Skocz do zawartości

Dual cbs


zorro1100
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo duzo bzdur na tamat LBS w hondzie cbr1100xx.

 

Podstawowe fakty na temat CBS w 1100 xx:

 

 

-kazdy zacisk ma 3 cylinderki

 

-nozny ,tylny,hamulec dziala na 2 cylinderki z tylu i po jednym cylinderku z kazdej strony z przodu poprzez zawor ktory reguluje sile hamowania na przod.

 

-Przedni hamulec dziala na 2 cylinderki z kazdej strony z przodu.

 

-Lewy zacisk z przodu jest zamocowany obrotowo,jednym z zamocowan jest mala pompa hamulcowa,uzycie przedniego hamulca podczas poruszania sie motocykla spowoduje ze lewy zacisk zacznie napierac na ta pompe hamulcowa.Jest ona polaczona z jednym cylinderkiem z tylu.Jest to wazne,o ile motocykle sie nie porusza to tylny hamulec nie jest "podlaczony" do przedniej dzwigni hamulca.Ci co nie wierza to niech postawnia moto na stopke centralna,nacisna na przedni hamulec i przekreca tylnym kolem.Zero oporu. W zwiazku tym palenie gumy o ile moto stoi w miejscu to zaden problem z wyjatkiem umiejetnosci lub ich braku u kierowcy. Palenie gume podczas jazdy to co innego ale tez da sie zrobic aczkolwiek po co.

 

Co do przydatnosci LBS to mozna by sie bardzo dlugo na ten temat spierac,sama Honda nie jest do konca pewna co jest najlepsze jako ze kazda nowa generacja w przypadku st1100/1300, cbr1000f czy cbr1100xx jest " ulepszona i poprawiona".Zapewna wersja 6.0 to bedzie najlepsza tzn,LBS bez LBS czyli normalne standardowe hamulce.Podobnie jak BMW i ich hamulce za wspomaganiem :wink: :wink: :bigrazz:

 

Powiedziawszy to dla zdecydowanej wiekszosci kierowcow ,99% i w wiekszosci przypadkow LBS jest plusem.Pozostaje ten jeden 1% kiedy te laczone hamulce przeszkadzaja,jak np. hamowanie na maxa,tylne kolo przestaje sie krecic ,zaczyna sie odbijac od asfaltu i tyl mototcykla probuje wyprzedzic przod,lub hamowanie na luku na np szutrze,przod bardzo szybko sie "zlozy" i gleba mozliwa.

 

Agresywne "ciagniecie" przedniego hamulca, podczas wchodzenia w zakret moze sie skonczyc poslizgiem tylnego kola w przypadku ukladu z LBS,ale to raczej na torze,a XX to nie sprzet na tor.

 

Najlepszy system LBS to ma chyba Yamaha FJR 1300,tzn przod jest polaczony z tylem ale tyl dziala tylko na tyl.

 

Odlaczenie LBS nie jest trudne,wymaga zrozumienia w jaki sposob to dziala i troche wyobrazni machanicznej.Mozna wyeleminowac pompe hamulcowa przy przebnim zacisku a w jej miejsce wstawic kawalek aluminium o takie samej dlugosci i odpowiedniej grubosci,z tylu wystarczy zablokowac przeplyw plynu do przednich zaciskow.To jest bardzo prosta metoda ,minusem jej jest to ze po przerobce srodkowy cylinderek w kazdym zacisku,jest martwy,tzn nie podlaczony do niczego.

 

Link jak to zrobic dobrze,kolega sie namaczyl, http://www.cbr1100xx.org/forums/index.php?showtopic=29236

 

W duzym skrocie polega to na wywierceniu dodatkowych otworow w zaciskach ktore polacza srodkowe cylinderki z zewnetrznymi i uzycie innej pompy hamulcowej z przodu.Normalnie przednia pompa dziala na 4 cylinderki,2 z kazdej strony.Po modyfikacji bedzie dzialac na 6,czyli skok dzwigni bylby zbyt duzy,dlatego nalezy uzyc pompe o wiekszej srednicy cylinderka np od cb400.

 

Zorro ,pewny jestes ze chcesz to robic ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo duzo bzdur na tamat LBS w hondzie cbr1100xx.

 

 

Co do przydatnosci LBS to mozna by sie bardzo dlugo na ten temat spierac,sama Honda nie jest do konca tylnego kola w przypadku ukladu z LBS,ale to raczej na torze,a XX to nie sprzet na tor.

