Skocz do zawartości

DR 350 - nagły brak iskry


przemo_a4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pisałem juz o tym w innym dziale, ale liczę że tu uzyskam więcej informacji.

mam problem z dr 350, w czasie jazdy, podczas zmiany biegu, spadły obroty i zgasła, po ok. 15 min. odpaliła z pychu, ale nie chciała trzymać wolnych obrotów i znów zgasła, a po tym juz nie chciała nawet zapalic bedac ciągnietą przez samochod. po 3 dniach sprawdzam czy jest iskra, ale niestety jej brak. Co sie mogło ukrzyc w czasie jazdy? Cewka? Jak to sprawdzić?Czy coś innego? Od czego zacząć?

Dodam ze jakies 2 km wczesniej miałem przewrotkę, ale moto odpaliło bez problemu po 3 kopnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, jak nie masz iskry to musisz sprawdzic miernikiem albo probnikiem czy po wlaczeniu zaplonu prad niskiego napiecia dochodzi na cewke i modul. Jesli okaze sie ze nie dochodzi to trzeba sprawdzic gdzie ginie.

Jezeli dochodzi to z kolei sprawdzasz obwod wysokiego napiecia, kable fajki, cewki, swiece.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic tak jak koledzy pisali trzeba kopać i sprawdzać po kolei czy coś sie indukuje na iskrowniku, mi sie indukowało w XR nawet 40V zmiennego przy b mocnym kopnieciu, jeśli mamy naprawde mierne napiecie lub jego brak trzepa sprawdzić rezystancje altka (pisze w serwisówce), następnie obacz czy dochodzi zasilanie do modułu, i czy jest na cewce. Jeśli jest napięcie przed modułem jest a nie ma go na przewodach idących z modułu do cewki, to nie koniecznie jest to padniety moduł u mnie oznaczalo to problemy z wyłącznikiem zapłonu, w mojej Xr jest takie głupie rozwiązanie że motocykl gaśnie w momencie gdy włącznik zrobi zwarcie z masą... Inna opcja być może moduł też nie dostaje informacji od cewki wyzwalającej, wiec nie zasila cewki wysokiego.

 

Jeśli mamy napięcie na przewodach cewki, a nie ma iskry, to być może cewka jest padnięta, jak to spradzić znów pisze serwisówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam teraz dostępu do moto ponieważ porzuciłe je u kumpla a teraz nie mam jak przetransportować do siebie. Niemniej jednak dziękuję za wskazówki. Mam tylko nadzieję że to coś z kablami, ponieważ zastanawia mnie fakt że suka odpaliła z pychu po jej samoistnym zgaśnięciu. Co więcej odpaliła tez z okpniaka, ale zgasła z powodu braku paliwa - zakręcony kranik :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że w dr-ce 350 po włączeniu zapłonu nigdy nie dochodzi.

Adamie stosuj się proszę do zasad które ( dzięki Ci za nie ) sam wprowadziłeś w tym dziale. :icon_mrgreen:

 

Tiaaa, zapomnialem ze to CDI, przepraszam.

Trza jeszcze kopajka przy wlaczonym zaplonie podzialac :)

No i wylacznik zaplonu sprawdzic czy kontaktuje, czy moze juz nie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...