Skocz do zawartości

BMW F800GS, F 800 GS


Rekomendowane odpowiedzi

To byl zupelnie inny przypadek. R850GS to mial byc 'odchudzony' R1000GS - w tym celu mial lżejszy, słabszy silnik. Tym razem mamy zupełnie inny motocykl od R1200GS - poczynając od zupełnie innej koncepcji silnika.

 

Mnie właściwie w tej chwili interesuje tylko prześwit - po to żeby z niego zabrać 3-5 cm na obniżone zawiechy dla moich krótkich nóżek :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na coś takiego czekałem. Najpierw ekscytowałem się HP2 enduro bo było lekkie i mocne, ale bez grama owiewek i z wystającymi cylindrami co wygląda dosyć ekscentrycznie, ale ja bym szybko obrysował je ze wszystkich stron;), a teraz taka niespodzianka. Motocykl zapowiada się świetnie. Nawet dzióbek z przodu mi się podoba czego nigdy nie mogłem przeżyć w tego typu motocyklach np. w BIG-u. Silnik genialny do tego motocykla i osiągi które nie odstają specjalnie od LC8. Wysokość siedzenia też dla ludzi;)

Nie ma co spora konkurencja dla KTM-a LC8. Zresztą trudny wybór, ale biorąc pod uwagę fakt że KTM jest o kilka tys. droższy niż będzie kosztować F800GS bo zakładam że będzie stała nie więcej niż 40 tys. jak Cosmo sugeruje, to moim zdaniem lepiej będzie wsiąść BMW i nakupić akcesoriów od groma na te kilka tys.

BMW nie próżnuje i wypuszcza coraz to nowe motocykle -> jak on to robią? Czuje że jeśli nowy Transalp XL700V nie będzie kosztował sporo mniej to jest na przegranej pozycji, a i nowa XTZ 660 która też pewnie złym motocyklem nie będzie to według mnie pozostanie w tyle za F800 GS, choćby ze wzg. na marne prędkości przelotowe.

 

Nieco info:

http://www.info.autokram.pl/2007-11-12/sam...mw-f-800-gs.jsp

 

PS. Teraz tylko czekać na odpowiedź KTM-a :biggrin:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez BlackSmith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nawet dzióbek z przodu mi się podoba czego nigdy nie mogłem przeżyć w tego typu motocyklach np. w BIG-u...

Nie "mow" tego glosno bo milosnicy BIGa Cie zlinczuja :icon_question: . BIG bez dzioba nie istnieje...

 

Czy ktos moze sie orientuje od kiedy bedzie mozna pomacac nowe F800GS w salonach? Normalnie sie doczekac nie moge...

 

Ps Link super. :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK chopaki, nie będę się spierał. Może tak wygląda podróżne enduro drugiego dziesięciolecia XXI wieku;)))

Ale tego nie obczajam, cytat z linka:

"Model F 650 GS, lżejszy o 8 kg i ze znacznie obniżonym siedzeniem, stanowi idealne rozwiązanie dla początkujących motocyklistów. Technicznie oparty jest na swym „większym bracie”, jednak koła z odlewanego metalu i mniejszy prześwit pod pojazdem już na pierwszy rzut oka wskazują na przystosowanie do jazdy po drogach utwardzonych. Inne cechy charakterystyczne to wygładzone boczne owiewki, niska szyba, inne elementy amortyzujące oraz zredukowana moc silnika."

No i o co chodzi? Przecież to nie będzie żaden następca dla 650-ki, zwłaszcza w wersji Dakar, choćby ze względu na dwucylindrowy silnik...

pozdro

dub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem F650GS będzie wykorzystywany tak jak obecny F650GS (niedakar) - do luzackiej turystyki szosowej, jako moto dla początkujących i dla pań, czy jako sprzęt do jazdy miejskiej o charakterze użytkowym. Obecni użytkownicy Dakarów natomiast jak sądzę chętnie przesiądą się na F800GS (szczególnie gdy wyjdzie wersja adventure)?

 

Zalety dwucylindrowego silnika w moto dla nowicjuszy to jego wyższa kultura pracy i szerszy zakres obrotów. Wg. mnie ma to sens.