 

Najlepszy system LBS to ma chyba Yamaha FJR 1300,tzn przod jest polaczony z tylem ale tyl dziala tylko na tyl.

 

Odlaczenie LBS nie jest trudne,wymaga zrozumienia w jaki sposob to dziala i troche wyobrazni

 

[......CUT......]

 

 

Cześć,

 

Kolego LBS , a CBS i DUal CBS to 3 rożne rzeczy. LBS to Linked Braking System występujący w w 650 Deavillu, najprostszy i najbardziej prymitywny.

 

Koledzy widzę odpowiadają na pytanie : Czy warto odłączyć układ Dual CBS w Hondzie XX ? , a nie na pytanie jakie zadał kolega czyli" Jak to zrobić ?

 

Panowie nie bawmy się w PIS, jak człowiek chce zrobić głupotę, to należy mu pozwolić to zrobić, a nie wiązać ręce, kneblować i wrzucać do więzienia ...

 

Ja bym założył uchwyt na zacisk pomocniczy przy lewym przednim zacisku. Ten uchwyt nie pozwalałby na uruchomienie się tylnego zacisku. Uchwyt (blokada) może być tak zrobiona, żeby w 5 minut można ją zdemontować i znowu mieć CBS. Uchwyt ten będzie blokował pompę w pozycji biernej, kiedy to nie będzie ona podawała ciśnienia na środkowy tłoczek z tylnego zacisku.

 

A tak poza tym, to myślę , że jest co najmniej kilka sposobów na wyeliminowanie tego układu. Możesz na przykład zapodać teflonowe klocki do tylnego zacisku, jak to swego czasu robił Tomek Kędzior w swoim SuperBike'u (żeby zlikwidować straty w mocy, spowodowane przez obcieranie klocków o tarczę :biggrin: ). proste ....a efekt będzie podobny ;-)

 

No to tyle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego - motory to są w młockarniach myślę że pomyliłeś fora.

a masz jakiś motocykl ? bo w podpisie nie widzę.

Może byłbyś łaskaw uzupełnić resztę rubryk abyśmy wiedzieli skąd jesteś?

 

 

 

Dobra skoro takie ważna sprawa na tym forum, żeby wszystko było na tamat bez niepotrzebnego spamu, żeby dane w profilu były pełne i prawdziwe. To powiedzcie mi co wniósł do dyskusji powyższy post wszechwiedzącego i nieomylnego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra skoro takie ważna sprawa na tym forum, żeby wszystko było na tamat bez niepotrzebnego spamu, żeby dane w profilu były pełne i prawdziwe. To powiedzcie mi co wniósł do dyskusji powyższy post wszechwiedzącego i nieomylnego??

 

Czyżby urażone EGO??? :biggrin:

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra skoro takie ważna sprawa na tym forum, żeby wszystko było na tamat bez niepotrzebnego spamu, żeby dane w profilu były pełne i prawdziwe. To powiedzcie mi co wniósł do dyskusji powyższy post wszechwiedzącego i nieomylnego??

Bardzo ważne dla innych użytkowników tego 4um aby wiedzieli z kim dyskutują.

Niestety nie pojmujesz podstawowych zadań tego 4um. Ma ono służyć poprawieniu kultury mechanicznej i takim jak Ty kultury osobistej. Powinno nauczyć młodych adeptów motocyklizmu prawidłowego nazewnictwa poszczególnych części lub podzespołów motocykla ale dla Ciebie gamoniu to jest MOTOR.

Rozumiesz różnicę.

Sprawa ostatnia to sens tego pytania które postawił założyciel tematu.

Powiem krótko " na głupie pytania zawsze uzyska głupie odpowiedzi ".

Nie widzę najmniejszego sensu podpowiadać komukolwiek jak uszkodzić poprawnie działający układ hamulcowy w szybkim i bardzo niebezpiecznym motocyklu.

poczytaj i zastanów się czy mam rację ale raczej nie odpowiadaj.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Kolego LBS , a CBS i DUal CBS to 3 rożne rzeczy. LBS to Linked Braking System występujący w w 650 Deavillu, najprostszy i najbardziej prymitywny.

 

 

Zwal jak zwal,Honda uzywala tych nazw zamiennie,w gruncie rzeczy chodzi o ten sam system,aczkolwiek byly czy tez sa jego rozne warianty,system ewaluowal ,np 97-98 cbrxx maja inaczej podlaczony tylny zacisk niz modele 99 i nowsze.

