Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za ważne info.

 

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Opona do XX ma byc 120/70 ZR 17 przod i 180/55ZR 17 tyl,i tyle ciebie obchodzi,,,,,,,,nie istnieje cos takiego jak homolagacja do danego motocykla.

 

Sa natomiast podtypy niektorych opon do danych motocykli,np byly robione Pilot Sport i Road z mysla o XX.

Przewaznie duzo drozsza niz "normalny" Pilot Sport i Road.Co nie znaczy ze zalozenie "zwyklej' opony jest niedopuszczalne czy tez szkodliwe.

 

Przejechalem chyba blisko 100 000 km na zwyklym Pilot Road bez zadnych nagatywnych zjawisk.Teraz mam bt21,ale duzo kolesi jezdzi na Pilot Road2 i sobie bardzo chwala.

 

Jedyna przyczyna dla ktorej zmienilem producenta opon to taka ze Rossi tez tak uczynil. :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, zapomnialem ze w Polsce jeszcze tak daleko nie jest.

W zachodniej europie, producenci opon testuja opony na roznych motocyklach w roznach warunkach (TopSpeed, Max. obciazenie) i dopiero jak opona przejdzie ten test to dostaje homologacje na dany typ motocykla.(Freigabe lub Unbedenklichkeitsbescheinigung)

Bez homologacji zalozyc takiej opony w ruchu publicznym NIE WOLNO !

Dla przykladu;

Opona Michelin Pilot Power przy obciazeniu 2 solidnych osob, podczas testu TopSpeed (a ten nie jest maly na XX) stracila prawie caly bieznik, poprostu go "wyrwalo" dlatego dla XX jest opona Pilot Power ze specyfikacja "C".

Dopiero ta opona dostala homologacje na XX.

 

Moze i w Polsce nikogo to nie obchodzi, czy z czy bez homologacji, ale w takim przypadku zastanawiam sie poco firmy produkujace opony wywalaja tyle kasy i testuja KAZDY model opony na KAZDYM modelu motocykla.

Moze powinni sie zapytac Polakow, to by sie dowiedzieli ze to jest zbyteczne i te pieniadze moga sobie zaoszczedzic :banghead:

 

Przejechalem chyba blisko 100 000 km na zwyklym Pilot Road bez zadnych nagatywnych zjawisk.

Zgadza sie, bo Road sa przetestowane i dopuszczone dla XX.

 

Moze to byc przesadne, ale opona to jest jedyne co mnie laczy z jezdnia, i nie mam zamiaru dla kilku euro ryzykowac mojego zdrowia, albo i zycia, bo skoro ktos zadaje sobie tyle trudu i wydaje tyle pieniedzy na to, to musza te testy jakis sens miec.

 

Teraz mozecie mnie ukamieniowac, jest mi to obojetne, to co napisalem to jest MOJE zdanie na ten temat.

 

 

 

 

Adam

Edytowane przez SirAdam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to mieszkam w USA,i te moje uwagi tego kraju dotyczyly. :crossy:

 

Przegrzaniem opony mozna sie przejmowac wtedy jak ktos sie wybiera do Doliny Smierci w srodku lata kiedy jest 45 -50 C i ma zamiar z pelnym obciazeniem grzac 280 km/h.

Teoretycznie moze to sie wydarzyc,ale praktycznie jest to nierealne.

 

W Stanach opony dopuszczone do ruchu maja znaczek tzw "DOT",ale jest to homolagacja generalna,tzn do kazdego motoru o ile nie jest przekroczona masa calkowita zaznaczona na oponie.Nie ma homologacji specyficznie przeznaczonych do danego typu motocyckla.Produdcent opon czy tez w niektorych przypadkach poducent motocykla moze zalacac dana opone ale to nie znaczy ze nie mozna zalozyc czegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,.Nie ma homologacji specyficznie przeznaczonych do danego typu motocyckla.Produdcent opon czy tez w niektorych przypadkach poducent motocykla moze zalacac dana opone ale to nie znaczy ze nie mozna zalozyc czegos innego.

