pikus91 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) Witam znajomy z forum przywiozl mi dzisiaj ktm exc 125 rocznik okolo 99. Powiedzial mi ze zablokowalu mu kolo i dopiero po tyg mu sie odblokowalo i przed zablokowanie zaczelo mu cos szumiec nawalac w silniku gasl mu na wolnych obrotach i nie chcial mu palic. Mysle zatarty sciagam glowice patrze a zadnej ryski pierscienie ok. Skladam kopie na ssaniu zagadal to dobrze lupie cos w silniku przejechalem sie po podworku no ok. Sciagam pokrywe od sprzegla wszystko ok. Sciagam pokrywe od magneta, sciagam magneto tez wszystko ok. Postal troche na wolnych obrotach i zablokowalo silnik. Wbilem 6 do tylu do przodu rozblokowalo sie. Silnik chodzi jak sieczkarnia. Mialem podobne objawy w mtx-ie tzn podobne dzwieki ale nie blokowalo silnika, po rozpolowieniu ukazalo sie zmielone lozysko na wale od strony sprzegla. Czy to moze byc tez to samo? Jutro bede chyba wyciagal silnik na stol i rozpolawial. Jest to ktm Benego z piły i zobaczylem ze jest pospawana tylna piasta jesli jest to kogos robota z forum to niech sie pierw ..... w leb a nie takie cos robi! Jeszcze jedno pytanie czmu jest spora roznica tem miedzy chlodnicami prawa bardziej jest goraca? Pozdrawiam pikus910 Edytowane 24 Listopada 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 no jak po sprawdzeniu tych trzech rzeczy nic nie wykazało to chyba wiadome że silnik na stół :) a co masz do spawanej piasty? nie każdego jest stać na nową piastę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 hmm ja widze 2 opcie korba albo łozyska na wale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 (edytowane) przeciez to jest bezpieczenstwo? a gdyby Ci pierdykla przy 80 w terenie? Jesli go stac na ktm za 8tys to powinno go tez stac na utrzmanie Edytowane 24 Listopada 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barthezzz1 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 nie każdego jest stać na nową piastę Jak kogoś stac na taki motocykl,to i na piastę.... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 jezeli go stac na motor to i stac na dobrego mechanika a nie takiego ktory po rozebraniu cylindra i 2 kap bocznych nie zauwazywszy nic i odpala silnik mimo iz wiadomo ze chodzi jak sieczkarnia i ze sie gdzies zblokowal. Ale to nie moje moto i nie moj problem jak mala awaria pociagnie za soba 2x wieksze koszta bo silnik byl odpalany.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Witam znajomy z forum przywiozl mi dzisiaj ktm exc 125 rocznik okolo 99. Powiedzial mi ze zablokowalu mu kolo i dopiero po tyg mu sie odblokowalo i przed zablokowanie zaczelo mu cos szumiec nawalac w silniku gasl mu na wolnych obrotach i nie chcial mu palic. Mysle zatarty sciagam glowice patrze a zadnej ryski pierscienie ok. Skladam kopie na ssaniu zagadal to dobrze lupie cos w silniku przejechalem sie po podworku no ok. Sciagam pokrywe od sprzegla wszystko ok. Sciagam pokrywe od magneta, sciagam magneto tez wszystko ok. Postal troche na wolnych obrotach i zablokowalo silnik. Wbilem 6 do tylu do przodu rozblokowalo sie. Silnik chodzi jak sieczkarnia. Mialem podobne objawy w mtx-ie tzn podobne dzwieki ale nie blokowalo silnika, po rozpolowieniu ukazalo sie zmielone lozysko na wale od strony sprzegla. Czy to moze byc tez to samo? Jutro bede chyba wyciagal silnik na stol i rozpolawial. J widzę następujące możliwości: pęknięte lub wysypane kulki w łożyskach głównych na wale , rozwalone kołą zębate w skrzyni biegów, fragmenty ww części fruwające wewnątrz skrzyni korbowej lub skrzyni biegów. Jedyna rada to rozebranie silnika. A na przyszłość nigdy nie uruchamia się silnika który wiadomo, że się blokuje bo zniszczenia bedą nieprzewidywalne. ;) Zawsze trzeba taki silnik rozebrać i sprawdzić co w nim siedzi. no chyba, że jeden silnik więcej, jeden mniej nie robi Ci różnicy. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Pikuś naucz się że jak zaczynasz polowanie na dzięcioła w silniku to należy go zlokalizować i wyeliminować.Rozbierasz silnik aż do ostatniej śrubki jak trzeba bo inna praca nie ma sensu.A gdyby po ponownym zapaleniu korba zrobiła kuku w karterze to kto będzie winien?.Podejrzewam rozwalone łożysko stopy korbowodu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 stawiam na zmielony koszyk łożyska na wale, ale to nie wydaje dizwnych głosów tylko blokuje silnik, wiec na stół go.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 (edytowane) Silnik rozpolowilem, Tak jak myslalem jest zmielone lozysko od strony sprzegla na wale, bylo kryte z dwoch stron. Z walem nic sie nie stalo Mialem to samo w mtxie tylko czemu akurat lozysko od strony sprzegla wieksze przeciazenie? http://img220.imageshack.us/my.php?image=dscf5349ye8.jpg]Fota lozyska://http://img220.imageshack.us/my.php?...pg]Fota lozyska://http://img220.imageshack.us/my.php?...pg]Fota lozyska O wreszcie podoba mi sie Pana Piotra odpowiedz:) lozysko jest tak starte ze nie ma nawet na nim numerow, oznaczen. Jutro podskocze do pik-u z lozyskiem i mam nadzieje ze dostane z luzem c4 dobrej firmy Edytowane 25 Listopada 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 no jasne ze łozysko sprzegła jest bardziej obciazone;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.