jumar Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Witam Mógłby ktoś mi podpowiedzieć który motocykl nadaje się do długich podróży we dwoje. Chodzi mi o to aby pasażer miał wygodną nie męczącą pozycje podczas długich przelotów. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_z_Jasla Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 (edytowane) Radzę sprecyzować pytanie bo:- jeśli ma to być "wersalka" to proponuje Goldasa lub "płetwala błękitnego" BMK-i- jeśli ma być rakieta na autostradę to np. PanEuropa /niektórzy robią to też na Hayabusie/- jeśli prawdziwa ale cywilizowana turystyka to np. Gs 1100 - 1200, Viadro, Tigerek, Caponord lub V-srom /w tej kolejności co podałem z tym jednak, że BMK-a to chyba jednak 1150-1100-1200, ostatnia wersja jest badziej skomplikowana od mojej mikrofalówki co akurat dla mnie stawia ją na "końcu pierwszego miejsca"/- jeśli kwalifikowana turystyka w miejsca gdzie stacje ASO nie występują to niezniszczalna i niezawodna AfricaTwin czyli Honda XRV-750 /za miesiąc w efercie pojawi się nowy F800Gs BMW ale siłą rzeczy przez kilka pierwszych sezonów nie bedzie wiarygodnych opinii co do bezawaryjności no i w grę wchodzić będzie wyłącznie nowa maszyna za coś kole 10.500EU, jest też "pomarańczowy zabijaka" czyli LC8 z potężną mocą i kosmicznymi zawiasami ale niestety dość awaryjnym osprzętem/Na każdym z tych sprzętów da się jeździć wygodnie w dwie osoby i robić spore przebiegi dzienne ale każdy z nich służy do czego innego - musisz zdecydować do czego konkretnie jest ci motocykl potrzebny i przede wszystkim jakie zakątki naszej planety zamierzasz z jego kanapy zobaczyć. Nie zapominaj o turystycznych akcesoriach i ich dostępności do danego modelu – POZDRAWIAM Edytowane 10 Listopada 2007 przez Pawel_z_Jasla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 na przykład mój :buttrock:sprecyzuj czego oczekujesz od motocykla, poza wygodą dla pasażera; albo do czego zamierzasz tak naprawdę tego motocykla używać. bo przy takim opisaniu cech użytkowych to każdy turystyk, od mastodonta gl1800 w dół, się nadaje IMHO dla wygody plecaczka istotne są przede wszystkim takie elementy konstrukcji jak wysokość podnóżków, co jest bolączką wszystkich (?) sport-turystyków; rozmiar, grubość, twardość, pochylenie siodła (dla ciekawostki powiem, że plecaczkowi baaardzo skądinąd wygodna kanapa xjr1300 nie podeszła, właśnie ze względu na "zjazdy" przy hamowaniu); kat pochylenia ciała - na ile musi się opierać na kierowcy/ baku/ trzymać uchwytów. te akurat rzeczy da się opisać. gorzej z takimi słabo uchwytnymi elementami jak nieprzyjemne wibracje, które jak się wydaje niekoniecznie zależą od typu silnika, a bardziej od konstrukcji podnóżków (tzn. ich stelaża) - kilka postów z narzekaniami na ten element pojawiło się na forum (tu również ciekawostka: r1100rs został przez moją pasażerkę oceniony lepiej, niż xjr - choć charakterystyka typowych drgań silnika, przenoszonych wszak na resztę konstrukcji, wskazywałaby na odwrotność oceny)jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack-Jawa Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 r1100rs został przez moją pasażerkę oceniony lepiej, niż xjr - choć charakterystyka typowych drgań silnika, przenoszonych wszak na resztę konstrukcji, wskazywałaby na odwrotność oceny Widocznie częstotliwość wibracji r1100rs bardziej ''podchodzi'' Twojej pasażerce :buttrock: Jak to kiedyś ktoś napisał: ''Motocykl to największy wibrator który....'' :icon_mrgreen: A tak na poważnie to rzeczywiście niektóre motocykle ze swoimi wibracjami bardziej podchodzą nam i naszym plecaczkom a inne nie. To chyba jest kwestia bardzo subiektywnych odczuć. Jeśli jumar oczekujesz opinii i porad musisz rzeczywiście podać więcej ''warunków'' jakie musi spełnić ten moto dla dwojga.Rodzaj i długość tras, preferencje stylu jazdy itd... motocykl musi się też podobać :banghead: Warto podać też wzrost kierowcy i pasażera bo to dość ważne kryterium przy doborze motocykla.Inne moto wybierze długas 190cm a całkiem inne preferencje będzie miał ktoś o 165 cm wzrostu.No i kasa :biggrin: też warunkuje wybór moto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 A tak na poważnie to rzeczywiście niektóre motocykle ze swoimi wibracjami bardziej podchodzą nam i naszym plecaczkom a inne nie. To chyba jest kwestia bardzo subiektywnych odczuć. oceniałbym raczej w kwestii konstrukcji stelaży podnóżków: otóż narzekania (dotyczyło również xjr) pojawiały się w odniesieniu do aluminiowych, długich podpórek. rs-ka ma ze stalowej rurki, które widocznie nie są tak sztywne i raczej amortyzują drgania, niż je "na sztywno" przenoszą i wraz ze wzrostem długości - powiększają amplitudę. ale to takie moje gdybania :icon_mrgreen: druga sprawa jest taka, że w odróżnieniu od większości konstrukcji pasażer na rs-ie ma dokładnie takie same podnóżki jak kierowca: miękkie, z grubą, żebrowaną gumą. zapewne nie bez znaczenia dla odczuwania drgań na