wieczny student Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Ponad to warto nadmienić, że Kardan (Cardano, o ile mnie pamięć nie myli) nie wymyślił wału, ale połączenie dwóch wałów pracujących względem siebie pod pewnym kątem. Zatem powiedzenie "wał Kardana" to nadużycie i błąd w fachowym nazewnictwie. No ale co ja się tam będę wymądrzał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 Po przesiadce z Virago na XJ moge powiedziec tylko jedno! KARDANIE WRÓĆ :notworthy: Pier...e się z łańcuchem wku...a mnie niemiłosiernie.Szpraje , nafty, czyszczenie ,naciąganie brr.Nastepne moto będzie na 100% skardaniałe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 panowie zbyt wygodni sie robicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirson Opublikowano 6 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2007 dzięki wielkie za odpowiedzi. Teraz mam dylemat nad motocyklem bo planuje CB500, GPZ500, XJ600, lub GSF650N, o ile sie nie myle to niektóre XJ-ty mają kardana. No i odwieczna wojna z rodzicami grrr.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 (edytowane) no, to musisz o obu uwagach napisać do fabryki bmw, pewnie cię ozłocą za uświadomienie im tych "faktów" :D obawiam się, że o tym nie wiedzą: a popatrz, właśnie przygotowali nowe hp2 sport, i - o, święta naiwności! - pędzone kardanem! ani chybi rozpadnie się spektakularnie! :D reszta uwag praktycznie się zgadza: znacznie cięższy od łańcucha, stąd raczej nie stosowany w maszynach sportowych; dużo droższy w produkcji, stąd generalnie pojawia się w droższych maszynach; znacznie trwalszy i praktycznie bezobsługowy, co znajduje mu miejsce w sprzętach do turystyki; zalety estetyczno-użytkowe - nie trzeba smarować i nie chlapie potem tym smarem na resztę motocykla (głównie tylną felgę)jsz Przykład widze świetny podajesz. Jak by BMW nastawiało się na sport to napewno nad kardanem też by pomyśleli ale to jest firma z tradycją i raczej od kardana nie odpuszczą nawet jak już świat o tym zapomni.Przykładów podawać można tu tyle ile jest sportowych maszyn, zapomiałem przecież że u siebie w gixerze też mam sportowego lekkego kardana ;) i oczywiście dla ciebie nie ma to znaczenia czy maszyna ma kardana czy łańcuch. Gdyby dali dwa takie same przecinaki to jak przypuszczam wziąłbyś kardana, bo to iście sportowe rozwiązanie. Co do tematu forum. Gość ma 19 lat, myśli nad kardanem, jak sądze nie wybuli 65000 na BMW a z manetką raczej też nie będzie się pieścił więc osobiście proponuje mu łańcuch. Jak ja dożyje 2 razy dłużej to nad kardanem też się szczerze zastanowie. Pozdrawiam przyjacielu i skupiaj się na temacie, bo każdy wypowiada się tu z osobna a do autora należy ocena wypowiedzi :eek: Edytowane 7 Listopada 2007 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 (edytowane) A np. Honda w modelu VT750 ciągle nie może się zdecydować co lepsze łańcuch czy kardan bo ciągle zmienia rodzaj napędu. Jeżeli mądre głowy z Japonii w najstarszej fabryce motocykli nie są pewni to co my małe szaraczki mamy do powiedzenia ? Myślę że w przypadku VT 750 to względy estetyczne zdecydowały: zamiast brudnego, paprzącego smarem na chromy łańcucha mamy czysty wał z gruba rurą i dużą obudową przekładni do polerowania. :icon_mrgreen: A jakby do Varadero zamontowali wał to bym się skusił na nowy model. Edytowane 7 Listopada 2007 przez Hun996 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrekRR Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Witam!Mógłby mi ktoś przybliżyć co to takiego dokładnie jest? Czy jest lepsze niż łańcuch, gorsze a może nie ma znaczenia czy napem jest łańcuch czy ten wał. Za odpowiedzi z gory dzięki. Wał kardan