak przy okazji: czemu nie zakladac Dynojetow i filtra K&N ?

Puste wydechy tylko spowoduja glosniejszy motor, ale ten dodatowy sprzet ciut da wiekszego kopa, czyz nie ? :crossy:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mechanik też twierdzi że dyno-jety to jak spojler w maluchu- 30 koni więcej, ale tylko w psychice

:lalag:

 

Nie :flesje:

Wydasz tylko wiecej pieniedzy na benzyne i to tyle.

 

Adam M.

 

Nie zgodze się z Tobą Adam. W takich niewysilonych silnikach efekty są wyczuwalne i dużo lepsze niż w maszynach sportowych. Ja zrobiłem taki tuning (czyli wydech, filtr, dysze iglice) w kolejnym (3 z kolei) swoim motocyklu. Mam 2 sztuki - jeden oddławiony drugi seryjny i ten przerobiony jest dużo żwawszy. A pali niewiele więcej.Co prawda nie wiem jak to będzie w przypadku Virago 750 ale kolega miał taki zestawik w swojej XV 700 czy 900 (jakiś taki przedpotopowy model na rynek USA) i bardzo sobie chwalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da poważne zubożenie mieszanki, spadek osiągów i rychły remont silnika. Nie rób przeciągu w silniku! Albo zrób to z głową. Sama wymiana filtra na wydajniejszy może obniżyć podciśnienie w dolocie i pogorszy napełnianie (podaj przy okazji symbol tego filtra K&N bo jest ich od cholery). Zuboży też mieszankę, trzeba przeregulować gaźnik. Nawet sposób mocowania filtra na gaziorze ma wpływ na temperament maszyny. Przelotowy tłumik - może też byś podał co to za model? Albo wrzuć fotę przynajmniej, jest pusty czy ma jakieś przegrody? Wymiana dysz na większe obowiązkowo jeśli już zmieniasz filtr i tłumik, do tego dojdą regulacje, przydałaby się hamownia albo przynajmniej jakieś doświadczenie. Może wrosnąć żłopanie, niekoniecznie bardzo ale może wzrosnąć. W sumie fajna zabawa :cool:

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, moze ty po prostu szczescie masz z tymi DynoJet a moze rzeczywiscie lepiej dzialaja w silnikach malo wysilonych, chociaz moj GS tez do strasznie wysilonych nie nalezy.

W kazdym razie nie jest latwo je ustawic tak zeby plusy przewazyly minusy, ale w w sytuacji zalozyciela watku to wlasnie tego trzeba mu zyczyc.

Dlatego wlasnie pomyslalem o Kedziorze ze powinien je znac jeszcze z czasow "wyscigowych".

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, moze ty po prostu szczescie masz z tymi DynoJet a moze rzeczywiscie lepiej dzialaja w silnikach malo wysilonych, chociaz moj GS tez do strasznie wysilonych nie nalezy.

W kazdym razie nie jest latwo je ustawic tak zeby plusy przewazyly minusy, ale w w sytuacji zalozyciela watku to wlasnie tego trzeba mu zyczyc.

Dlatego wlasnie pomyslalem o Kedziorze ze powinien je znac jeszcze z czasow "wyscigowych".

 

Adam M.

 

Zestaw Dyno Jeta to tak naprawdę raz montowałem. Poprzednie bawiłem się dyszami Factry Pro a innym razem po prostu podkładka pod iglicę (albo iglica od nieco innego motocykla z tym samym gaźnikiem) i drobne regulacje. Efekty naprawdę były wyczuwalne i w zasadzie większych problemów nie miałem z zestrojeniem (chociaż przyznam się, ze gaźniki z Intrudera tobym chyba teraz obudzony w środku nocy z zamknietymi oczami rozebrał i złożył :icon_twisted: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Factory Pro to zupelnie inna i o wiele lepsza "para kaloszy" :biggrin:

Dlatego w pierwszym poscie napisalem ze normalna regulacja zupelnie wystarczy, ale jak juz DynoJet kupiony i jedzie, to lepiej ustawiac u kogos kto o nim ma pojecie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Factory Pro to zupelnie inna i o wiele lepsza "para kaloszy" ;)

Dlatego w pierwszym poscie napisalem ze normalna regulacja zupelnie wystarczy, ale jak juz DynoJet kupiony i jedzie, to lepiej ustawiac u kogos kto o nim ma pojecie.

 

Adam M.

 

Witaj Adam!!

 

Serdeczne dzieki za pilotowanie mojego "problemu". Już dzwoniłem do PolandPosition, po Nowym mam sie odezwać.

Tak jak pisałem wcześniej nie mam zapędów na cudowny wzrost " mocy" itp., za "stary" już jestem na takie pierdoły.

Jedynym czynnikiem jakim się kierowałem była chęć zmiany brzmienia wydechu bez domorosłych sposobów na wypruwanie, dziurawienie itp. Z racji wykonywanego zawodu (lotnictwo) gdzie raczej nie ma miejsca na prowizorkę i domowe sposoby "safe life", postanowiłem poradzić się na forum.

 

Przy zakupie wydechu za oceanem kontaktowalem sie z producentem wydechów V&H i to on podpowiedział mi, że wskazane jest również założenie tego zestawu Dyno-Jet i filtra K&N (zmiana charakterystyki "silnika") po zamontowaniu nowych tłumików- (oni tego nie produkują i chyba nie ma celu wciskać gniota), a sama regulacja dysz "gaźników" nic by nie pomogła i w błędzie są ci, którzy myślą, że po wypruciu fabrycznych wydechów i regulacji gaźników zrobili już wszystko aby ochronić swoje SILNIKI -- TAK NIE JEST!!!!! (zgodnie z tym co otrzymałem od technika firmy Vance&Hines z USA).

 

Proszę piszcie - kazda wasza uwaga i wasze doświadczenie jest dla mnie bardzo cenne i jest jeszcze czas na wszystko.

 

szerokości dla wszystkich,

 

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...