 

a wlasnie takie prawo obowiazuje w Niemczech, i wiekszosci panstw Unii Europejskiej.

Mozna zalozyc tylko taka opone , ktora jest do danego motocykla dopuszczona.

 

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Roznica jaka jest w cenie miedzy podstawowym modelem opony a dedykowanym pod dany motocykl to 50-100zl.Uwazam ze moje zdrowie i zycie jest duuuuuuuuuuzo wiecej warte,zreszt kazdego motocyklisty tez,jak i bezcenne.Producenci opon jednak maja pojecie o tym co robia a testy to potwierdzaja.

Wiec,warto doplacic :crossy:

Pozdrawiam,M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie zrobiony sprzęcik, a moto nie miał żadnego szlifa ani dzwona(bo widze że brakuje Ci plastiku od dołu wlotów powietrza-na jednym zdjęciu,no i to chyba są 2 różne motory) ? Bo szimma w XX raczej nie występuje jak jest wszystko ok. Długo masz już ten moto, czy dopiero kupiłeś?

Cześć. Moto nie miało dzwona. Postawiłem XX za samochodem wracam nos połamany zerwane mocowania reflektora i błotnik przerysował. Motocykl mam 1.5 roku. Co do opon M1 miała najlepszą przyczepność nawet podczas deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Ja w zeszlym sezonie "stawialem" XX na gume.Ale brak mi jeszcze pewnosci i boje sie o moto.Efektem zeszlorocznej nauki gumowania byla wymiana lozysk glowki :bigrazz:

A tak wogole to potrzebuje jakis warsztat gdzie zdiagnozuja mi przednie zawieszenie bo cos mi niegra.

Jaki warsztat polecicie w Wawie?I ile mniej/wiecej taka przyjemnosc kosztuje?

Pozdro!

Ps.dzis caly dzien przelatalem i ide jeszcze bo mi malo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinni w Polsce zmienic przepisy, tak jak jest w Niemczech;

Jezeli sprzedawca mowi ze moto/auto jest bezwypadkowe, to mosi tak byc.

Jezeli ja jako kupujacy, po jakims czasie, np. po zdjeciu owiewek stwierdze ze moto mialo wypadek, to zwracam sie do sprzedawcy, i albo

- pertraktujemy na nowo cene

- zwracam mu moto, a on zwraca mi pieniadze

- oprocz tego moge mu wytoczyc cywilna sprawe sadowa o probe oszustwa.

Prawo stoi w Nimczech po stronie kupujacego.

Dlatego nie oplaci sie tutaj oszukiwac.

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie oplaci sie tutaj oszukiwac.

 

[OT]

opłaca się, opłaca... tylko nie klienta indywidualnego. popatrz sobie na niemieckie ogłoszenia, w których jest zastrzeżenie, że sprzedaż tylko dla firmy albo poza granice kraju: to właśnie takie przypadki, w których przepisy przestają chronić/ słabiej chronią kupca

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczesci masz racje,

ale powyzej byla mowa o sprzedazy w Polsce

(sprzedawca i kupiec sa w Polsce, i zaden z nich nie jest firma)

w tym przypadku, kupiec bylby chroniony przez prawo.

 

 

 

Adam

Edytowane przez SirAdam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Ja w zeszlym sezonie "stawialem" XX na gume.Ale brak mi jeszcze pewnosci i boje sie o moto.Efektem zeszlorocznej nauki gumowania byla wymiana lozysk glowki :D

A tak wogole to potrzebuje jakis warsztat gdzie zdiagnozuja mi przednie zawieszenie bo cos mi niegra.

Jaki warsztat polecicie w Wawie?I ile mniej/wiecej taka przyjemnosc kosztuje?

Pozdro!

Ps.dzis caly dzien przelatalem i ide jeszcze bo mi malo:)

A ile cię kosztowało to łożysko?(jeżeli można zapytać:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...