Skocz do zawartości

Zimowe rozbiurki i masa pytan


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No! wreszcie znalazlem czas na zabranie sie troche za prace przy motocyklu :crossy: i naturalnie mam mase pytan i troche zdjec:

 

zdjolem kolektory wydechowe i poswiecilem sobie latarka w celu sprawdzenia stanu i zauwazylem cos takiego: http://img211.imageshack.us/img211/5200/wyciekcd2.jpg

 

czy to jest wyciek? bo na to mi wyglada... czy jest powazny?

 

zdemonotowalem tez gaznik w celu sprawdzenia i czysczenia, mozecie mi powiedziec jak to najlepiej zrobic? na co zwracac uwage? czy moge go wlozyc do myjki ultradzwiekowej oczywiscie po zdemontowaniu czesci elementow?

 

Do czego sluzy ten uklad w gazniku?

 

http://img235.imageshack.us/img235/9296/gaznikid3.jpg

 

 

jest tam mala membrana i iglica, polaczone wezykiem ktorego otwor jest tuz przed kruccem ssacym.

 

mam pewne doswiadczenei w mechanice ale to moj pierwszy japoneic i pierwsze 4T w zyciu wiec nie we wszystkim sie orjetuje.....

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce wyraźnie widoczna nieszczelność na prowadnicy zaworowej z powodu przegrzania uszczelniacza na prowadnicy. Element łatwy do wymiany , trzeba tylko zrobić to dokładnie aby oprawić go symetrycznie a przy okazji wypada rozfrezować kanał wylotowy aż do uszczelki kolektora aby pozbyć się niepotrzebnego progu.

Mała gumowa membranka z boku gaźnika to urządzenie wzbogacające mieszankę paliwowo-powietrzną podczas gwałtownych przyspieszeń. Wypada przez zimę dokupić nowy komplet wraz ze sprężyną i go wymienić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na fotce wyraźnie widoczna nieszczelność na prowadnicy zaworowej z powodu przegrzania uszczelniacza na prowadnicy. Element łatwy do wymiany , trzeba tylko zrobić to dokładnie aby oprawić go symetrycznie a przy okazji wypada rozfrezować kanał wylotowy aż do uszczelki kolektora aby pozbyć się niepotrzebnego progu.

Mała gumowa membranka z boku gaźnika to urządzenie wzbogacające mieszankę paliwowo-powietrzną podczas gwałtownych przyspieszeń. Wypada przez zimę dokupić nowy komplet wraz ze sprężyną i go wymienić.

 

czy wymiana tego uszczelniacza jest konieczna?, bo bedzie sie to wiazalo ze zdejmowaniem glowicy jak sadze... co do elementow gaznika to zorjetuje sie jak z dostepnoscia i kosztami, tam sa dwa kanaly ktore ida w gore, jeden jest dosc brudny... czy ten system ma jakis wplyw na prace silnika na wolnych obrotach? miedzy innymi w gazniku doszukuje sie przyczyny plywajacych obrotow, neiznalalzem zadnych zanieczyszczen na dyszach

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany uszczelniaczy niekoniecznie musisz zdejmować głowicę.

Jeżeli masz dostęp do myjki ultradźwiękowej to koniecznie skorzystaj a membrankę dokupisz w sklepie KLASA.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta membranka to zawor air-cut, ktory ma za zadanie przeciwdzialac strzelania w wydech po zamknieciu przepustnicy, poprostu jak zamkniemy gwaltownie przepustnice na wysokich obrotach to otwiera sie ten zawor i pozwala opasc membranie z iglica na dol by nie podawala mieszanki.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany uszczelniaczy niekoniecznie musisz zdejmować głowicę.

Jeżeli masz dostęp do myjki ultradźwiękowej to koniecznie skorzystaj a membrankę dokupisz w sklepie KLASA.

