bully Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 czy bedzie miał wpływ i jaki na charakterystyke silnika gdy odległość miedzy dyfuzorem a tłumikiem sie zwiekszy o np 0,5metra.? jeśli tak to jak ograniczyc do minimum tą zmiane? wieksza grubośc rury niż wylot dyfuzora, czy coś innego...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiND Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 zmiana napewno bedzie ale jest to bardzo nieprzewidywalne, wydech do 2T jest robiony na zasadzie prob i bledów tylko ze przez specjalistów i z testami na hamowni. nie ma zadnych PEWNYCH wzorów sa tylko takie które przyblizaja zalozenia do wykonania. Wiem to osobiscie od ?dr. fizyki silników cieplnych? J. Płonka TORANAGA ;) pokazywal mi tlumik do cavigi 125 z jakis jego zawodów i mówil ze to jest jego 16 tlumik i ma niezlego kopa a mówi ze pozostale byly zblizone budowa a hamownia pokazala dosc duza róznice pomiedzy nimi. I DLATEGO SPORTOWE WYDECHY DO 2T TYLE KOSZTUJA!! :) pozdr MiND Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 aż o pół metra hmm ciezko wyczuć :),do obliczania można by użyć programik "ExhaustCalculator2 " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 poprostu dyfuzor nie ulegnie zmianie, bedzie identyczny tylko cześc tłumiącą musze przeniesć o ok 0,5 metra dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Sprawdź w necie co to jest PUZON i na jakiej zasadzie działa a będziesz miał odpowiedź.Po prostu roztroisz układ wydechowy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 to co zrobisz za dyfuzorem nie ma znaczenia, może nieznacznie pogorszyć pracę silnika jeśli zdławisz wylot ("odpływ") nadmiaru spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) Podłącze sie do tematu. Czy dzięki zmianie lub ściągnięciu TYLKO tłumika(nie całego układu wydechowego) zwiększa/zmniejsza się moc?? Edytowane 7 Grudnia 2007 przez WLD_Wlodi Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) widze że kazda odpowiedz jest inna, co to puzon to ja wiem :) gdy ma dłuższą drogę to zmniejsza sie długośc fali. ale to jest za dyfozorem od którego spaliny mają sie odbijac i wszelkie rzeczy fizyczne :) skoro sie zmieni charakterystyka to w która storne? dono zdławisz masz na mysli zmniejszenie przekroju? raczej inaczej nie mozna zdławić. chce dać rure o 0,5cm szersza niż wylot z dyfuzora. WLD wlodi to jest jedna wielka niewiadoma, zależ jak jest policzony ten układ, ale sądze że raczej może spaść, wzrosnąc może ale zużycie benzyny. edit długośc sie zwieksza a częstotliwośc zmniejsza :) Edytowane 7 Grudnia 2007 przez bully Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) Podłącze sie do tematu. Czy dzięki zmianie lub ściągnięciu TYLKO tłumika(nie całego układu wydechowego) zwiększa/zmniejsza się moc??no raczej tak bowiem niektóre motorki maja włąsnie zapchany(zablokowany)seryjnie tłumik i moto jest głuche i gorzej wchodzi na obroty w końcu po coś robią tuningowe tłumiki itp :) Edytowane 7 Grudnia 2007 przez rajdowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 widze że kazda odpowiedz jest inna, co to puzon to ja wiem :) gdy ma dłuższą drogę to zmniejsza sie długośc fali. ale to jest za dyfozorem od którego spaliny mają sie odbijac i wszelkie rzeczy fizyczne :) skoro sie zmieni charakterystyka to w która storne? dono zdławisz masz na mysli zmniejszenie przekroju? raczej inaczej nie mozna zdławić. chce dać rure o 0,5cm szersza niż wylot z dyfuzora. WLD wlodi to jest jedna wielka niewiadoma, zależ jak jest policzony ten układ, ale sądze że raczej może spaść, wzrosnąc może ale zużycie benzyny. Częściowo sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie. Ale tylko częściowo bo masz rację zmienia się długość fali lub częstotliwość wylotu spalin. A słyszałeś coś o układach rezonansowych. Cały układ wydechowy w silniku 2T jest doświadczalnie dobranym układem rezonansowym i jakakolwiek ingerencja prowadzi do spadku mocy i zwiększenia zużycia paliwa. można co prawda zwiększyć moc silnika 2T poprzez niewielkie zmiany w układzie wydechowym ale do tego potrzebna jest precyzyjna hamownia i doświadczalny układ wydechowy zbudowany na wzór właśnie instrumentu dętego zwanego puzonem. W garażowych warunkach można tylko wydech popsuć. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 7 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 (edytowane) jesli popsuje go kosztem przeniesienia momentu na nizsze obroty to tylko sie bede cieszył. dlatego zalezy mi na odpowiedzi jak sie zmieni ta charakterystyka. nie zawsze mozna tylko popsuc. gdy byłem młodszy sam zrobiłem w simsonie tłumik na który motorek zdecydowanie szedł lepiej. te "zrobienie" wcale nie polegało na wywaleniu wkładu tłumiącego :flesje: rajdowiec te tuningowe tłumiki to przewaznie polegają na przeniesieniu momentu na wyższe obroty żeby uzyskac wiekszą moc. nie zawsze jednak silnik potrafi osiagnąc je hehe. Edytowane 7 Grudnia 2007 przez bully Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 bawiąc sie tym co jest za dyfuzorem, nie zmienisz charakterystyki. jeśli chcesz przenieść troche więcej momentu obr. w dół, musiałbyś wydłużyć odpowiednio dyfuzor. jeśli wiesz przy jakich obrotach chcesz mieć max. moment i potrafisz to obliczyć, a przy okazji będziesz w stanie przerobić dyfuzor, pociąg go i pospawać, to się baw. pamiętaj że ważne są też kąty, pod jakimi ustawione są ściany dyfuzora, długości kolejnych odcinków, pojemność dyfuzora i wiele innych pierdół które mają wpływ na pracę silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Problem w tym ze Dyfuzor to jest równiez rurka doporowadzajacy spaliny do tłumika wiec zmienisz dyfuzor! Już zmiana o 1-2cm jest odczuwalna co dopiero 50cm. Zmieniajac końcówke wydechowa nie podniesiesz mocy. Ogulnie sobie trzeba zapamiętać ze moc silnika mamy stała (tak przyjmijmy dla uproszczenia), A wydech steruje jej położeniem na obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 8 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Problem w tym ze Dyfuzor to jest równiez rurka doporowadzajacy spaliny do tłumika wiec zmienisz dyfuzor! Już zmiana o 1-2cm jest odczuwalna co dopiero 50cm. Zmieniajac końcówke wydechowa nie podniesiesz mocy. Ogulnie sobie trzeba zapamiętać ze moc silnika mamy stała (tak przyjmijmy dla uproszczenia), A wydech steruje jej położeniem na obrotach. nie moc tylko moment bo moc to moment razy obroty także im wyżej tym wieksza moc, wiekszośc disiejszych 2T ma tłumik odległy od dyfuzora o kilkadziesiat cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dono Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 wueska, nie zgodziłbym się z tobą, przecież ściana od której "odbijają" się spaliny jest przed rurką łączącą tłumik. ona jest ostatnim elementem dyfuzora, w niej jest tylko dziura która odprowadza nadmiar gazów moc max. mamy stałą dla danego cylindra, ale to wydech (i inne czynniki) powodują czy np. silnik osiągnie obroty mocy max. wydech jest też odpowiedzialny za charakterystykę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.