masz zdecydowanie leprzy !!! :icon_mrgreen: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=249467249 Widac Wal nie zabiera tak duzo mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 sprawnosc wału jest porównywalna ze sprawnoscia łańcucha z tym ze wał jest cholernie trudny do zaprojektowania;] wydawało by sie ze to tylko kawałek drutu;] A jednak jest to element skomplikowany. Musimy uniknać zjawiska rezonansu które doprowadziło by do rozsypania przegubów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 dzięki wielkie za odpowiedzi. Teraz mam dylemat nad motocyklem bo planuje CB500, GPZ500, XJ600, lub GSF650N, o ile sie nie myle to niektóre XJ-ty mają kardana. No i odwieczna wojna z rodzicami grrr....Zwirson, wszystkie te sprzety maja lancuch!! XJ 900 ma kardana ale to juz zupelnie inny motocykl. Duzo wiekszy, ciezszy i mocniejszy od tych ktore wymieniles. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirson Opublikowano 7 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 Zwirson, wszystkie te sprzety maja lancuch!! XJ 900 ma kardana ale to juz zupelnie inny motocykl. Duzo wiekszy, ciezszy i mocniejszy od tych ktore wymieniles. a no moze i masz racje, ostatnio sporo ofert przeglądam i wydawało mi sie żejakaś xj600 też ma....a co myślicie, który z tych co wymieniłem byłby dla mnie najlepszy? miałbym do wydania ok 6000zł wczesniej jeździłem na ogarze :) a ostatnio troche na TDM 850 mojego wujka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 kardan ma powazna wade nie moze sie obracac zbyt predko bo albo wpadnie w rezonans nie ma takiej mozliwości. Jest to usuniete w fazie projektowania i testów. Moze być kłopot jesli sie by to przełozyło do innego motocykla. Moze sie rozsypac jak drgania własne wału pokryja sie z drganiami własnymi materiału z jakiego wał jest wykonany. - myslisz ze tego nie sprawdzają???? Nie rozsypie sie jesli dragnia własne brda wieksze i nie rozsypie sie jesli drgania własne mniejsz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 nie da sie usunac zjawiska fizycznego ;| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 nie da sie usunac zjawiska fizycznego ;| masz racje , ale da sie to zaprojektowac tak zeby to zjawisko nie miałao mozliwosci wystapić w ogóle. Jesli jest to projektowane to aplituda drgań wałsnych wału nawet sie nie zbliza do amplitudy drgań materiału. Jesli sie zbliza lub cokolwiek wystepuje rezonans, to jest albo zmieniany materiał z jakiego wykonany jest wał, albo jest zminiany projekt. To nie chodzi o to ze jak motocykl moze pojechac 200 i pojedzie 205 albo 235 to wystąpi rezonans. Rezonasn moze wystąpić przy jakiejkolwiek predkości.Chodiz o to ze drgania własne wału i draga własne materiału moga sie zrównać np przy 30km/h przy 47,5 km/h, albo i przy 270km/h. To nie chodiz o to ze jak bedize sie bardzo szybko krecił to rezonans wystąpi. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 7 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2007 (edytowane) Widze ze konstruktorzy w wielkich koncernach nie maja przy was szans.Ktos z rzadu kiedys sie wypowiadał ze takie f-16 jak my mamy(panstwo)to nawet amerykanie nie maja.Dobre co?!Czekajcie jak nasi je zmodyfikuja to amerakana szczeny opadna.(wleja im olej superol i zaloza opony z Olsztyna). Edytowane 7 Listopada 2007 przez zygi12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 nie poprostu trzeba ludziom uswaidomić ze kawałek wałka nie moze być od taki sobie;] Teoretycznie da sie zaprojektowac wał niewpadajacy w rezonans ale wystarczy ze koło tylne bedzie niewywazone i szlag cała teorie trafia:/ Tak to bywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.