dłuższą metęBTW kierownica (to już aspekt nie dotyczący plecaczka :banghead: ) jest na gumowych silentblokach... jak widać sąsiedzi zza odry wiedzieli, gdzie może użytkowników łaskotać ich zabawka :buttrock:jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ildiavolo Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Siemano! Poradzę Ci coś na podstawie własnego doświadczenia.Miałem ten sam problem, koniecznie chciałem mieć motocykl duży abym mógł śmigać na nim razem z żoną.Najpierw FJR 1300, duża kanapa na plus ale podnóżki z tyłu to na dłuższych dystansach dla pasażera - kaplica. Dociążona na maxa (ponad 400kg pasażer, kierowca + niezbędny balast podróżny) wyłapywała pługiem wszystkie nierówności.Potem DL 1000 tu już lepiej praktycznie wszystko pasuje i już mi się wydawało że to właśnie na tym moto będziemy sobie jeździć z żonką. Niestety po paru miesiącach żonka stwierdziła że najwygodniej jej będzie nie z tyłu ale ...z przodu! Teraz ja mam swój a ona swój, mi się jeździ wygodniej i jej też.Dlatego moja rada taka, Kup sobie motocykl taki jak Ci się podoba, taki który spełnia Twoje kryteria. Jak Twoja kobita (bądź też Twój mężczyzna) będą z Tobą chcieli jeździć to i na GS 500 pojeździcie we dwójkę. A potem niech Twoja kobita (bądź też Twój meżczyzna) zrobi sobie prawko i niech sobie kupi własną maszynę spełniającą jej (badź też jego) wymagania. Pozdr. :icon_rolleyes: ZŁY B. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 [Jak Twoja kobita (bądź też Twój mężczyzna) będą z Tobą chcieli jeździć to i na GS 500 pojeździcie we dwójkę. Tylko prosze tu Gs-a nie krytykowac, na tym moto razem z dziewczyna (teraz juz zona) objechalismy prawie cała polske i czesc europy. A tak apropo tematu najlepszym wyjsciem jest pozwiedzanie salonów motocyklowych, albo targi motocyklowe i poprzymiezanie sie do motocykli,Ja na przykład podróżuje sobie Sv1000 oczywiscie z zona z tyłu, co niektozy łapia sie za glowe jak tym mozna robic przejazdy dzienne po 800-1000 km, a powiem ze mozna, :buttrock: Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekM Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Optimum (IMHO) BMW R1200RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Optimum (IMHO) BMW R1200RTRozwiń może dla czego...Chyba, że polecasz, bo sam takim jeździsz?? :icon_biggrin: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Honda ST 1300 Pan European lub do szybszej ale mniej komfortowej turystyki CBR 1100XX :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Honda ST 1300 Pan European lub do szybszej ale mniej komfortowej turystyki CBR 1100XX :icon_twisted:Nie wiem jak CBR, ale ST do jazdy we dwoje nie jest taki świetny...Wystarczy poczytać testy, że pasażer ma źle na tylnym siedzeniu :buttrock: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Chyba, że polecasz, bo sam takim jeździsz?? :buttrock: jak wiadomo każda pliszka tak ma z ogonkiem :flesje: Honda ST 1300 Pan European lub do szybszej ale mniej komfortowej turystyki CBR 1100XX :icon_twisted: swoją drogą ciekaw jestem, czy rzeczywiście wizualnie ostrzejszy motocykl ma taką przewagę na asfalcie..? gdzie ona się przejawia? bo jazdy autostradowej z v-max raczej turystyką nazwać nie można... mam wrażenie, że w przypadku tych motocykli decyduje raczej nawyk oceny optycznej: ostrzejsze linie, niższa owiewka, sportowa proweniencja - będzie szybsza turystyka, niż na potężniejszym od strony sylwetki krążownikujsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 swoją drogą ciekaw jestem, czy rzeczywiście wizualnie ostrzejszy motocykl ma taką przewagę na asfalcie..? gdzie ona się przejawia? bo jazdy autostradowej z v-max raczej turystyką nazwać nie można...jsz Dlatego nazwałem to szybką turystyką i trochę mniej komfortową, zależy kto co lubi. A co do pozycji to na CBR jest dość wygodnie, ale oczywiście wszystko zależy od wysokości pasażera. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rob_rocki Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 (edytowane) Cóż, ja akurat posiadam Aprilię Caponord i rzekłbym:- od Varadero lżejsza- od GS'a nowego mniej awaryjna- od V-sroma i nowego Tigera bardziej "endurowata" ...i OD WSZYSTKICH ŁADNIEJSZA!! :cool: ..bo wiadomo - włoszka! :bigrazz: w kwestii wygody - moja żona spędziła 600km z Rumunii do Katowic, głównie śpiąc... a po zejściu z motocykla przed knajpą w Jeleśni, po 6 godz. jazdy stwierdziła jedynie: "Głodna jestem!" :buttrock: ..ale jak to ktos powiedział.. kazda pliszka... :icon_mrgreen: Edytowane 13 Listopada 2007 przez rob_rocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 13 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2007 domysla sie ze JUMAR jest poczatkujacym motocyklista wiec raczej pany europejczyki duze BMKi bym odradzal,..mzoe mnie wysmiejecie ale fajnym nieduzym i wygodnym motorem do turystyki jest HONDA Deauville, cena tez jest umaitkowana, na poczatek w sam raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.