 

przegladam servisowke i wyglada na to ze do wymainy uszczelniacza trzeba zjac glowice i zdemontowac zawor, jesli piotrze znasz inny sposob ktory nie wymaga zdejmowania glowicy i wyciagania zaworu to bede wdzieczny jesli opiszesz w jak to zrobic, napewnoo nei tylko mi sie przyda; ten zaworek w gazniku to tzw. air-cut ? niestety na stronie kalsy go nie widze i w larssonie rowniez go nie widze wiec cos czuje ze zostanie tylko kochany diler....

 

Ta membranka to zawor air-cut, ktory ma za zadanie przeciwdzialac strzelania w wydech po zamknieciu przepustnicy, poprostu jak zamkniemy gwaltownie przepustnice na wysokich obrotach to otwiera sie ten zawor i pozwala opasc membranie z iglica na dol by nie podawala mieszanki.

Pozdro

 

oblukalem dokladnie i zawor dostarcza paliwo poprzez srednia dysze pod membrane przepustnicy, jasli chozi o stan zaworka i sprezyne to wyglada jak nowe, jesli chodzi o sam zawor to wyglada tak: http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.a...18.jpg&size=400

tyle ze w moim przypadku neima tego malego elementu ktory mi wyglada na jakas uszczelke

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy wystarczy dorobić z korpusu starej świecy przelotkę umożliwiającą doprowadzenie sprężonego powietrza do cylindra zakładając że zawory są szczelne.

Podajesz ze zbiornika powietrze po ciśnieniem 6 atm i rozpinasz zabezpieczenie na zaworze, usuwasz stary uszczelniacz i montujesz nowy a potem zakładasz z powrotem sprężyny i zabezpieczenia.

Membranka powinna być dostępna w Larssonie , niestety nie mam aktualnego katalogu.

Jeżeli nie występuje w katalogu to pozostaje dealer.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde cos czuje ze bez oddania moto do warsztatu sie nie obedzie... piotrze czy twoim zdaniem uszczelniacz kwalifikuje sie bezwzglednie do wymiany? silnik nie dymi i spalanie oleju jest w normie, tyle ze stal przez 2 miesiace nie ruszany....

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten uszczelniacz to nie koniec świata. Co do brania oleju to podejżawam że głownie sprzęt przykopci po postoju gdy olej troche pokapie po nieszczelnym zaworze a za zuzycie oleju odpowiada tłok-pierścienie- cylinder. Osobiście proponuje ci znąć głowice i pozbyć się tego czarnego nagaru, bo w tym momencie sprzęt jest zduszony a widać że troche tam tego siedzi. Przy okazji powymieniasz uszczelniacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oblukalem dokladnie i zawor dostarcza paliwo poprzez srednia dysze pod membrane przepustnicy, jasli chozi o stan zaworka i sprezyne to wyglada jak nowe, jesli chodzi o sam zawor to wyglada tak: http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.a...18.jpg&size=400

tyle ze w moim przypadku neima tego malego elementu ktory mi wyglada na jakas uszczelke

 

 

Ten zaworek wygląda wręcz identycznie jak pompka przyspieszacza w gaźniku HD. Ten mały element to o-rign pokrywki pod która kryje sie ta membranka. U mnie ten o-ring był K.O. więc dorobiłem takie cos metodą własnoręczną. W sumie to i tak odłączyłem całkowicie ta pompkę od przepustnicy bo tylko pluła paliwem w gardziel a pozytku żadnego.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gurim to albo jestes jakis dziwny jezeli twierdzisz ze pompka przyspieszajaca nic nie dawala (przeciez ona diametralnie zmienia wejscie silnika na obroty) albo poprostu nie potrafisz jej ustawic.

Pozdro

 

PS jaki to gaznik mikuni HSR czy jakis keihina??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do głowicy, to ja bym ją zdjął i zregenerował. Wymienił uszczelniacze, przefrezował gniazda, wymienił uszczelkę (jeśli to konieczne to lekko wyrównał płaszczyznę głowicy)

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...