A tak na marginesie na naklejakach na mojej CBR1100xx pisze jak wol LBS.Amerykanska wersja,na kanadyjskiej natomiast jest CBS,dokladnie to samo moto.

 

Tak jak zaznaczylem moje uwagi dotyczyly cbr1100xx,nie ma co w to mieszac Deaville,etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan wszechwiedzący niech waży se słowa, choć w jego mniemaniu gamoń, nie zniży sie do jego poziomu. Gdyby na swiecie byli tylko wzechwiedzący do dziś jeżdzilibyśmy na osłach, bo po co ulepszać, kombinować nad czymś lepszym skoro to może być niebezpieczne. na samą mysl o wynalazku koła wszechwiedzący prowadziliby wynalazców na stos. Wpisz se MOTOR do jakiejś wyszukiwarki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan wszechwiedzący niech waży se słowa, choć w jego mniemaniu gamoń, nie zniży sie do jego poziomu. Gdyby na swiecie byli tylko wzechwiedzący do dziś jeżdzilibyśmy na osłach, bo po co ulepszać, kombinować nad czymś lepszym skoro to może być niebezpieczne. na samą mysl o wynalazku koła wszechwiedzący prowadziliby wynalazców na stos. Wpisz se MOTOR do jakiejś wyszukiwarki!!!

 

A ty se weź słownik Kopalińskiego, i se poczytaj. W tym przypadku Twoja wypowiedź to istna kompromitacja. Piotr na pewno nie uważa się za wszechwiedzącego, ale jego wiedza nt. mechaniki motocyklowej jest duuuuużo większa niż większości forumowiczów. Więc dziób na kłódkę, naucz się słuchać zamiast bezsensownie pleść ozorem :icon_exclaim: :banghead:

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolega zajac przez kilka dni na ten post nie odpowie i może tylko poczytać, pouczyć się kultury dyskutowania i przemyśleć swoje postępowanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 lat później...

odkopuje

Czy ktoś ma jakiś pomysł na połączony przedni i tylny hamulec.

Głównie chodzi jak zablokować by nie łapało przy przodzie tyłu, na życzenie.

 

Zważając na komentarze psucia, zgadzam sie z kolegą - Moje moto, moja sprawa, mój pomysł, chcesz pomóc pomóż nie to nie krytykuj ew poradź.
Latając na x-sie czasami wiało tyłem przy ostrym hamowaniu, w czym zgadyam sie z tomkim, system ciekawy ale nie zawsze. Wyrzucić systemu nie mam zamiaru.

www.cbr-xx.pl Zapraszam również na www.forumcbf.pl

 

Jak ktoś ma pytania to na maila :) [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekd

 

W VFR dual dziala caly czas - na centralce owszem nie dziala bo nie ma duzego nacisku na tloczek duala, Ale chyba nie widziales, albo nie przygladales sie jak dziala DUAL CBS - skoro lewy zacisk zatrzymuje tarcze - a tu juz sa spore sily ktore popychaja go do przodu wraz z tloczkiem duala , to automatycznie naciska tloczek duala i to czy moto stoi czy ktos uzywa hebla do zatrzymania go i palenia gumy nie ma znaczenia bo dual pracuje i tak i tak . Tak jak ktos napisal - jedyny bezpieczny sposob palenia gumy z dualem, to zaparcie o sciane i nie dotykanie klamki hamulca. Nie wiem jak to wyglada w XX, ale smiem watpic aby byl czujnik obrotu kola zalaczajacy duala tylko w jezdzie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek ma racje i Ty masz racje, na postoju na centralnych dual na tyl nie zadziala ale gdy moto bedzie pchane przy paleniu gumy to juz bedzie oddzialywanie w pewnym stopniu na tyl, co do cbs a dual cbs nie stosujemy tych nazw zamiennie to rozne systemy dual jest na bazie cbs, sam cbs nie oddzialywuje na kolo tylne po zalaczeniu hamulca przedniego. co do uruchamianych tloczkow z tylu Tomek tez sie pomylil hamujac przodem uruchamiamy 2 tloczki z tylu, hamujac tylem dzialaja wszystkie 3 tloczki w tylnym zacisku. Co do FJR to tez nieprawda poniewaz tylny uruchamia rowniez przod.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...