 

Nie chcę jakoś szczególnie chwalić wszystkich pomysłów bmw, bo raczej nie jestem obiektywny, natomiast sądzę, że wyniki sprzedaży nowego F650GS będą całkiem przyzwoite. Pamiętajmy, że rynek Polski jest bardzo mały, a preferencje specyficzne. W np. Niemczech znacznie więcej ludzi chętnie jeździ sprzętami o małej mocy i jednocześnie bardzo wiele ludzi chętnie kupuje nowe moto na start, ze świadomością, że za max 2 lata będzie trzeba kupić nowy sprzęt. Moim zdaniem target dla F650GS jest zupełnie inny niż dla F800GS (w obecnych wersjach obu sprzętów) i ten podział jak dla mnie jest uzasadniony.

 

Mam natomiast nadzieję, że 650 na żywo będzie wyglądał lepiej niż na fotach... toć brzytki on.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecni użytkownicy Dakarów natomiast jak sądzę chętnie przesiądą się na F800GS (szczególnie gdy wyjdzie wersja adventure)?

 

Na jakiejś angielskojęzycznej stronie czytałem że BMW nie planuje wydać wersji adventure-dakar i raczej nie ma co na to liczyć, ale jak będzie czas pokaże :icon_biggrin:

Edytowane przez BlackSmith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiejś angielskojęzycznej stronie czytałem że BMW nie planuje wydać wersji adventure-dakar i raczej nie ma co na to liczyć, ale jak będzie czas pokaże ;)

 

gdyby od razu obiecali te wersje, to przynajmniej część klientów czekałaby z zakupem na ich pojawienie się na rynku. rok, dwa? nie lepiej nic nie obiecywać, nie przewidywać, sprzedać im obecny produkt, a za 2 lata następny..? :icon_twisted:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trochę off topic, ale informacja w tych klimatach.

Wstępnie na podstawie zdjęć byłem nim nieco zawiedziony nowym Transalpem, ale zawsze mogło być gorzej (zamierzam to sprawdzić). W każdym razie można go obejrzeć na żywo: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=276025190

Może ktoś by się wybrał i zdał relację, lub zrobił real foto?:) Ja w każdym razie nie omieszkam go obejrzeć; i trochę pomacać jak będę jechał na narty w święta;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pobglądałem sobie na różnych stronkach, poczytałem opinie... i wyszło mi, że to naprawdę smacznie wyglądający kąsek motocykla enduro. Zastrzeżenia mam tylko, i jak sie potem okazało nie tylko ja, do pojemności zbiornika paliwa. W ŚM podają 16, na stronkach doczytałem się 17,5 - 18. Jak by nie patrzeć, jak na podróżne enduro dla troszeczkę uboższych, do czego ta BMk-a aspiruje, to ciut przymało. Niby podają, że spalanie powinno być 5 l ale to i tak stop co 250 -300 km. Jest jeszcze druga kwestia, którą zajawiłem w opisie cenowej kategorii tego moto jako "dla troszeczkę uboższych". No, bo dla tych mniej ubogich to GS a

dla tych, co w ogóle nie są ubodzy, to i GS Adventure. Znaczy chodzi o KASSĘ czyli cenę. Mnie się nie udało znaleźć chociaż przybliżonej. Jak myślicie ile za to mogą sobie liczyć? Moje typowanie? - 40 -45 kPLN za golasa a potem 1/3 tego za dodatki co by nadawał sie do jazdy. Smutne to, niestety, bo stawia to moto poza nawiasem finace reality show.

 

W ŚM jest piękne profilowe zdjęcię, a zagadka, związana z nim, następująca: jakie moto było pierwowzorem FGS-a biorąc pod uwagę jego kształt. Proste jak drut bo widać na pierwszy rzut oka ale tak z ciekawości sie zapytałem co by zobaczyć: czy mnie jeszcze pamiętasz? talalallalala jak śpiewała pewna wokalistka.

 

PS. proszę nie szperać w necie bo tam zaraz podają rozwiązanie. Poprostu postarajcie się odpowiedzieć sami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...